וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת בהר הרצל: העוסקים ביוקר המחייה הוציאו דיבת הארץ

23.4.2015 / 0:30

בטקס הממלכתי בהר הרצל לכבוד יום העצמאות ה-67 הדליקו משואות 14 אזרחים שתרמו לחברה, ובהם מפתח כיפת ברזל, מייסד אפליקציית "וויז" והעיתונאית לוסי אהריש. נתניהו: "נוביל את מדינתו לעתיד מזהיר". אדלשטיין: "אין אנחנו ואין הם, זה אנחנו - כולנו"

רחבת טקס הדלקת המשואות, הר הרצל. נועם מושקוביץ
14 מדליקי משואות בסימן "ישראלים פורצי דרך". רחבת הר הרצל, אמש/נועם מושקוביץ

אירועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל נפתחו אמש (רביעי) בטקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל שבירושלים. במסגרת הטקס, שנערך תחת הכותרת "ישראלים פורצי דרך", מדליקים משואות 14 אזרחים שהגיעו להישגים יוצאים דופן ומעוררי השראה, ואשר תרמו לחדשנות ולמצוינות הישראלית בתחומי חיים שונים, כגון: מדע וטכנולוגיה, ביטחון, עיתונות, כלכלה, רפואה, תרבות וספורט.

"כשאנו מסתכלים על המדינות שסביבנו, אנו רואים כמה ישראל יוצאת דופן", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון וידאו ששודר לקהל הצופים, "יש בה שוויון זכויות לכל אזרח, קידמה וטכנולוגיה. אנו נוביל את מדינתו לעתיד מזהיר. אנו מסתכלים קדימה בתקווה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את הטקס והכריז: "אני אוהב את הארץ הזו. אבל יותר מכך, אני אוהב את העם הזה". הוא העביר מסר פייסני, במיוחד אחרי מסע הבחירות האחרון שלווה בהצהרות בוטות מכל הצדדים, ואמר: "אני אוהב את אנשי הרוח והספר, האקדמיה והאמנות - וכן, גם את מנשקי המזוזות ואת המשתטחים על קברי צדיקים. בעיני - כולם, כולם, שווים. כולם כולם – לתפארת מדינת ישראל". עוד אמר אדלשטיין: "לאחרונה התלבטו רבים, האם זה 'אנחנו או הוא', או 'אנחנו או הם'. הקריאה שחייבת לצאת מכאן הערב, היא חד משמעית: זה - אנחנו. כולנו".

יו"ר הכנסת התייחס גם לעיסוק הציבורי ביוקר המחייה, ואמר כי הוא "מצר על כך שיש בינינו כאלה שחיפשו תדיר להוציא דיבת הארץ רעה, והפכו את הנהי לעיסוק אובססיבי של ממש". "שיקולים של יוקר המחייה ואיכות החיים ראויים לדיון ציבורי, אך אנו חייבים לעצור ולשאול את עצמנו: מתי התחלנו למדוד את הזיקה שלנו לארץ בשיקולי עלות ותועלת? האם ראוי שנחליף קשר חי ועמוק בן אלפי שנים במדדים כלכליים ובשיקולי נוחות? התשובה, מבחינתי, ברורה: לא ולא".

טקס הדלקת המשואות, הר הרצל. נועם מושקוביץ
טקס הדלקת המשואות, הר הרצל/נועם מושקוביץ
דגלני טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הדגלנים מתכוננים לטקס/נועם מושקוביץ

אחד ממשיאי המשואות, ממציא ומפתח מערכת ההגנה האווירית, "כיפת ברזל", ד"ר דני גולד, הדליק את משואה "לכבודם של אזרחי ישראל, שעומדים בעוז ובגבורה מול מטחי טילים - הם כיפת הברזל של המדינה".

מדליקי המשואות הנוספים הם: מייסד אפליקציית הניווט "וויז", אהוד שבתאי; איש העסקים רמי לוי; אליס מילר, שעתירתה לבג"ץ פרצה לראשונה את דרכן של נשים לקורס טיס בצה"ל; העיתונאית לוסי אהריש, שהעלתה לסדר היום הציבורי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים; פרופסור מרתה וינשטוק-רוזין, מדענית שפיתחה את תרופת ה"אקסלון" לטיפול באלצהיימר; רפי מהודר, מהנדס ויזם מצליח שפיתח את טכנולוגיית הטפטפות; הזמר והיוצר אביהו מדינה, שתרם להתפתחות המוזיקה הים-תיכונית בישראל; סימה שיין, האישה שכיהנה בתפקיד הבכיר ביותר במערך הביון הישראלי; גל לוסקי, מייסדת ארגון IFA, שמעניק סיוע הומניטרי באזורים מוכי משבר בעולם; מלכה פיוטרקובסקי, מחנכת ופעילה לזכויות נשים; רב"ט דן קורקובסקי, נציג צה"ל שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי, מראשוני בוגרי התכנית "רואים רחוק" באגף המודיעין. ד"ר גבריאל עידן, ממציא ויזם שהמציא את "כמוסת הווידאו" לעולם הרפואה ואור אסולין, תלמידה המשתתפת במיזמים המטפחים מדענים צעירים.

טקס הדלקת המשואות, הר הרצל. נועם מושקוביץ
טקס הדלקת המשואות, הר הרצל/נועם מושקוביץ
אלוף משנה דוד רוקני, רחבת טקס הדלקת המשואות, הר הרצל. נועם מושקוביץ
אלוף-משנה דוד רקוני, מפקד הטקס, אמש/נועם מושקוביץ

לרגל האירוע וכמחווה לנושא הטקס, ביצע הזמר שולי רנד ביצוע מיוחד לשיר "בראשית" של אהוד מנור המנוח. בטקס משתתפים אמנים נוספים, דוגמת עוז זהבי ולהקת הרוק "ארטיק" שיבצעו את שירו של אריק אינשטיין, "תוצרת הארץ", כמחווה למדליקי המשואות. עינת שרוף, דודו אהרון וסיוון טלמור ישתתפו גם הם בטקס, בהנחייתם של רמה מסינגר ונתן דטנר.

"השנה אנחנו זוכים לטקס עשיר מבחינה אמנותית אשר יבטא לכל אורכו את הנושא המרכזי ויעניק את הבמה המכובדת ביותר למדליקי המשואות פורצי הדרך", אמרה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. "טקס הדלקת המשואות השנה הוא הזדמנות להביע את הערכת המדינה ותודתה לאותם ישראלים שבפרי מוחם ורוחם, כושר המצאתם וחדשנותם שינו במקרים רבים ללא היכר לא רק את ישראל אלא את האנושות כולה, והפכו את העולם למקום טוב יותר, בטוח יותר, מעניין ומתקדם יותר. הם 'החלוצים החדשים' שהציבו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות ביותר בעולם, ומיצבו את המוח הישראלי כמותג עולמי מצליח לקידמה ומצוינות".

לדבריה, "הענקת הבמה הממלכתית המכובדת של טקס הדלקת המשואות להם, תעניק רוח גבית ותעודד צעירים וצעירות נוספות ללכת בדרכם של אותם ישראלים פורצי דרך ומעוררי השראה".

(עדכון ראשון: 20:30)

יצחק ומיכל הרצוג, טקס הדלקת המשואות, הר הרצל. נועם מושקוביץ
יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בטקס, אמש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully