וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

תלמידים מגבעת שמואל בבית קברות נחלת יצחק , אפריל 2015. ראובן קסטרו
תלמידים מגבעת שמואל בבית קברות נחלת יצחק , אפריל 2015/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, תישמע צפירה בת שתי דקות בשעה 11:00. לאחר הצפירה מתקיימים טקסי זיכרון בכל בתי הקברות הצבאיים ברחבי הארץ. האזכרה המרכזית תתקיים, כבכל שנה, בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בנוכחות נשיא המדינה, ראש הממשלה, הרמטכ"ל ונציגי מדינות זרות. בשעה 13:00 יערך טקס אזכרה ממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל ברחבת אנדרטת חללי פעולות האיבה.

עוברים ליום העצמאות

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65. עומר מירון
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 20:00 בערב יערך ברחבת הר הרצל, במתחם קברו של חוזה המדינה, טקס הדלקת המשואות אשר חותם את אירועי יום הזיכרון ופותח באופן רשמי את חגיגות יום העצמאות. נושא הטקס השנה נבחר להיות – "ישראלים פורצי דרך" ולכן מדליקי 14 המשואות שנבחרו השנה כנגד 14 שבטי ישראל יהיו ישראלים אשר נחשבים לפורצי דרך בתחומם. האישיות המרכזית בטקס הוא יו"ר הכנסת ובנוסף מוזמנים אליו שרים, חברי הכנסת, הרמטכ"ל, אנשי הסגל הדיפלומטי, משפחות שכולות, נכי צה"ל ואישים נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אבניבי

יזהר כהן. דייב שחר
יזהר כהן/דייב שחר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 37 שנים, בשנת 1978 זכה הזמר יזהר כהן יחד עם להקת אלפא-ביתא באירוויזיון עם השיר "אבניבי". את השיר כתב אהוד מנור והלחינה נורית הירש כאשר הפזמון החוזר כתוב בשפת הבי"ת כאשר משמעות המילים היא "אני אוהב אותך". זו היתה זכייתה הראשונה של ישראל בתחרות ובעקבותיה אירחה בשנה שלאחר מכן ישראל את אירוויזיון 1979. כהן וחמשת מלוויו לבשו על הבמה לבן ובזמן הפזמון עמדו במקומם תוך התנדנדות לצליליו. הם קיבלו 157 נקודות מה שהוביל לזכייה כאשר הפער מהמקום השני עמד על 32 נקודות.

התנ"ך המודפס הראשון

תנ"ך גוטנברג. DAB, AP
עוד תנ"ך עתיק, גוטנברג/AP, DAB

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 527 שנים, בשנת 1488 יצאה לראשונה מהדורה מודפסת של התנ"ך. מהדורה זו נדפסה בבית הדפוס של משפחת שונצינו בעיר סונצ'ינו שבאיטליה, שהיתה מראשוני המדפסים בעברית. בית הדפוס של המשפחה התמיד במשך עשרות שנים והיה ידוע בקפדנותו ובדייקנותו בספריו. במהלך השנים הוציא בית הדפוס של משפחת שונצינו ספרי קודש רבים בהם מסכתות מהמשנה ומהתלמוד הבבלי, מהדורות שונות של התנ"ך, מחזורי תפילה והגדות. מלבד ספרים בעברית הודפסו שם גם ספרים ביוונית, לטינית ואיטלקית.

ליגת האלופות

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, חוגג. AP
כריסטיאנו רונאלדו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תושלם תמונת חצי גמר ליגת האלופות, עם שני המשחקים הנותרים בשלב רבע הגמר. במשחק המרכזי תארח ריאל מדריד את אתלטיקו מדריד לדרבי לוהט, שבוע אחרי ה-0:0 ביניהן בויסנטה קלדרון, אלופת ספרד ואלופת אירופה יתעמתו בסנטיאגו ברנבאו לשחזור נוסף של גמר המפעל היוקרתי מאשתקד. הקבוצה הלוחמנית של דייגו סימאונה תנסה לנצל את מכת הפציעות של הלבנים כדי להשתחל אל חשבונם לארבע הגדולות, כשמנגד כריסטיאנו רונאלדו ינסה לחפות על רשימת הנעדרים עם הצגה אישית כמו שהוא יודע. במשחק השני של הערב תתארח יובנטוס אצל מונאקו, בניסיון לשמור על היתרון 0:1 מהמשחק הראשון במגרשה הביתי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully