וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במשלחת הסינית שרה את "התקווה" בשפתה

קבוצת תלמידים משנגחאי שהגיעה למוזיאון בראשון לציון, תועדה פוצחת בשירת ההמנון של מדינת ישראל - בשפת אימם. וגם: המתורגמן לשפת הסימנים יצא מגדרו בעת תרגום שיר של אילנית בבית הנשיא. מדברים על זה - הסיפורים הגדולים של היום

צילום: באדיבות מוזיאון ראשון לציון

קבוצת תלמידי כיתה י"א משנגחאי שבסין, שהגיעה לאחרונה לארץ במסגרת חילופי תלמידים, תועדה פוצחת בשירת "התקווה" ב"מוזיאון ראשון לציון" - בשפת אימם. הקבוצה ביקרה במרתף שבו התגורר המשורר נפתלי הרץ אימבר, מחבר ההמנון הלאומי, במשך כמה חודשים בשנת 1883. מדובר באחד מהמבנים ההיסטוריים של המוזיאון, ששומרו ושנפתחו לציבור.

בעת מגוריו הקצרים של אימבר בראשון לציון שונו מילות השיר שאותו כתב עוד בטרם עלה ארצה, כששהה ברומניה ב-1878. בין היתר נכתבו המילים: "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים" וגם הותאמה המנגינה - לחן עממי רומני - למילות השיר, אשר הפך ברבות הימים להמנון הלאומי.

המנון חובק עולם: כשהמשלחת הסינית שרה את התקווה.
תלמידי י"א שרים התקווה. מתוך הסרטון

כמו כן, במהלך טקס מצטייני הנשיא, יצא מגדרו המתורגמן לשפת הסימנים בעת שהזמרת אילנית שרה את השיר "אי שם", כפי שניתן לראות בסרטון. במסגרת הטקס, נשיא המדינה ראובן ריבלין חילק את הפרס ל-120 קצינים וחיילים בטקס חגיגי במשכנו בירושלים כחלק מאירועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

(עדכון ראשון: 14:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully