וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לשמונה מתגוררת במוסך: "לא האמנתי שאגיע לכאן"

26.4.2015 / 8:20

יעל מנתיבות חיה עם ילדיה באזור תעשיה חנוק מבנזין, אחרי שנזרקה מדירתה כי לא הצליחה לעמוד בשכר הדירה. לדבריה, הגרוש שלה מסרב לשלם לה מזונות. רק בזכות מנהל המוסך, הם מצאו קורת גג זמנית

עריכה: מתן חדד

בתוך אזור תעשייה חנוק וצפוף בנתיבות, במוסך שמריח מבנזין, וליד פחי זבל, מתגוררת יעל עם שמונת ילדיה. יעל, בשנות ה-40 לחייה, הידרדרה לפת לחם אחרי שהתגרשה מבעלה והדירה של השניים נלקחה מהם על ידי כונס נכסים. לדבריה, בעלה לא משלם לה את דמי המזונות שמגיעים לה.

לאחר הגירושים, שכרה יעל דירה בעיר, אך גם משם היא פונתה, משום שלא הצליחה לשלם את שכר הדירה. רגע לפני שנזרקה לרחוב, הגיע צחי אשוש, מנהל מוסך "פור יו" בעיר, שאותו הכירה במסעדה שבה עבדו יחד. אשוש לא הסכים לזנוח את יעל וקנה לה קרוון שאותו מיקם במוסך.

יעל ועקנין, אם לשמונה המתגוררת במוסך, אפריל 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה!
אחת מבנותיה חולת אפילפסיה. יעל/מערכת וואלה!, יניר יגנה

"לא האמנתי שאגיע למצב הזה", סיפרה יעל. "בהתחלה, חלק מהילדים לא רצו לבוא ולגור במוסך. המצב לא קל. פניתי למשרד השיכון, אבל הם קבעו שלא מגיעה לי דירה ונתנו לי מענק של 800 שקלים בחודש לשכירות". יעל סיפרה כי לא כל הילדים ישנים בבית בכל יום – שניים מהם בפנימיות, בהם אחת שחולה באפילפסיה ומגיעה בשבתות למוסך, שם היא נאלצת לנשום את אדי הבנזין.

לדברי אשוש, "המצב שלה היה קשה. בלי מזונות ובלי כסף לשלם חשמל ושכירות. יש לה שמונה ילדים, אחת מהם בשירות לאומי ואחד מהם חייל. מצבה נגע ללבי אז הצבתי קרוון ושיפצתי אותו כדי שתוכל לחסוך בשכירות, במים ובחשמל. היא עוזרת לנו במוסך בהכנת אוכל ותורמת מזמנה למעננו. היא אישה מדהימה עם לב גדול, שמצבה הכלכלי הביא אותה לגור במוסך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

משרד השיכון: "הנחנו לטפל מידית בשכר דירה"

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "מדובר בהורה עצמאי, עם ארבעה ילדים מתחת לגיל 21 וארבעה ילדים נוספים בגירים. היא מכרה את הדירה שלה בשנת 2011 (למי שהייתה דירה בבעלותו אין זכאות לסיוע בדיור, י"ג). ועדת אכלוס עליונה, כחריג ולפנים משורת הדין, אישרה בשנת 2014 שכר דירה בסך 943 שקלים, סיוע שאותו מימשה עד לפני כחודש ימים. הנחנו את המשרד המחוזי לטפל מידית בשכר דירה ובהמשך לטפל בבקשה לדירה. גברת יעל תצטרך להמציא לנו מסמכים שחסרים לצורך הדיון".

  • עוד באותו נושא:
  • נתיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully