וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון להב"ה יפגין ביום העצמאות - בזמן שלוסי אהריש תדליק משואה

20.4.2015 / 7:50

בנצי גופשטיין, יו"ר הארגון, פנה למשטרה בבקשה להפגין נגד החלטת המדינה לאפשר לאשת הטלוויזיה להדליק משואה בטקס הממלכתי. "היא לא נאמנה למדינת ישראל", טען. במשטרה אישרו את ההפגנה אך הבהירו: היא תתקיים מעבר לכביש ולא ינאמו נאומים

מנכ"ל להב"ה, בנצי גופשטיין, בדיון על צווי הרחקה מחתונתם של מחמוד מנסור ומורל מלכה, בבית משפט השלום בראשון לציון, אוגוסט 2014. דרור עינב
"יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר". בנצי גופשטיין/דרור עינב

בטקס יום העצמאות למדינת ישראל שעתיד להתקיים השבוע, אחת ממדליקות המשואה צפויה להיות אשת הטלוויזיה לוסי אהריש, אך על בנצי גופשטיין ההחלטה של מדינת ישראל לא מקובלת. גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), ביקש אתמול (ראשון) אישור להפגין בערב יום העצמאות, בכניסה להר הרצל, נגד הדלקת המשואה של אהריש – וקיבל. עם זאת, גם האישור שניתן הותנה בכמה תנאים.

"לוסי אהריש לא ציונית, לא נאמנה למדינת ישראל, ויש להצטער שדווקא היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות", הסביר גופשטיין. "אם היו בוחרים בנציגה של המגזר הערבי שמקבלת שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי הייתי מבין, אבל ברגע שבוחרים גברת שדגל מגן הדוד איננו דגלה, צה"ל איננו צבאה ונפשה אינה הומיה למשמע 'התקווה בת שנות אלפיים', אזי יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר דווקא ביום העצמאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלייר שהופץ על ידי ארגון להב"ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפלייר שהפיץ הארגון לקראת ההפגנה בטקס נכתבה הכותרת "אין נאמנות, אין משואה". מתחת נכתב "לוסי, יום רביעי גם אנחנו נהיה שם ונדרוש ממדליקי המשואות הכרזת נאמנות למדינה היהודית".

להפגנת להב"ה ניתן אישור עקרוני ראשוני על ידי משטרת מוריה בירושלים, שכבר מכירה את גופשטיין ואת פעילות הארגון. לכן, באישור העקרוני הוכנסו כמה סייגים. אישור סופי טרם ניתן. באישור העקרוני נכתב שההפגנה לא תיערך בכניסה להר הרצל אלא מעבר לכביש הראשי, מול הכניסה ליד מלון חן. עוד נכתב באישור: "לא ינאמו נאומים, ישמעו תכנים ברבים או יונפו כרזות או דגלים עם תוכן או סמלים בניגוד לחוק, לרבות קריאה להסתה או המרדה נגד השלטון". בלהב"ה לא מרוצים מתנאי המשטרה ושוקלים את צעדיהם. לדבריהם, מדובר בפגיעה בחופש הביטוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עו"ד איתמר בן גביר, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"במשטרה עושים הכול כדי לפגוע בחופש הביטוי". בן גביר/ראובן קסטרו

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את ארגון להב"ה אמר: "התנהלות המשטרה כלל לא מובנת ולא מוסברת. נראה שגורמים במשטרה עושים הכל כדי לפגוע בחופש הביטוי. לא ייתכן שירחיקו את אנשי להב"ה למרחק שלא יאפשר קיום מחאה אפקטיבית ועוד יותר חמור הוא האיסור של המשטרה על נאומים במהלך ההפגנה. זו אותה משטרה שאפשרה לראאד סלאח ולחנין זועבי לנאום בשם חופש הביטוי. לא ברור לי מדוע דווקא כאשר מדובר במחאה של להב"ה, לא מאפשרים את חופש הביטוי".

בחודש יולי האחרון התארח גופשטיין בתכנית "שיחת היום" בערוץ 2 אותה מגישה אהריש. גופשטיין תקף אותה ואמר לה ש"מדינת ישראל היא לא הארץ שלה" וש"זו מדינת היהודים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully