וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז שגיא נהרג שקט לנו": פסטיבל רוק לזכר חלל צוק איתן

21.4.2015 / 13:40

"הדרך הכי נכונה להנציח אותו": חבריו של גיא בויילנד, לוחם הנדסה קרבית שנהרג בחודש יולי האחרון, מתכננים לקיים לזכרו "אירוע גדול ורועש", בהשתתפות להקות ואלפי מבקרים. "אנחנו באים לתת בראש ולהנציח את הרוח החיה, ולא אובדן ושכול"

סמ"ר גיא בויילנד שנהרג בפעילות מבצעית בעזה ב-25.7.2014. באדיבות המשפחה
"לא יהיה נכון להנציח אותו בדרך הסטנדרטית של אירוע עצוב כזה". גיא בויילנד/באדיבות המשפחה

ביום חמישי הקרוב היה אמור לחגוג גיא בויילנד את יום הולדתו ה-22. הוא ודאי הי יושב עם חבריו הטובים מקיבוץ גינוסר בפאב המקומי, והחבורה הצעירה הייתה חוגגת את האירוע על כמה כוסות בירה. אולם בויילנד, שהיה לוחם בהנדסה קרבית, נהרג בחודש יולי האחרון, במהלך הלחימה ברצועת עזה במבצע "צוק איתן". "מאז שגיא נהרג שקט לנו", סיפרו חבריו.

מיוחד | האם אדווה: אני עדיין מחכה שפתאום תיכנס בדלת

ב-16 ביולי, עשרה ימים לפני יום השנה למותו, חבריו של גיא ובני משפחתו יערכו לזכרו ערב הנצחה יוצא דופן. תחת הכותרת "מחזירים את הרעש", תצא לדרכה הפקת הענק שקורמת בימים אלו עור וגידים. יחד עם כמה אלפי מבקרים במדשאה בקיבוץ, החברים יזכרו את גיא ב"אירוע גדול ורעשני ברוחו של גיא", כפי שסיפר בן דודו, ארז רוסו.

צפו בסרטון שהופק לקראת האירוע:

"גיא היה נשמה גדולה, ילד טוב ומוקף חברים", הוסיף רוסו. "יחד עם זאת, הוא היה ברדקיסט. ג'ינג'י עם רעמת שיער ארוך, אוהב בירה כמו גם בילויים, מוזיקה והופעות". לדבריו, "החברים של גיא התחילו לחשוב איך לציין את יום השנה למותו. עלתה אפשרות לערוך ערב צנוע שתהיה בו גם מוזיקה, אבל לאט, לאט התפתח הכיוון של אירוע גדול ורועש. זו הדרך הכי נכונה להנציח אותו".

"לא יהיה נכון להנציח אותו בדרך הסטנדרטית של אירוע עצוב כזה", אמר. "ההנצחה שנבחרה היא ללכת בדרך הרוח החיה שלו. זו תהיה חגיגה של חייו". רוסו עוד סיפר כי "גיא התחבר לעולם דרך המוסיקה. המוסיקה הייתה מרכז חייו והוא ראה בה את היעוד שלו. ככה הוא התחבר לעולם".

בויילנד נולד בניו זילנד לשני הוריו, אדווה וגלן. כשהוא היה בן שנתיים, עלתה המשפחה לישראל, יחד עם אחותו קים. לאחר כמה שנים בקיבוץ חוקוק, עברה המשפחה לגינוסר השכן. מהלך לימודיו בבית הספר התיכון "בית ירח", הוא הקים עם חבריו להקת מטאל בשם "Silent Sin", שאף הקליטה אלבום. עד לגיוסו, גיא היה מוכר בזכות השיער הג'ינג'י הארוך שלו, ובקיבוץ סיפרו שחבריו היו כמו אחים עבורו.

אחרי מותו, סיפר מחנכו בבית הספר, דרור יפעה, כי גיא היה "נער מלא באנרגיה ובשמחת חיים. מוסיקה הייתה כל העולם שלו". חברו הקרוב, אביב היגנס, סיפר על הפעם האחרונה שהם דיברו, בפאב בקיבוץ: "הוא לקח מנה גדולה של וודקה ואמר, 'מי יודע מתי אחזור?'". בויילנד תכנן לעבוד לאחר השחרור, להרוויח כסף ולנסוע לחו"ל. חבריו אף סיפור כי הוא תכנן להמשיך את פעילות הלהקה ולהופיע אתה בעולם.

עוד באותו נושא

הקיבוץ נפרד מגיא שנהרג בעזה: "רעם ביום בהיר"

לכתבה המלאה

סלוצקי ודומינגז ינחו, "מרסדס בנד" ו"הג'ירפות" יופיעו

מאז פרסום דבר קיומו של הפסטיבל לזכרו, הצוות המארגן קיבל פניות רבות ובקשות להתנדב. בין היתר, חברות הגברה ותאורה, הקמת במות ואבטחה יתרמו את עבודתן לאירוע, שיתקיים במתחם האירועים של מלון "נוף גינוסר". צמד שדרני הרדיו הראל סלוצקי ועופר דומינגז התנדבו להנחות, והלהקות "מרסדס בנד" ו"הג'ירפות" יופיעו.

רוסו, חבר ב"ג'ירפות", סיפר: "גיא אכן גיא אהב רוק כבד, אבל זה היה פן אחד. הוא היה מחובר גם למוסיקה ישראלית ומוסיקה באופן כללי. אני חושב שהוא היה ממשיך להתפתח לכיוונים נוספים. אנחנו משתדלים להיות נאמנים לטעם שלו, לא רצינו לעשות אירוע רק של רוק כבד".

חבריו של גיא החלו באיסוף תרומות שיסייעו בהפקת הערב, ויאפשרו לקהל לרכוש כרטיסים במחיר שווה לכל נפש. "ערב גדול כזה לכאורה לא מסתדר עם הצניעות והפשטות של גיא ושל הוריו, אבל הוא הדבר הנכון והמדויק, שמייצג את החיים ואת השמחה של גיא", הוסיף רוסו. "אני מרגיש שכל דבר שמכוון אותך לעשייה של משהו שלא היה קודם, שמייצר משהו מתוך האבל, תופס אנרגיה ומאחד אנשים לערב של חיים ושל כיף, מבחינתי, זו המטרה העליונה. אנחנו באים לתת בראש ולהנציח את הרוח החיה, ולא אובדן ושכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully