וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על הדריסה בירושלים: "חד משמעית - פיגוע"

20.4.2015 / 13:20

רב-ניצב דנינו הגדיר לראשונה את המקרה שבו נדרס למוות שלום שרקי בשבוע שעבר בגבעה הצרפתית כאירוע טרור. "זה פיגוע קשה, שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו", אמר בטקס במטה הארצי והוסיף: "קשה כשאזרח קם בבוקר ומחליט להפוך את הרכב לכלי נשק"

עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר היום (שני) כי אירוע הדריסה שבו נהרג שלום שרקי בגבעה הצרפתית בירושלים בוצע ללא ספק ממניע לאומני. בטקס הענקת דרגות במטה הארצי בבירה ציין המפכ"ל, נוכח אי-הבהירות שסבבה את האירוע: "חד משמעית - מדובר בפיגוע".

"אם עד עכשיו אמרנו שזה תלוי בהתפתחות בחקירה, היום אנחנו יודעים להגיד באופן ברור שמדובר בפיגוע. פיגוע נורא, פיגוע קשה, פיגוע שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו", אמר דנינו. הוא התייחס לרצף פיגועי הדריסה שהתרחשו על כביש מספר 1 בירושלים, שלאורכו גם נמצא המטה הארצי, והוסיף: "לא רחוק מהמקום שבו אנחנו נמצאים אירעו הרבה מאוד אירועים מהסוג הזה. התפקיד שלנו הוא לעשות את כל מה שצריך כדי שאירועים כאלה לא יקרו בעתיד".

עוד בנושא
"תבואו דחוף": האזינו לשיחה למד"א אחרי הדריסה בירושלים
פיגוע הדריסה: הכוחות ב"כביש הדמים" תוגברו

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו בקריה האקדמית אונו. פברואר 2015. ראובן קסטרו
המפכ"ל דנינו/ראובן קסטרו

לצד הדברים הללו דנינו הבהיר כי איום המפגעים הבודדים הוא אתגר מורכב. "מאוד קשה כשאזרח קם בבוקר ומחליט להפוך את הרכב לכלי נשק", אמר.

במעמד השתתף גם השר לביטחון הפנים היוצא יצחק אהרונוביץ', שאמר כי לדעתו היקף הכוחות של המשטרה אינו מספיק לטיפול בנושאים כה רבים כמו שמתבקש בישראל. "הוספנו בשש השנים האחרונות 3,000 תקנים ותקציב של 2.5 מיליארד שקלים - גידול שלא היה כמותו בשנים שלפני כן. נעשו שינויים רבים, אבל המשטרה צריכה לגדול יותר. אני אומר את זה דווקא בגלל המשימות הרבות: ביטחון הפנים, הלחימה בטרור, הטיפול בהשתלטות על אדמות הלאום ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יצחק אהרונוביץ, השר לביטחון פנים, בזירת הפיגוע בגשר מעריב. 21.1.15. ניב אהרונסון
אהרונוביץ' נפרד/ניב אהרונסון

החשוד במעשה הוא חאלד קורטינה בן 37 ממזרח ירושלים, שמעצרו הוארך בסוף השבוע. קורטינה, לפי החשד, הגיע בנסיעה מהירה מכיוון המטה הארצי, התנגש בעוצמה בתחנת אוטובוס בגבעה הצרפתית בירושלים, הרג את שרקי בן ה-25, ופצע את חברתו שירה קליין בת ה-20 באורח קשה. היא עדיין מאושפזת בבית החולים וטרם יצאה מכלל סכנה.

עורך דינו של קורטינה הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו והסביר כי ההגורמים לתאונה הם תנאי הדרך והגשם שירד.

"שלום ישב בתחנת אוטובוס והמחבל הרג אותו כי הוא יהודי. ממשלת ישראל צריכה לחשוב על הביטחון שלנו, ושלא נמות פה רק בגלל שאנו יהודים", אמרו בנות דודותיו של שרקי, נעמי כהנה ואסתר סולטן. "כל הדברים על 'לעולם לא עוד' אינם יכולים להישאר רק ברמה של נאומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully