וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיטליה נואשו מהברחות המהגרים: "מגפה ביבשת שלנו"

20.4.2015 / 0:42

ראש הממשלה רנצי קרא לפעולה בינלאומית דחופה בעקבות טביעת הספינה בים התיכון ועליה כ-700 בני אדם. מנהיגי אירופה צפויים להתכנס לדיון חירום. מפלגות הימין באיטליה דורשות צעדים חריפים יותר: "להטביע הספינות היוצאות מלוב"

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי קרא אתמול (ראשון) לפעולה בינלאומית דחופה שתבלום את מבריחי המהגרים לאירופה בעקבות טביעת הספינה מוקדם יותר אתמול שעליה היו כ-700 בני אדם. רנצי אף קרא לפגישת חירום של ראשי האיחוד האירופי עוד השבוע, שבה ידונו על סוגיית ההגירה הלא-פתורה. גורמים נוספים בארץ המגף הצהירו כי יש לנקוט צעדים תקיפים יותר, בהם הטבעת הספינות.

"אנו מבקשים לא להישאר לבד", אמר רנצי לכתבים אחרי מפגש של עם שרי הקבינט. "ההברחות הן מגפה שפשתה ביבשת שלנו". הוא הדגיש כי פעולות החיפוש וההצלה בים התיכון לא מספיקות כדי להציל את חיי המהגרים. הוא טען כי הבעיה יכולה להיפתר רק כאשר תימנע הברחת המהגרים ויציאת ספינות רעועות ועליהן מאות בני אדם מלוב. לדבריו, מספר המתים בטביעה האחרונה עדיין לא ברור וכי עד כה נמצאו יותר מ-20 גופות ו-28 בני אדם חולצו. כוחות הצלה איטלקיים וזרים עדיין מחפשים אחרי שורדים נוספים.

ראש מועצת הנציבות האירופית דונלד טוסק אמר בתגובה כי הוא שוקל לזמן פגישה בין מנהיגי אירופה כפי שדרש רנצי. הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, פדרקיה מוגריני, הודיעה כי שרי החוץ של האיחוד ידונו על משבר ההגירה בפגישתם היום בלוקסמבורג.

לקריאה נוספת בנושא
אירופה עוצמת עין: נתיבי המוות של המהגרים בים התיכון
אסון בים: חשש כבד לחיי 700 מהגרים שטבעו בדרך לאירופה

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי במסיבת עיתונאים בעקבות טביעת ספינת מהגרים בים התיכון, 19 באפריל 2015. רויטרס
ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי, אתמול/רויטרס

ארגוני סיוע הפצירו באיחוד לפתוח מסדרון הומניטרי שיבטיח את ביטחונם של המהגרים, אולם באיטליה נשמע קולות תקיפים יותר מאלו של רנצי, שקראו אף להשמדת הספינות שעושות את דרכן למדינה. מנהיג מפלגת הימין הליגה הצפונית המתנגדת להגירה, מתיאו סלביני, אמר כי יש להטיל באופן מידי מצור ימי על חופה של לוב, ואילו דניאלה סנטנצ'ה, בכירה במפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, טענה כי על הצי של איטליה "להטביע את כל הספינות". המשבר בלוב, שמתמשך מאז הופל השליט מועמר קדאפי ב-2011, אפשר לכנופיות של מבריחי מהגרים לשגשג ולשלוח ספינות רבות ועליהם אנשים מיואשים שברחו מאזורי סכסוך באפריקה ובמזרח התיכון וחיפשו עתיד טוב יותר באירופה.

הארגון הבינלאומי להגירה העריך כי כ-20 אלף מהגרים הגיעו לחופה של איטליה השנה. זהו מספר נמוך יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, אולם מספר המהגרים שאיבדו את חייהם בדרך הוכפל כמעט פי תשעה. בשבוע שעבר דווח כי כ-400 מהגרים נהרגו בניסיון להגיע לאיטליה מלוב כשספינתם שקעה.

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully