וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

טקס הנחת "דגלון לנופל" על קבריהם של חללי מערכות ישראל, אפריל 2015. טלי מאייר
צילום: טלי מאייר/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום נציין את ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. הערב יתחיל בצפירה בת דקה שתושמע בכל רחבי הארץ בשעה 20:00. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון, בהן העצרת המרכזית בכותל המערבי - בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ובני המשפחות השכולות - שם גם תודלק אבוקת הזיכרון. אחרי עצרת זו יחלו טקסי זיכרון במרבית היישובים בארץ. נכון להיום מספר הנופלים עומד על 23,320 חללים, 116 מהם התווספו בשנה האחרונה.

שרים לזכרם

"שירים בכיכר" , כיכר רבין, אפריל 2013. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בכנסת, לאחר העצרת בכותל, האירוע "שרים לזכרם" , החל מהשעה 21:00. באירוע זה לא יישאו נאומים, אלא רק יוקראו בו שירים על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הביטחון משה יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם כשר הרווחה, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו. במקביל, יערך בכיכר רבין המופע "שירים בכיכר" המתקיים מדי שנה, ובו יקחו חלק ריטה, מוקי, מירי מסיקה, אברהם טל, שלמה גרוניך, דיקלה, יונתן רזאל, דקלון, סגיב כהן ויובל דיין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לקראת חצי גמר ליגת האלופות

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. Matthias Hangst, GettyImages
המאמן פפ גווארדיולה/GettyImages, Matthias Hangst

אתם צריכים לדעת שהיום יחולקו שני הכרטיסים הראשונים לחצי גמר ליגת האלופות, בשני משחקים גדולים שלא ישודרו בטלוויזיה הישראלית בשל יום הזיכרון. ברצלונה תארח את פריז סן ז'רמן אחרי שהרשימה עם 1:3 בבירת צרפת במשחק הראשון בין השתיים, ורק קריסה טוטאלית תמנע ממנה להתברג בין ארבע הראשונות, בעוד שבאיירן מינכן תחכה באליאנץ ארנה לפורטו במטרה למחוק את ההפסד המפתיע 3:1 במפגש הקודם בפורטוגל. לאחר שבמהלך השבוע הודיעו כל אנשי הצוות הרפואי של המועדון על התפטרותם בעקבות סכסוך עם פפ גווארדיולה, המאמן הספרדי יקווה להימנע מהדחה מדהימה כדי להרגיע את הרוחות באימפריה הבווארית.

רומא לא נבנתה ביום אחד

פסל הזאבה המניקה את שני האחים, מייסדי רומע, רמוס ורומולוס. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום על פי המסורת הרומית לפני 2768 שנים, בשנת 753 לפני הספירה נוסדה רומא, על ידי רמוס ורומולוס. שני האחים מההיסטוריה המיתולוגית של רומא הם בניהם של האל מרס, אל המלחמה. לפי המסורת הרומאית העיר נוסדה ב-21 באפריל על ידי רומולוס שתוך כדי רצח את אחיו התאום רמוס. את העיר הוא הקים בגבעת הפאלאטיום, בדיוק במקום בו שניהם ניצלו על ידי זאבה שהניקה אותם לאחר שהונחו במצוות דודם בנהר הטיבר. עד היום הזאבה המיניקה ושני התינוקות הם סמל העיר.

העיר המתוכננת

ברזיליה, ברזיל. ShutterStock
ברזיליה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים, בשנת 1960, נחנכה העיר ברזיליה כבירתה של ברזיל. ברזיליה, בניגוד לצורה המקובלת בה מתפתחות ערים, היא עיר אשר תוכננה מראש ונבנתה במשך 41 חודשים, משנת 1956 ועד החניכה הרשמית. עוד מראשיתה של ברזיל עלו רעיונות להעתיק את הבירה לתוך פנים המדינה ואף עלה רעיון השם ברזיליה כבר בסוף המאה ה-19. אונסק"ו הכריזה על העיר כאתר מורשת עולמית. בברזיליה יושבות שלוש רשויות השלטון של ברזיל והיא אינה שייכת לאף אחת מהמדינות כי אם למחוז הפדרלי של ברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully