וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות פעילי חיזבאללה נלחמים לצד המורדים החות'ים בתימן"

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי משמרות המהפכה באיראן שלחו את פעילי הארגון השיעי בלבנון לסייע לאחיהם בתימן בהוראתו של המנהיג העליון חמינאי. זאת, כדי למנוע את תבוסת החות'ים בעקבות מבצע "סופה נחרצת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מאות פעילי חיזבאללה הגיעו היום לתימן כדי להילחם לצד המורדים החות'ים – כך דיווח היום (שבת) העיתון "א-שרק אל-אווסט" המקורב לבית המלוכה הסעודי. לפי הדיווח, המתבסס על גורמי אופוזיציה באיראן, המהלך נעשה בעקבות הוראה ששיגר המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, למשמרות המהפכה למנוע את תבוסת החות'ים בעקבות מבצע "סופה נחרצת" של הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית.

הגורמים האיראנים טענו כי מאז תחילת מבצע "סופה נחרצת" של הקואליציה הערבית בתימן, נתקלים אנשי משמרות המהפכה בקשיים לסייע לחו'תים בלחימה בשטח. על כן, העבירה איראן לאחרונה לתימן דרך הים האדום לוחמים ומפקדים בחיזבאללה, אשר לחמו קודם לכן בסוריה. עוד דווח כי בכוונת איראן להעביר לתימן פעילי חיזבאללה נוספים.

עוד בוואלה חדשות:
הרמז האבוד בתיק הרצח של נועה אייל
פוטין הזהיר את ישראל: "מכירת נשק לאוקראינה תהיה הרסנית"
לא מחכים לרוסים: איראן הציגה מערכת נ"מ מתוצרתה

הפצצות סעודיות לעבר תימן, אפריל 2015. רויטרס
הפצצות של הצבא הסעודי לעבר תימן, שלשום/רויטרס

לדברי הגורמים האיראניים, שליחת לוחמי חיזבאללה מבוססת על ההערכה שבשל היותם ערבים הם יוכלו להשתלב בשטח בתימן ולתמרן בו טוב יותר מאשר האיראנים. חמינאי הורה גם לשר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן להאיץ ברוסיה ובסין לנקוט פעולות מעשיות לעצירת "סופה נחרצת".

הבוקר תקף נשיא איראן, חסן רוחאני, את ערב הסעודית ואת יתר מדינות הקואליציה. "תקיפת אנשים חפים מפשע היא דבר מגונה אשר לא מעניק כבוד לאיש", אמר רוחאני במהלך מצעד צבאי שנערך לציון יום הצבא. "מהי המשמעות של סיוע כלכלי וצבאי לטרוריסטים בסוריה, בעיראק ובלבנון ושל תקיפת המדוכאים החפים מפשע בתימן?", תהה חמינאי והוסיף: "לאיזו מטרה הדברים נעשים? האם הרג ילדים מעניק לכם כוח? אתם זרעתם את זרעי השנאה בליבם של תושבי האזור והם יגיבו על כך בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully