וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: שוחחתי עם נתניהו פעמיים, אנו הולכים לאופוזיציה

18.4.2015 / 12:51

יו"ר המחנה הציוני התייחס לדיווחים על מגעים לממשלת אחדות, והדגיש: "לא הייתה פגישה חשאית ביני לבינו ולא הועברו מסרים. אמרתי עם היוודע תוצאות הבחירות שפנינו לאופוזיציה. זו לא ברירת מחדל אלא עדיפות"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(הרצוג לאחר היוודע תוצאות הבחירות: "נהיה תחליף לממשלת ימין צרה")

על רקע הדיווחים על מגעים המתנהלים בין מפלגתו לבין הליכוד למען הקמת ממשלת אחדות, הודה היום (שבת) יו"ר המחנה המחנה, ח"כ יצחק הרצוג, כי שוחח פעמיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאז הבחירות. עם זאת, הדגיש כי השניים לא דנו בהצטרפות מפלגתו לממשלה.

"היו פניות מטעמו של נתניהו שפורסמו בימים של אחרי הבחירות, אותן דחיתי מכל וכל", אמר באירוע "שבתרבות" בתאטרון הבימה בתל אביב. "נתניהו מעדיף ורוצה ממשלת ימין צרה שתוביל אותנו למקומות מסוכנים. אמרתי עם היוודע תוצאות הבחירות שפנינו לאופוזיציה. זו לא ברירת מחדל אלא עדיפות. מקומנו באופוזיציה, נחליף את ממשלת הליכוד בעתיד, כי נתניהו יוביל את המדינה להתנגשות עם קיר, בסופו של דבר".

"שוחחתי עם ביבי פעמיים מאז הבחירות - פעם אחת ביום ההשבעה על הנושא האיראני ופעם אחת בטקס ב'יד ושם'", הוסיף. "לא דיברתי עם שליחים מטעמו וגם הוא לא שוחח עם שליחים מטעמי. בניגוד לפרסומים, לא הייתה שום פגישה חשאית ביני לבינו ולא עברו ביננו שום מסרים".

עוד בוואלה חדשות:
דנינו: יש שישה עדי מדינה בפרשת השחיתות בפוליטיקה
הושג הסכם: ישראל תעביר לפלסטינים את כספי המסים
תיעוד: ניסיון הברחה של שוהה בלתי חוקית בתא המטען

יצחק הרצוג באירוע שבתרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב, אפריל 2015. אליצור ראובני, מערכת וואלה! NEWS
הרצוג ב"שבתרבות" בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אליצור ראובני

הרצוג התייחס גם להפסד של מפלגתו ביום הבחירות, על אף שהובילה בסקרים שקדמו לו. "הטעות שאני יכול לייחס ל'מחנה הציוני' היא שלא היה לנו מספיק מודיעין על ההתארגנות בימין בימים שקדמו לבחירות. בממשלה הקודמת היו לנתניהו-ליברמן-בנט 43 מנדטים ביחד וגם אחרי הבחירות האחרונות יש להם את אותה כמות, אלא שהפעם נתניהו 'שאב' מנדטים מחבריו לגוש הימין".

"רציתי בכל מאודי לנצח, נלחמתי והובלתי מחנה שאף אחד לא נתן לו הרבה סיכוי כמה חודשים לפני הבחירות", הדגיש. "אני בטוח שעוד אהיה ראש ממשלה בעתיד ובטוח שאהיה טוב יותר מנתניהו. נתניהו קיים מספר דיונים בסמוך לבחירות שבהן שררה אווירת נכאים כי הובלנו בסקרים ובדיעבד, אנחנו יודעים שהוא זימן אליו את ראשי מועצת יש"ע ואמר להם שהרצוג יפנה אותם מהבתים ולכן הם חייבים להתארגן. נתניהו גם פרט על עצב מאוד רגיש ועמוק והשתמש בימים הספורים שלפני הבחירות באמירות גזעניות, מסיתות מפחידות ובוטות".

יצחק הרצוג באירוע שבתרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב, אפריל 2015. אליצור ראובני, מערכת וואלה! NEWS
הרצוג, היום/מערכת וואלה! NEWS, אליצור ראובני

ח"כ הרצוג התייחס גם לעניין איום הגרעין האיראני ואמר: "אני לא מזלזל באיום הזה ובכך צודק גם נתניהו, אך המחלוקת ביני לבינו היא על הדרך. עימות עם ארצות הברית ומעצמות המערב הוא רע לישראל ולכן עלינו לעשות הכול כדי לשנות את פרטי ההסכם המתגבש מול האיראנים לטובתנו. אני גם לא מוכן לקבל שבכל יום שואה אומר מנהיג המדינה שאנחנו הולכים לקראת השמדת העם היהודי. זו הפחדה של הציבור וזריעת פאניקה. אסור לזלזל באיום האיראני, אך צריך לפעול בשיקול דעת ולא לומר שישראל עלולה להיות אפיזודה חולפת בגלל האיום הזה".

לפניות לכתב עמרי נחמאיס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully