וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה כנופייה ששדדה נשים על אופניים: "לא חשבתי שזה יקרה בארץ"

20.4.2015 / 18:40

13 חשודים, בגילאי 15 עד 20, נעצרו בחשד שביצעו עשרות גניבות ברחבי תל אביב. הם ארבו לנשים שישבו בבתי קפה או ברחובות, חטפו ארנק או תיק, ונמלטו במהירות באמצעות אופניים חשמליים או קטנוע.

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה מאמינה שהצליחה לשים יד על כנופיית פשע, ראשונה מסוגה שפעלה בחודשים האחרונים בתל אביב. חברי הכנופיה, 13 נערים וצעירים בגילאי 20-15, נהגו לשדוד נשים ולכייסן כשהם רכובים על אופניים חשמליים. אלה שימשו גם כ"רכב המילוט" לאחר ביצוע הפשע. בחלק מהמקרים נעשה שימוש בקטנועים לצורך ביצוע השוד.

על פי החשד, החשודים היו מזהים נשים בבתי קפה או ברחוב, כשלצדן התיק האישי או הארנק. אז, כשהיו מוצאים שעת כושר, החשודים היו נצמדים עם האופניים ל"קרבן", חוטפים את התיק או הארנק, ונמלטים עם השלל בנסיעה מהירה בעזרת האופניים. במשטרה מדברים על עשרות אירועים שבהם היו מעורבים החשודים בארבעת החודשים האחרונים. בכל המקרים דפוס הפעולה היה דומה, אולם החבורה פעלה במתכונות שונות ובצמדים שונים.

"אתה הולך לטיול ולא מצפה שדבר כזה יקרה לך כאן", סיפרה עזית ירון, בת 56, שנשדדה לפני כחודש על ידי שניים מחברי הכנופיה. "זה לא חו"ל, ששם אתה נזהר יותר מאותם חוטפי תיקים וכיסים". לדבריה, "לפני חודש, ביום ההולדת שלי, קבעתי עם חברים מהעבודה לצאת לסיור ביפו. חנינו את כלי הרכב ליד הנמל והתחלנו לצעוד לעבר מוזאון אילנה גור. עליתי במדרגות לכיוון המוזיאון, וכשהייתי במדרגה הרביעית מישהו צעק לי, הסתובבתי ואז הוא חטף את התיק וברח בריצה לקטנוע שהמתין לו בקצה המדרגות. ניסיתי לרוץ אחריו, אבל אי אפשר להשיג וספה בריצה. גם עדי ראיה ניסו לרדוף אחריהם, אבל ללא הצלחה. הייתה רוכבת קטנוע שראתה את המקרה וניסתה לנסוע אחריהם, אבל הם נעלמו לה בשכונת ע'גמי".

מבצע אכיפה נגד אופניים חשמליים. מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
שיטת הפעולה: להיצמד לנשים בזמן הרכיבה על האופניים החשמליים/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

לדבריה, בתיק היה רכוש רב. "היה בתיק כסף, כרטיסי אשראי וכל המתנות של יום ההולדת שקיבלתי קודם. כמובן שמאותו רגע שזה קרה, כבר לא יכולתי לחגוג את יום ההולדת. המשטרה הגיעה בתוך דקות - שוטרים על אופנועים ניסו לאתר את השודדים. מאז אני הולכת עם התיק בהצלב, אבל ברור לי שהכוח שהם הפעילו נגדי בעת חטיפת התיק לא היה מונע תלישתו".

בימים האחרונים ניהלו במחלק התשאול של מרחב יפתח חקירה סמויה בראשות רב-פקד אסף ברנס, שבמהלכה הצליחו לעלות על זהות 17 החשודים. במהלך הלילה והבוקר פשטו כוחות של משטרת תל אביב על בתי החשודים, עצרו את המעורבים וכן איתרו עשרות זוגות אופניים חשמליים ששימשו לפי החשד לביצוע הפשעים. כמו כן אותר רכוש החשוד כגנוב.

עוד ידיעות בנושא אופניים חשמליים
קנסות ענק: תכנית האכיפה לרוכבי אופניים חשמליים
למשטרה אין מספיק משאבים להילחם ברוכבים שמבצעים עבירות
הכתובת הייתה על המדרכה: אופניים חשמליים – סכנה לציבור

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully