וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הלוחמת בחות'ים הכריזה: מבצע "סופה נחרצת" הסתיים

אחרי כמעט חודש שבו תקפה מידי יום קואליציית מדינות ערב את המורדים החות'ים בתימן, הודיעו הכוחות כי הושגו מטרות המבצע. כעת, יחלו הכוחות במבצע "השבת התקווה" ויפעלו לחידוש המגעים בין הצדדים. דובר כוחות הקואליציה: "נמשיך למנוע את התקדמות החות'ים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

הנהגת כוחות הקואליציה הלוחמת במורדים החות'ים בתימן במסגרת מבצע "סופה נחרצת", הודיעה הערב (שלישי) כי לאחר כמעט חודש שבו ביצעו מטוסי הכוחות תקיפות יומיומיות בתימן, המבצע השיג את מטרותיו. כעת, הודיעו כוחות קואליציה, יחל מבצע "השבת התקווה" שבמהלכו יעבדו המדינות השותפות כדי לחדש את המהלך הדיפלומטי להשבת השקט למדינה, תוך המשך ההגנה על האזרחים והמשך המאבק בטרור.

דובר כוחות הקואליציה, אחמד עסירי, אמר כי אין בסיום המבצע כדי להעיד על הפסקת אש בין הצדדים וציין כי מבצע "השבת התקווה" יחל בחצות הלילה. הוא הוסיף כי "הנהגת הקואליציה תמשיך למנוע את התקדמות הכוחות החות'ים" והבהיר כי במידה ויהיה צורך יצאו הכוחות לפעולה צבאית.

עסירי הדגיש כי המצור הימי על תימן למניעת זליגת נשק לחות'ים נמשך וציין כי סיום המבצע נבע בין היתר מבקשתו של נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, לאחר שזה וידא כי מטרות המבצע הושגו. לדברי עסירי, במהלך המבצע אירעו 2,415 גיחות של מטוסי כוחות הקואליציה.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד: פיצוץ אדיר בבסיס סקאדים בצנעא, חשש לעשרות הרוגים
מנהיג החות'ים: "סעודיה מנסה לפלוש לתימן ולכבוש אותה"
סגן נשיא תימן החדש: "מקווה שהאחדות תושב ללא פלישה קרקעית"

עשן מיתמר בשמי צנעא, בירת תימן, לאחר הפצצה של הקואיליצה הסעודית, 8 באפריל 2015. רויטרס
הפצצה של כוחות הקואליציה באזור בירת תימן, צנעא/רויטרס

כוחות הקואליציה הודיעו כי במסגרת המבצע החדש, הם יפעלו להגברת הסיוע ההומניטרי לאזרחי תימן שנפגעו בקרבות, ימשיכו לפעול כדי למנוע מהחות'ים ובני בריתם להשתמש בנשק שנבזז מבסיסי הצבא ויפעלו לקיום שיתוף פעולה בינלאומי למניעת מעבר משלוחי נשק לחות'ים דרך האוויר והים.

במקביל, משרד ההגנה הסעודי הבהיר כי התקיפות האוויריות שנעשו במהלך המבצע הסירו כל איום מעל סעודיה והמדינות השכנות, וכי במסגרת המבצע הושמדו הטילים הבליסטיים שעליהם השתלטו המורדים.

לפי הודעת משרד ההגנה הסעודי: "לאור פתיחת מבצע 'סופה נחרצת', שבו השתתפו הכוחות המזויינים הסעודיים ואשר במסגרתו נוצרה שליטה אווירית על מנת למנוע כל תוקפנות נגד הממלכה ומדינות האזור, הוסר האיום על ביטחון הממלכה והמדינות השכנות באמצעות השמדת הנשק הכבד והטילים הבאליסטיים שעליהם השתלטו המורדים החות'ים וכוחותיו של נשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח, מתוך בסיסי צבא תימן"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפצצה אווירית בכפר אוקש, סמוך לצנעא, תימן, אפריל 2015. רויטרס
הפצצה אווירית בכפר אוקש הסמוך לצנעא/רויטרס

אתמול דווח כי לפחות 25 בני אדם נהרגו בתקיפת בסיס סקאדים בצנעא על ידי כוחות הקואליציה. מאז שהחלה המערכה האווירית בתימן נהרגו עשרות ואף מאות אזרחים. ההפצצות התמקדו במתקנים צבאיים ברחבי תימן, אך גם פגעו במפעלים, בתחנות גז ובשכונות אזרחיות. מנהיג הח'ותים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, האשים שלשום את ערב הסעודית בניסיון לפלוש לתימן ולכבוש אותה כדי להפוך אותה למדינת חסות. אל-חות'י, נאם בטלוויזיה והצהיר כי לתימן יש את הזכות להתנגד ל"אגרסיביות" של ריאד בכל האמצעים שעומדים לרשותה.

בתוך כך, גורמים בצי האמריקני אמרו אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי נושאת המטוסים האמריקנית תאודור רוזוולט עושה דרכה לאזור תימן ותצטרף לספינות אמריקניות נוספות שנמצאת באזור כדי לסכל משלוחי נשק מאיראן למורדים החות'ים. עם זאת, דובר מטעם הפנטגון, קולונל סטיב וורן, טען כי נושאת המטוסים והמשחתת נורמנדי נשלחו אתמול מאזור המפרץ הפרסי לים הערבי, אך הכחיש כי הן נועדו לסכל משלוחי נשק. לדבריו, הן יקחו חלק במבצעי השיטור הימי במימי האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully