וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: נסגר תיק החקירה השערורייתי נגד הנשיאה

21.4.2015 / 7:07

התובע שמונה במקומו של ניסמן, שנמצא ירוי בביתו, החליט לבטל את האישומים נגד כריסטינה פרננדז-קירשנר, בגין ניסיונה לכאורה לטייח מעורבות איראנית בפיגוע נגד מרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס. בכך, הגיע לסיומו התיק השנוי במחלוקת

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז, פברואר 2015. רויטרס
הנשיאה קירשנר/רויטרס

התובע הפדרלי בארגנטינה חאווייר דה לוקה ביטל אמש (שני) את האישומים נגד הנשיאה כריסטינה פרננדז-קירשנר, בגין ניסיונה לכאורה לטייח מעורבות איראנית בפיגוע נגד מרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס בשנת 1994. החלטתו של התובע מסמנת ככל הנראה את סיומו של הטיפול בתיק השנוי במחלוקת.

דה לוקה מונה על ידי בית הדין לערעורים, לאחר שהתיק נדחה כבר בחודש פברואר על ידי ערכאה נמוכה יותר בשל "חוסר בראיות". לדברי דה לוקה, "לא היה שום פשע". בהצהרה רשמית שפרסם, הבהיר התובע כי החלטתו "שוות ערך לקביעה של בית המשפט".

האישומים נגד הנשיאה קירשנר הועלו לראשונה על ידי התובע אלברטו ניסמן, שנמצא מת בביתו, כשכדור רובה בראשו, בחודש ינואר האחרון. ביום למחרת מותו, הוא היה אמור להגיע בפני הפרלמנט בנושא. ניסמן האשים את קירשנר בניסיון לטייח את מעורבותה לכאורה של איראן בפיגוע נגד המרכז הקהילתי, תמורת עסקה למכירת נפט.

מקרה הרצח המסתורי של ניסמן העלה תיאוריות קונספירציה רבות, חלקן קושרות את הנשיאה עצמה במעורבות במותו. כחלק מהניסיון לדחות את דבריו של ניסמן, בשבוע שעבר הממשלה טענה כי הוא קיבל כספים מאיש מחשבים שסייע לו בחקירת הפיגוע, אותם הוציא לכאורה של שמפניה, נערות ליווי וחופשות יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully