וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת צפויה להיפגש עם מנהיגי הליגה הערבית

19.4.2015 / 21:24

3 שבועות אחרי פגישתם הקודמת, נועד יו"ר הסיעה איימן עודה עם יו"ר הרשות. בפגישה, שבה נכח גם אחד ממייסדי התנועה האיסלאמית, העריך אבו מאזן שחברי הסיעה יקבלו הזמנה לנסוע לדוחא. הצדדים דנו גם במצב הפוליטי בישראל וברשות הפלסטינית

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
ח"כ איימן עודה/יותם רונן

עולים לרגל למוקטעה: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ביקר בסוף השבוע ברמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. זו הפעם השנייה מאז הבחירות שעודה ואבו מאזן נפגשים, כאשר הפגישה הקודמת נערכה לפני כחודש, בסוף מרץ, ולקחו בה חלק גם חברי כנסת אחרים מהרשימה המשותפת.

בפגישה בסוף השבוע השתתף רק עודה, והמסגרת הרשמית של ביקורו הייתה כמלווה של שייח נימר דרוויש, ממייסדי התנועה האיסלאמית בישראל, שהגיע לפגוש את אבו מאזן. השלושה דנו במצב הפוליטי בישראל וברשות הפלסטינית, ובדרכים לפעול לקידום פיתרון שתי המדינות בהיעדר כל סימן למשא ומתן מדיני בתקופה הקרובה.

על פי פרסומים בתקשורת הפלסטינית, אבו מאזן אמר במהלך הפגישה כי מנהיגים רבים בעולם הערבי מגלים עניין ברשימה המשותפת, שהפכה בעקבות הבחירות למפלגה השלישית בגודלה בכנסת, וכי הוא צופה שחברי הכנסת של הרשימה יקבלו בקרוב הזמנה לפגוש את מנהיגי הליגה הערבית בדוחא, בירת קטאר. יש לציין כי דוחא היא גם מקום משכנו של יו"ר בל"ד לשעבר, עזמי בשארה, שתמך באיחוד המפלגות.

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה
מחר: נתניהו יבקש מהנשיא ארכה להרכבת ממשלתו הרביעית
גורם ביטחוני: "נעביר את כספי המסים - למרות הפרת ההסכמים"
הרצוג: שוחחתי עם נתניהו פעמיים, אנו הולכים לאופוזיציה

עודה עשוי להיפגש עם נתניהו בקרוב

אבו מאזן הביע תמיכה באיחוד המפלגות הערביות ויצירת הרשימה המשותפת עוד לפני הבחירות. הקשר עם הרשימה, ודרכה עם ערביי ישראל, חשוב לו במסגרת המאבק הפוליטי שהוא מנהל נגד יריביו ברשות הפלסטינית, ובראשם חמאס. זו גם אחת הסיבות שהוא קיווה לראות את הרשימה מצליחה בבחירות ומגיעה להישג מפתיע, כדי לשדר לציבור הפלסטיני שאיחוד שורות יכול לתרום להישגים יותר מאשר פלגנות פוליטית. יש לציין כי בימים הקרובים עשוי עודה להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהזמין אותו לפגישה פוליטית בלשכתו.

במקביל לפגישה שנערכה במוקטעה, התקיימה בסוף השבוע הפגנה של מפלגת תע"ל בצפון הארץ, סמוך לכפר אלגאבסייה שננטש במלחמת העצמאות. בהפגנה, שנערכה לציון "יום הנכבה" הפלסטיני, השתתפו מאות בני אדם. מנהיג המפלגה, ח"כ אחמד טיבי, לקח חלק בהפגנה ובמקום הוצב שלט עם ציטוט מפיו: "תראו את הצבע של הפנים שלנו, הוא בדיוק כצבעי האדמה הזו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully