וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: חמישה נעצרו בחשד שסייעו למחבל מקופנהגן

על פי הערכת הרשויות, ארבעה מהחשודים היו חלק מכנופיה שהיורה בכנס למען חופש הביטוי ובבית כנסת בעיר היה חבר בה. החשודים עזרו למחבל להחליף כלי נשק ובגדים לאחר המתקפות, וסיפקו לו אפוד מגן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(מאבטח יהודי נהרג מירי על בית כנסת בדנמרק)

חמישה בני אדם נעצרו בחשד לסיוע למחבל שביצע את הפיגועים בקופנהגן בירת דנמרק באמצע חודש פברואר, ומעצרם הוארך בארבעה שבועות - כך מסרה היום (חמישי) משטרת קופנהגן בהודעה בחשבון הטוויטר שלה. במהלך פיגוע הירי הכפול, בכנס למען חופש הביטוי ובמרכז קהילתי יהודי, נהרג דן אוזן, צעיר יהודי בן 37, ופין נורגארד, יוצר סרטים דוקומנטריים בן 55.

שניים מהחשודים, גברים בני 25 ו-30, סייעו על פי החשד למחבל, עומאר אל-חוסיין, להיפטר מכלי הנשק שבו השתמש אל-חוסיין במתקפה נגד הכנס למען חופש הביטוי. כמו כן, הם סייעו לו להיפטר מבגדיו ו"סיפקו לו ציוד נוסף", לקראת המתקפה השנייה, בבית הכנסת, שאותו אבטח אוזן.

עוד בוואלה חדשות:
מרכול יהודי הושחת בדנמרק, על הקיר נכתב: "יהודים חזירים"
בנוכחות 500 אנשים שלא הכיר: המחבל מקופנהגן נקבר
המאבטח היהודי שנרצח ליד בית הכנסת בדנמרק הובא למנוחות

תצלום ארכיון של המחבל הדני עומאר אל-חוסיין. AP
המחבל אל-חוסיין/AP

שני חשודים נוספים, בני 20 ו-22, נעצרו כבר ב-16 בפברואר, יומיים לאחר המתקפה הראשונה. על פי החשד, הם סיפקו למחבל שני כלי נשק, שנעשה בהם שימוש במתקפה בבית הכנסת בעיר. להערכת המשטרה, ארבעת החשודים היו חלק מכנופיה, שבה גם אל-חוסיין היה חבר. חשוד נוסף, בן 18, סיפק לאל-חוסיין אפוד מגן וסכין.

ראש סוכנות הביון הדנית PET, ינס מדסן, הודה כי החשוד אל-חוסיין היה מוכר לרשויות, ובכלי התקשורת המקומיים דיווחו על כך שהוא השתחרר מבית הכלא שבועות בודדים לפני המתקפה. על אף שהרשויות הדניות הבהירו כי לא מדובר בפעילות מתוכננת של ארגון ג'יהאדיסטי, לפני כשבועיים נחשף כי הוא חלק תא בבית הכלא עם אסיר הקשור לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully