וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף ברצועה, חמאס במסר לישראל: לא אנחנו ירינו

טנקים תקפו יעדי טרור בצפון הרצועה לאחר שרקטה התפוצצה אמש בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בתום הערכת מצב הוחלט כי היום לא יצאו מתפללים מרצועת עזה

צילום מסך

טנקים תקפו הלילה (שישי) יעדי טרור בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה אתמול בערב לשטח ישראל, שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. דובר צה"ל מסר כי "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל". בנוסף לכך נמסר כי "תימנע היום כניסת מתפללים מרצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל לא יאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל".

גורם ביטחוני בכיר אמר: "אנו רואים בחמאס אחראי לירי ומצפים ממנו לאכוף את הסדר בשטחו. חמאס הוא הריבון בשטח וצריך לדאוג שיהיה שקט, אם לא - הוא יישא באחריות. לא נקבל מצב של טפטוף כזה או אחר על ידי גורמים כאלו או אחרים".

תקיפת חיל האוויר הישראלי בעזה, יולי 2014. AP
עשן מיתמר ברצועת עזה אחרי הפצצה של צה"ל, יולי 2014/AP

אתמול בערב אמר חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד), שכיהן עד לא מזמן כראש המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה כי "עבור תושבי עוטף עזה העוטפים את מדינת ישראל, יום העצמאות ה-67 הוא עדיין יום ללא תקווה". לדבריו, "ממשלת ישראל חייבת לפעול ביד קשה נגד הטרור ובמקביל לפעול מדינית כדי להגיע להסדר שיהיה בו אופק של שקט וביטחון", הוסיף.

ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר אמר בתגובה כי "בלי קשר לזהות היורים אנחנו מצפים ממערכת הביטחון לפעול לשמירה על השקט. אני קורא לממשלה המתגבשת לראות במסלול המדיני והדיפלומטי ערוץ חיוני למניעת הסלמה באזור. אין לראות ב"פינג פונג" הצבאי את הכלי היחיד. שיפור הביטחון בגבול עזה יוכל להיות ממומש גם באמצעים הדיפלומטיים והמדיניים".

כמו כן, גם ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הגיב לאירוע ואמר: "הערב החרידה את יישובי עוטף עזה והסביבה אזעקת 'צבע אדום'", אמר. "אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד, על מנת להעביר מסר ברור לצד הפלסטיני כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע 'צוק איתן'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סריקות אחרי נפילת רקטה במועצה האזורית שער הנגב, 23 באפריל 2015. שי מכלוף
סריקות אחרי הרקטה, הערב/שי מכלוף

גורם צבאי מסר בתגובה לאירוע: "נעשות בדיקות מול מערכות האיכון וגורמים מקצועיים בפיקוד דרום מנסים להבין מה פשר האזעקות. נכון לעכשיו, אין תשובה חד-משמעית לסיבה". גורם צבאי נוסף מסר כי השיגור בוצע מאזור בית חאנון שבצפון הרצועה, אך לא ברור מי אחראי לשיגור.

גורם ביטחוני מסר: "ממידע ראשוני שנבדק, היו שלושה שיגורים. אחד נפל בשטח ישראל. למרות העובדה שהיום זה יום הנכבא, לא נראה שחמאס היה מעורב בשיגור. יש לא מעט גופים שמאתגרים אותו היום ברצועת עזה, בין היתר ניצני דעאש בעזה. בשלב זה אנו בודקים מי אחראי".

זאת הפעם הראשונה מאז נובמבר שמזוהה נפילה בשטח ישראל והשלישית מאז תום מבצע "צוק איתן" לפני כשמונה חודשים. הרקטה הקודמת נפלה בשטח המועצה האזורית אשכול, אולם לפני הפגיעה לא נשמעה אזעקת "צבע אדום".

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully