וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשים לצוק איתן: שתי שלישיות בשעתיים ועומס בחדר יולדות

24.4.2015 / 10:23

ביום הזיכרון וביום העצמאות לבדם נולדו 49 תינוקות בבתי החולים: "היה עומס, 9 נולדו במשמרת אחת". מילואימניק שלחם בצוק איתן זכה לחבק שלישייה: "שמחים עליהם וכואבים על מי שלא חזר"

שלישיית תינוקות של משפחת כבדה בבית החולים קפלן ברחובות. מגד גוזני
"לא זוכרים עומס כזה". תינוק אחד משלושה שנולדו למשפחת יעקובוביץ'/מגד גוזני

הילדים של קיץ 2014: במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות, תשעה חודשים לאחר מבצע "צוק איתן", נולד לו בחדר הלידה בבית החולים קפלן שברחובות דור חדש של תינוקות. ביומיים האלו הגיחו לעולם סך הכל 49 תינוקות חדשים, שבהם שתי לידות של שתי שלישיות בהפרש של שעתיים, דבר נדיר מאוד בחדר הלידה. גם שתי זוגות תאומים הגיחו לעולם באותן 48 שעות. מבין התינוקות החדשים 20 בנים ו-29 בנות. 33 נולדו במהלך יום הזיכרון ו-16 ביום העצמאות.

אביבית קרני צנחני, מנהלת חדר לידה בבית החולים קפלן, סיפרה לוואלה חדשות על העומס הכבד שפקד את חדר הלידה: "ביומיים האחרונים היה לנו עומס של לידות מרובות בהפרשים מאוד קטנים. הייתה לנו לידה של שלישיה ב-7:00 בבוקר ואחרי שעתיים עוד לידה של שלישיה, ואחרי שעתיים לידת תאומים וכעבור שעה לידת פג נוסף. בסך הכל נולדו תשעה ילדים במשמרת אחת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרני צנחני מספרת כי לדעתה מבצע צוק איתן נותן אותותיו עם תחילת בתופעת ה"בייבי בום" ביומיים האחרונים. "מדובר בדור חדש של 'צוק איתן', יום העצמאות היה די סוער, היו לנו 15 לידות במשמרת", משחזרת קרני צנחני. "אני מיילדת מזה 30 שנה ומעולם לא נתקלתי בשתי לידות של שלישייה בסמיכות של שעתיים. אנחנו מודעים לתופעה שאחרי מבצע או מלחמה יש עלייה במספר הלידות. ראינו את זה ב'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן' וזה חוזר עתה במבצע 'צוק איתן'. זו תופעה שחוזרת על עצמה ואנחנו נתקלים בזה ביומיים האחרונים בצורה בלתי רגילה. כמובן שללידות מרובות עוברים אנחנו צריכים צוות כפול, גם לזה נערכנו ואני חושבת שעמדנו במשימה בהצלחה רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלישיית תינוקות של משפחת כבדה בבית החולים קפלן ברחובות. מגד גוזני
"התופעה חוזרת על עצמה אחרי מבצעים צבאיים". מחלקת יולדות בקלפן, הבוקר/מגד גוזני

בדלו כבדה, לוחם קרבי בגבעתי שגויס למילואים במבצע "צוק איתן", זכה ביום העצמאות להביא לעולם שלישייה יחד עם אשתו, שני בנים ובת. "יש לנו ילד בן שלוש ורצינו להביא עוד ילדים לעולם, לא תכננו שיצא שלישיה", אמר כבדה. "אף אחד לא מתכנן לקבל שלישיה במכה, אבל כנראה שזהו דרכו של עולם ועכשיו אנחנו מודים לאלוהים. בחודש השלישי להיריון של סיוון (אשתו – ד"י), גילינו שמדובר בשלישייה וממש התרגשנו. היו איתנו בחדר לידה עוד זוג שהביא לעולם שלישייה וגם הם וגם אנחנו התרגשנו מאוד. התרגשנו גם מהמעמד, שהיינו שני זוגות עם שלישיה, כי זה לא דבר שכיח. אנחנו מאחלים להם הרבה אושר שמחה ונחת".

שלישיית תינוקות של משפחת כבדה בבית החולים קפלן ברחובות. מגד גוזני
התינוק לבית משפחת כבדה/מגד גוזני

כבדה התייחס גם ליחס הצוות הרפואי בבית החולים, שהיה טוב מאוד לדבריו, על אף העומס של אותם ימים. "הייתה אווירה טובה במחלקות ובבית החולים", אמר. "הרופאים נתנו את הלב והנשמה ואנחנו מודים להם מאוד. נקווה שיהיה קל לגדל את כל הילדים, אני לא יודע מה מצפה לנו, עכשיו התפקיד שלנו להתמודד".

כבדה הסביר גם את הנסיבות לדבריו, לתופעת ה"בייבי בום" בחלוף תשעה חודשים ממבצע "צוק איתן". "באותה תקופה רצינו להביא ילדים אבל קראו לי למילואים. סגרתי שתי שבתות ובשבת השלישית יצאתי הביתה, זה היה לקראת סוף המבצע. יכול להיות שזה בגלל 'צוק איתן', אני לא יודע, ניסים קורים בעולם. אני שמח לשמוע שזה ככה, אם באמת המלחמה הזאת עזרה להביא כל כך הרבה ילדים לעולם בחודש אחד, אז אנחנו שמחים שזה קרה ועצובים על אלו שלא זכו לחזור, אבל עכשיו נשמות חדשות הגיחו אל העולם", סיכם.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully