וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי קבע: הפיטורים של עובדי כיל יוקפאו

20.4.2015 / 16:55

נשיא בית הדין יגאל פליטמן קבע כי הקפאת הפיטורים תישאר על כנה וכי שביתת העובדים תוכל להימשך. הדיון יעבור לבית הדין האזורי בבאר שבע, שיכריע בטענות ההסתדרות בעניין אי-חוקיות הפיטורים. יו"ר ועד העובדים: "נמשיך במאבק הצודק"

עריכה: שניר דבוש

נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן, קבע היום (שני) כי הנהלת כיל לא תוכל לפטר את עובדי המפעלים עד לדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, שיכריע בטענות ההסתדרות בעניין אי-חוקיות הפיטורים. שביתת העובדים תימשך והנהלת כיל נענתה לבקשת בית הדין. ביום רביעי האחרון הודיעה הנהלת כיל לבית הדין הארצי לעבודה על ביטול ההסכמות שהושגו בחודש שעבר על הקפאת פיטורי העובדים. זאת, בעקבות מבוי סתום שאליו הגיע המשא ומתן עם העובדים, שפנו לבית הדין, שכאמור נענה לבקשתם.

בעקבות פסק הדין של בית הדין, אמר בתגובה יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום אבנר בן סניור: "אנו מודים לנשיא בית הדין שקיבל את עמדתנו וקבע כי יש להקפיא את הפיטורים. אנו נמשיך את מאבקנו הצודק ואת השביתה במפעלים עד שהנהלת כיל גם היא תפנים שפיטורים זה לא התייעלות, במיוחד בחברה שחילקה השנה יותר משלושה מיליארד שקל דיבידנדים".

לקריאה נוספת בנושא
כיל: נחזור לפטר בתוך 48 שעות; העובדים: נחריף את המאבק
הנהלת כיל: אם השביתה תימשך, נפטר עוד 57 עובדים

מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
הפגנת עובדי כיל בים המלח בחודש שעבר/שי מכלוף

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בתגובה: "אני שמח שבית הדין לא אפשר להנהלת כיל להמשיך בפעולות הדורסניות והחד צדדיות. ההסתדרות לא תאפשר פגיעה בתושבי הדרום והעובדים המסורים, תוך ניסיון גס לפגיעה בעבודה המאורגנת".

בתגובה להודעת כיל מיום רביעי, הגישה ההסתדרות בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה לקיים באופן מידי דיון ולתת צו שימנע את פיטורי העובדים. מההסתדרות נמסר ברביעי כי הצעד של ההנהלה נעשה "על אף שמול ההתנהלות הפראית של הנהלת הקבוצה במהלך המשא ומתן, התנהלו הארגון והעובדים באיפוק ובאחריות מתוך רצון כן להביא לסיום הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully