וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת סירת המהגרים: הקברניט נעצר בחשד לסחר בבני אדם

בעוד חקירת המקרה נמשכת, הקברניט התוניסאי וסגנו הסורי נעצרו על ידי הרשויות באיטליה. בעקבות עדויות הניצולים, מניין ההרוגים נקבע על כ-800. נציבות האיחוד האירופי תציג לשרים תכנית חירום לטיפול בגל ההגירה הימי מלוב

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הרשויות באיטליה עצרו שניים מניצולי אסון טביעת סירת המהגרים ביום ראשון בחשד לסחר בבני אחד – כך מסר הלילה (שלישי) שר התשתיות של איטליה, גרציאנו דלריו. 27 הניצולים הובאו לנמל קטניה שבסיציליה, שם נחקרו על ידי המשטרה האיטלקית. בעקבות חקירתם, קבעו גורמים בסוכנות האו"ם לפליטים ובארגון הבינלאומי להגירה כי מניין ההרוגים עומד על כ-800.

דלריו הוסיף כי התובע של קטניה, ג'ובאני סלבי, הורה על מעצרם של השניים, ככל הנראה קברניט הסירה וסגנו. "המעצר מראה שמערכת המשפט האיטלקית עובדת", אמר דלריו. סגן התובע רוקו ליגורי הוסיף כי הקברניט התוניסאי וחבר הצוות הסורי יואשמו בעידוד הגירה בלתי-חוקית, והקברניט יואשם בסעיפים רבים של רצח.

עוד בוואלה חדשות:
דיווח: ספינה נוספת התהפכה בים התיכון, עשרות טבעו למוות
באיטליה נואשו מהברחות המהגרים: "מגפה ביבשת שלנו"
אירופה עוצמת עין: נתיבי המוות של המהגרים בים התיכון

מהגרים מגיעים לנמל בסיציליה, אפריל 2015. רויטרס
מהגרים מגיעים לחופי סיציליה/רויטרס

בעוד כוחות החילוץ ממשיכים לפעול בזירת התביעה, כוחות משמר החופים של איטליה הוזעקו לשלושה מקרים נוספים של סירות מהגרים במצוקה, שניים מול חופי לוב ומקרה נוסף סמוך ליוון. ראש הממשלה מתיאו רנצי הזהיר מפני "הסלמה במסעות המוות האלה", והפציר באיחוד האירופי להתמקד במניעת יציאתן של סירות נוספות מלוב, ממנה מגיעים כ-90% מהמהגרים כיום.

לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה ספג האיחוד האירופי ביקורת על חוסר התגובה שלו למשבר ההגירה מלוב, כונסה פגישת חירום בהשתתפות ראשי מדינות, שרי חוץ ופנים ושרים נוספים, במהלכה תציג נציבות האיחוד תכנית עשר נקודות לטיפול במשבר, כולל הכפלת הסיורים הימיים.

בתוך כך, התביעה באיטליה חשפה פרטים נוספים מהחקירה. מהגרים רבים ננעלו מתחת לסיפון בעת ההתהפכות, כך שכלל לא היה באפשרותם להימלט. לדברי התובע סלבי, מאות נוספות של מהגרים היו נעולים במפלס נוסף של כלי השיט, בעוד רבים שהו על הסיפון העליון, בצפיפות רבה. המהגרים מיהרו לצד אחד של הסירה, כשראו מיכלית הנושאת דגל פורטוגל. עם זאת, סלבי הבהיר: "לאוניות סחר אין את ההכשרה הנחוצה על מנת לבצע חילוץ בים. מבצעי חילוץ ימיים הם קשים מאוד ודורשים מקצועיות".

התביעה בפלרמו מסרה כי רשת של סחר בבני אדם שנחשפה על ידה הרוויחה מאות אלפי אירו ממהגרים שביקשו להגיע לאירופה. על בסיס שיחות טלפון שיורטו, התובע מאוריציו סקאליה העריך כי עלות ההברחה מאריתריאה או מאתיופיה ללוב עומדת על 5,000-4,000 אירו, ורבים שילמו 1,500-1,000 אירו נוספים על מנת לחצות את הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully