וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר של יצור ימי עצום שאוכל לעצמו את הזנב

היצור הימי שנמצא בחוף ניו זילנד הפתיע גם את מנהל מחלקת השימור בעיר, שלא ראה מעולם דג ארוך כל כך. המדענים ממהרים להרגיע: מדובר בדג המשוט המוזר - האורפיש

סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

בסרטון- תיעוד של דגי משוט במקסיקו

אם אנחנו היינו נתקלים בדג העצום הזה - סביר להניח שהיינו בורחים משם בלי לחשוב פעמיים. תושב דנידין, ניו זילנד, מצא דג ענק באורך 3 מטרים בחוף נמל אוטגו בזמן הליכת הבוקר שלו ומיהר ליצור קשר עם מנהל מחלקת השימור, דיוויד אגניו, שהגיע למקום והופתע גם הוא לראות את הממצא הנדיר הזה. "הוא לא דומה לשום דבר שראיתי בחיים שלי", סיפר אגניו, שלא זיהה את סוג הדג, לדיילי מייל האוסטרלי, "זה נראה כאילו רק עכשיו הוא נשטף ליבשה. הוא מוזר. במקום קשקשת יש לו עור חלק, כמו נייר כסף כזה, ואם אתה משפשף את ידך בו אז יישארו לך כתמי כסף על היד".

דג המשוט הענקי האורפיש. OTAGO DAILY TIMES,
אורכו של דג המשוט יכול להגיע ל-15 מטרים/OTAGO DAILY TIMES

אגניו צילם כמה תמונות של הדג המרשים ושלח אותם לאוניברסיטת אוטגו,"הם חזרו אליי מהר מאוד כדי לומר לי שזה אורפיש - דג משוט ענק שנדיר מאוד למצוא אותו בניו זילנד".

אורכו של דג המשוט יכול להגיע ל-15 מטרים ולמשקל של 270 קילוגרמים. הוא חי בעומק של כקילומטר מתחת למים, וכשהוא חולה או גוסס הוא עולה לגובה פני המים ולעיתים מגיע לחוף. הדג שוחה בצורה אנכית ונוהג לאכול חלקים מזנבו. יש שטוענים שהמפלצת מלוך נס מתבססת על הדג הזה. נשמע הגיוני.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דג המשוט הענקי האורפיש. PR IMAGE,
ביוש./PR IMAGE

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully