וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

דיגלון לנופל

הרמטכ"ל בני גנץ מניח דגלון על קברו של החייל האחרון שנקבר בהר הרצל, רב"ט נאות וייצמן לקראת יום הזיכרון, מאי 2011. דובר צה"ל
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בטקס הנחת הדגלון ב-2011/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס הנחת דגל הלאום על קבריהם של חללי מערכות ישראל, במסגרת פרויקט "דגלון לנופל", בבית הקברות הצבאי בהר הרצל. הטקס יערך במעמד ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק, סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה אריה מועלם. טקס הנחת הדגלון על קברו של החלל האחרון בהר הרצל, הינו האירוע הפותח את הפעילות השנתית של הנחת דגלון המדינה, נר זיכרון וצרור פרחים על קברו של כל חלל מחללי מערכות ישראל עד יום הזיכרון.

ישראל אזרחית ותיקה

חבר הכנסת אורי אורבך בועדה לביקורת המדינה, ינואר 2011. עומר מירון
אורי אורבך/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום יקבל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מהמשרד לאזרחים ותיקים, בשמה של מדינת ישראל, תעודת "אזרחית ותיקה" כפי שמקבל כל אזרח במדינה בהגיעו לגיל 67, שכן זוהי גילה של המדינה שתחגוג השבוע את יום הולדתה. את היוזמה הגה השר אורי אורבך אך לא הספיק לממש אותה. לכבוד זכרו ופועלו, יארח הנשיא אזרחים ותיקים ילידי שנת תש"ח ויקבל בשם המדינה את התעודה. במפגש יישאו דברים גם מיכל אורבך, אלמנתו של השר לאזרחים ותיקים לשעבר ומנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים גלעד סממה. האירוע יתקיים ב-12:30 בצהריים באולם בית הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מחאה נגד הזנחה

גן ילדים ברחוב יאיר בדרום תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
גן ילדים בדרום תל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים ברחבת הבימה בתל אביב בשעה 19:00 עצרת מחאה נגד "מדיניות הפגיעה המתמשכת בשכונות דרום תל אביב אשר הביאה, בין היתר, לחמישה מקרי מוות טרגיים של חמישה פעוטות בחודש וחצי האחרונים". בעצרת ייקחו חלק תושבות ותושבי שכונות ותיקים, מבקשי מקלט, מהגרי עבודה ופעילי ארגונים חברתיים. הפעילים והדוברים יקראו להכריז על שכונת נווה שאנן ושכונות דרום תל אביב אזור בעדיפות לאומית ראשונה, להעברת תקציבים באופן מידי ולשינוי המדיניות המצופפת עשרות אלפי אנשים בדרום תל אביב.

20 שנים לפיגוע באוקלהומה סיטי

20 שנה לפיגוע באוקלהומה סיטי. AP
20 שנה לפיגוע באוקלהומה סיטי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנים בדיוק, בשנת 1995, התרחשה מתקפת הטרור אשר כוונה נגד הבניין הפדרלי על שם אלפרד פ. מורה באוקלהומה סיטי. במתקפה זו, אשר הייתה הקטלנית ביותר שבוצעה על אדמת ארצות הברית עד לפיגועי ה-11 בספטמבר, איבדו את חייהם 168 בני אדם ו-800 נפצעו. המניע של שני מבצעי הפיגוע, טימותי מקווי וטרי ניקולס, היה התנגדותם ל"מצור בוואקו" שנועד להכניע את הכת החמושה שהתבצרה שם. את הפיגוע הם ביצעו באמצעות פצצה ששקלה 2.3 טון שהוטמנה בתוך משאית. הפיצוץ נשמע ממרחק של 89 קילומטרים וגרם להתנפצות זכוכיות ביותר מ-258 בניינים.

בלאט בפליאוף

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד לברון ג'יימס. AP
מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד לברון ג'יימס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך דיוויד בלאט את הופעת הבכורה שלו בפלייאוף. שלושה ימים אחרי תום העונה הרגילה ב-NBA, נפתחו הלילה סדרות רבע הגמר במערב ובמזרח, והערב (22:00 שעון ישראל) יגיע תורה של קליבלנד להיכנס למעגל המשחקים עם העימות הראשון בסדרת הטוב משבעה משחקים מול בוסטון, אותו תארח באולמה. הקאבס של בלאט, שסיימו את העונה במקום השני במזרח עם מאזן של 29:53, לא אמורים להתקשות מול הסלטיקס שסיימו במקום השביעי (מאזן 42:40), ולברון ג'יימס ולהקתו ינסו להימנע ממעידה ולספק הצהרת כוונות לקראת רגעי ההכרעה האמיתיים של העונה בליגה הטובה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully