וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מפעל שבסכנת סגירה משך 600 אלף שקל שיועדו למשכורות?

19.4.2015 / 19:53

הנאמן שמונה למפעל "אקסטרא פלסטיק" בשדרות, המצוי בקשיים כלכליים, טען בדיון בבית המשפט כי הבעלים צבי עברי משך מקופת החברה מיליון שקלים, והפקיד רק 350 אלף. עוד טען שהבעלים טרם העביר את 600 אלף השקלים שעליהם התחייב במסגרת תכנית ההבראה. עברי: "זה הכסף שלי"

כתב: יניר יגנה, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

(עובדי המפעל בדיון בבית המשפט, בשבוע שעבר)

עובדי "אקסטרא פלסטיק", מפעל ותיק לייצור מוצרי פלסטיק בשדרות שנקלע לקשיים כלכליים ונמצא בסכנת סגירה, אינם מקבלים משכורות כבר כמעט חודשים. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בנוגע לתכנית ההבראה למפעל התברר, כך לפי הנאמן שמונה למפעל ועורכי הדין של העובדים, כי הבעלים צבי עברי משך כמיליון שקלים מחשבון החברה – כסף שנועד לתשלום משכורות העובדים.

המשיכה, כך טען הנאמן, בוצעה טרם אושרה הבקשה להקפאת ההליכים. בנוסף, נטען בדיון שעברי טרם העביר את חלקו בתכנית ההבראה – 600 אלף שקלים, סכום שהיה אמור לחזור אליו עם מציאת בעלים חלופי.

בתחילת החודש, ובעקבות המצב החמור של המפעל שבו 80 עובדים, הגיש עברי בקשה להקפאת הליכים. בית המשפט מינה לפני שבועיים את עו"ד רונן מטרי לנאמן, שהיה מוסכם על הבנקים, על העובדים ועל עברי עצמו. לפני כשבוע הגיש מטרי תכנית הפעלה למפעל, במטרה להצילו, וממנה עלה ש-30 מ-80 עובדי המפעל יתפטרו ויקבלו פיצויים, או שיסכימו לצאת לחופשה עד רכישת המפעל בידי גורם אחר.

בדיון היום טען הנאמן ועו"ד העובדים שבתקופה שבין הבקשה להקפאת הליכים לבין אישורה, משך עברי סך של כמיליון שקלים מקופת החברה, והפקיד רק כ-350 אלף בחזרה. כלומר – סכום של כ-650 אלף שקלים נמצא כעת בידיו של המנהל. לפי העובדים והנאמן, זה כסף שהיה אמור לשמש למשכורות.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
מסמכי סוני מוכיחים: כשהתותחים רועמים, השנור מתחיל
תושב צפון הארץ תועד כשהוא מקיים יחסי מין עם כלב לברדור
אירופה עוצמת עין: נתיבי המוות של המהגרים בים התיכון

עובדי מפעל אלקטרה פלסטיק בשדרות בדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, 12 אפריל 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
עובדי המפעל באחד הדיונים בנוגע לעתיד "אקסטרא פלסטיק"/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

עברי הכחיש את העניין לו והוסיף: "לומר שלקחתי? אז אומרים. מדובר בכסף שהכנסתי לחניה (כסף שהופקד רק לזמן מוגבל, י"ג). אלה כספים שלי". עוד הוסיף כי הוא זה שבשנים האחרונות פעל למעשה ללא עזרה חיצונית כדי להציל את המפעל. "מימנתי את החברה בשנתיים האחרונות בעלויות כבדות מאוד, כעשרה מיליון שקלים. אף אחד לא הכניס את היד לכיס, תמך או מימן את החברה (פרט אליי, י"ג)", אמר עברי. לדבריו, בדיון הוצג רק הכסף שיצא מחשבון החברה, ולא הסכום שנכנס אליו.

"תכנית הבראה פזרנית"

"התכוונתי שהכסף ילך לעובדים. אבל, השליטה נלקחה ממני"

עברי אישר שההפקדה והמשיכה בוצעו לקראת הקפאת ההליכים, והצהיר בביטחון: "מה שצריך להיבדק ייבדק". עוד אמר בעל החברה כי התנגד לתכנית ההבראה של הנאמן משום שלטענתו היא "פזרנית", והוסיף כי ידיו למעשה כבולות שכן השליטה המעשית במפעל או בכסף שלו אינם בידיו. "לבי עם העובדים. התכוונתי שהכסף ילך אליהם. אבל השליטה נלקחה ממני, מידרו אותי". לטענתו, למרות הכל – יש בחשבון החברה כסף לתשלום משכורות.

אביגדור קרן, אחד מעובדי המפעל, הביע תמיכה בפעולות הנאמן שמינה בית המשפט ואמר כי מבחינתו עו"ד מטרי "עושה את עבודתו". "התכנון היה להביא רוכש פוטנציאלי, או ללכת לפירוק - אבל לא נותנים צ'אנס", טען. עוד הוסיף כי במהלך השנתיים האחרונות העובדים תורמים מעצמם, כלומר התפשרו על משכורות ועבדו ללא תגמול כדי שהמפעל לא יקרוס. "לבעל החברה אסור היה לקחת את הכסף", סיכם.

השופטת שרה דברת מתחה ביקורת קשה על בעל המפעל והחליטה שאם עד יום רביעי לא יושגו הסכמים, היא תקבל החלטה בנידון.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully