וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שינויי האקלים - איום ממשי על הכלכלה האמריקנית"

בביקורו בפלורידה ביקש נשיא ארצות הברית להבהיר לאמריקנים כיצד ישפיעו שינויי האקלים על חייהם בטווח הקצר והמידי. "עליית מפלס פני הים מאיימת על תעשיית תיירות של 82 מיליארד דולר ועל מי שתייה של שבעה מיליון אמריקנים"

נשיא ארה"ב ברק אובמה. רויטרס
"לא מדובר בבעיה בלתי אפשרית". ברק אובמה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדרים אמש (רביעי) עד לאזור הביצות העצום של דרום פלורידה, האברגליידס, כדי לדון באג'נדה הסביבתית שלו. אובמה אמר כי הסכנה שבשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית מהווה איום ממשי לכלכלה האמריקנית. "אין לנו זמן להכחיש את את ההשפעות של שינויי האקלים", אמר אובמה. "לא מדובר בבעיה בלתי אפשרית שאנחנו לא יכולים לפתור. אנחנו יכולים לפתור אותה אם יש לנו רצון פוליטי", כפי שצוטט ב-CNN.

כדי להדגים את ההשפעה המידית של ההתחממות הגלובלית על חיי האמריקנים, הסביר אובמה כי עליית מפלס פני הים יכולה לחסל את תעשיית התיירות בפלורידה, שמגלגלת מיליארדים בשנה. "כאן באברגליידס אתם יכולים לראות את ההשפעה של הכוכב המשתנה", אמר וציטט נתונים מדויקים בנושא. הפארק הלאומי אברגליידס הוא הסביבה הטבעית הגדולה ביותר בארצות הברית היבשתית.

פלורידה, שמוקפת חופים שאורכם מאות קילומטרים, פגיעה במיוחד להשפעות השליליות של שינויי האקלים, משום שמזג אוויר קיצוני מאיים בעיקר על ערי חוף. עליית מפלס מי הים עשויה לזהם מאגרי מים מתוקים, דבר שכמה ערים במדינה כבר החלו להתמודד עמו.

כאן ועכשיו

ביקורו של אובמה הוא חלק מאסטרטגיה של הבית הלבן שמטרתה להבהיר לאזרחים כיצד ישפיעו שינויי האקלים על חייהם בטווח הקצר והמידי. "זה ברור שההשפעה של שינוי האקלים לא מהווה אתגר רק לדור העתיד. אנחנו מתמודדים איתה כאן ועכשיו", אמר דן אוטק, סגן היועץ של אובמה לאנרגיה ושינוי אקלים. במייל שהופץ השבוע בקרב תומכי המפלגה הדמוקרטית, כתב היועץ של אובמה לשינויי אקלים, בריאן דיס, כי עליית מפלס פני הים באברגליידס "מאיימת על תעשיית תיירות של 82 מיליארד דולר ועל מי שתייה של שבעה מיליון אמריקנים – יותר משליש מאוכלוסייתה של פלורידה".

בהמשך ביקורו מתכנן אובמה לשוחח עם ביל ניי, מדען פופולרי שידוע בתרומתו לשיח הציבורי על נזקי ההתחממות הגלובלית, ולבקר, לראשונה בחייו, בכמה אזורים בפארק הלאומי.

מרקו רוביו, סנאטור רפובליקני ממדינת פלורידה, אוגוסט 2011. Jae C. Hong, AP
"בני אדם לא אחראים לשינוי האקלים". הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו/AP, Jae C. Hong

עוד לפני שהגיע למדינה הדרומית, דאגו הרפובליקנים למסגר את הביקור שלו כתעלול שמטרתו לקדם מדיניות שתמיט אסון על שוק העבודה. רק ביום שישי האחרון אמר מרקו רוביו, הסנאטור הרפובליקני מפלורידה שהודיע לאחרונה על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית, כי "בני אדם לא אחראים לשינוי האקלים כפי שכמה אנשים שם בחוץ מנסים לגרום לנו להאמין".

"זה לא מאמץ שנעשה כדי ללכת למדינה של מישהו ספציפי", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. "זה מאמץ שנעשה כדי להעלות את הוויכוח הזה, והאמת היא שהרפובליקנים הם אלו שבוחרים להכחיש את המציאות של שינויי האקלים, הם עושים את זה על חשבון האנשים שהם נבחרו לייצג", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully