וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: יש שישה עדי מדינה בפרשת השחיתות בפוליטיקה

18.4.2015 / 12:08

המפכ"ל התייחס לפרשה שבה מעורבים גם גורמים מישראל ביתנו, אך הבהיר כי היא לא קשורה רק אליה. "מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי". על הביקורת של ליברמן: "מוטב לזכור את מעמדך לפני שאתה מוציא הצהרות". הוא הוסיף כי הוא לא פוסל הצטרפות לפוליטיקה

צילום: שבתרבות באר שבע

(דנינו בריאון לאולפן וואלה לפני כחודש: "יש תשתית להעמדה לדין של בכירים")

המפכ"ל יוחנן דנינו התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ לפרשת השחיתות בפוליטיקה, שבה מעורבים גם גורמים ממפלגת ישראל ביתנו. דנינו אמר כי למשטרה יש כבר שישה עדי מדינה בתיק וכי הוא מעריך שהחקירה תסתיים באמצע או סוף החודש הבא. הוא הבהיר כי לא מדובר ב"פרשת ישראל ביתנו", אך ביקר את דבריו החריפים של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, שטען כי "סוטי מין" מנהלים את המשטרה. בין היתר, אחת החשודות בפרשה היא סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום.

"משטרת ישראל שמה את המלחמה בשחיתות בסדר עדיפות גבוה", אמר דנינו בהתייחסותו לטענות ליברמן על כך שהחקירה החלה לפני הבחירות ונועדה לפגוע במפלגה. "פרשה 242 כל כך חמורה ורחבה, ונוגעת לכל כך הרבה אנשים. אף אחד במדינת ישראל לא היה רוצה שנמתין עד אחרי הבחירות. החלטנו לפתוח בחקירה גלויה כי מדובר באחת הפרשות החמורות ביותר", הוסיף המפכ"ל. לדבריו, המתנה עם החקירה עד אחרי הבחירות הייתה פוגעת בחקירה. "שקלנו את כל השיקולים. יש לנו כבר שישה עדי מדינה בתיק הזה. הגענו להרבה מאוד חשדות בתחום השוחד וגניבת כספי ציבור. זו לא פרשת ישראל ביתנו, אלא פרשת 242 - יש שם חשודים לא רק ממפלגת ישראל ביתנו", הבהיר המפכ"ל.

עוד באותו נושא:
דנינו: יש תשתית להעמדה לדין של בכירים בפרשת ישראל ביתנו
מזכיר הממשלה לשעבר החשוד בפרשת השחיתות - עובד יחזקאל
ישראל ביתנו: המעצרים בפרשה - הסחת דעת מפרישות הניצבים

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, באירוע שבתרבות בבאר שבע, אפריל 2015. דוברות עיריית באר שבע,
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, היום/דוברות עיריית באר שבע

דנינו הדגיש כי "נילחם בשחיתות בכל דרך למען אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מנסים לרוץ כמה שיותר מהר קדימה. אני מעריך שנסיים את החקירה עד אמצע-סוף מאי ונעביר את התיק עם המלצותינו". לדבריו, "אני לא זוכר תיקים עם שישה עדי מדינה. כנראה שראיות יש שם". על דבריו הקשים של שר החוץ נגד המשטרה אמר דנינו: "אני לא שופט אף אחד על דברים שאמר בתקופת בחירות. מוטב לזכור את מעמדך תפקידך ואחריותך לפני שאתה מוציא הצהרות".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו באירוע שבתרבות בבאר שבע, 18 באפריל 2015. חטיבת דובר המשטרה
דנינו בבאר שבע, היום/חטיבת דובר המשטרה

בריאיון לאולפן וואלה חדשות לפני כשלושה שבועות אמר דנינו כי "אנחנו ממשיכים להתקדם ולהתפתח בחקירה הזו, שנגעה בהרבה נושאים שמצויים בתחום האפור של השחיתות הציבורית". לדבריו, "החקירה לקראת סיום, עוד כמה שבועות. עד כה התגבשו כמה ראיות מבוססות נגד מעורבים מרכזיים, ואמורים להיות מוזמנים חדשים נוספים שייחקרו".

שר החוץ אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. מרץ 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
כינה את המשטרה "סוטי מין". אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

דנינו התייחס לאפשרות שלאחר שיסיים את תפקידו הוא יחבור לאחת המפלגות ואמר: "אני לא פוסל הליכה לפוליטיקה אבל אני עדיין לא שם". כמו כן, הוא ציין כי לא יתמודד לתפקיד פרקליט המדינה. "זה ממש לא בתוכניות שלי". בנוגע ליורשו בתפקיד אמר כי עליו להגיע משורות המשטרה. "יש לנו מספיק ניצבים וקצינים מוכשרים", הדגיש. "המשטרה שאעביר לידי הבא בתפקיד היא לא משטרה במשבר".

המפכ"ל אף התייחס לרצף הפרשות ששטפו את המשטרה ואמר: "אמרתי שלא תהיה העלמת עין. יש לנו דרך ברורה ומי שלא ילך בה לא יהיה איתנו. בשנה הראשונה פיטרתי 88 שוטרים, אבל לא היו שם ניצבים אז זה לא עניין אף אחד. לא הגענו לניצבים סתם. לשנות את הדנ"א של ארגון זה קשה".

דנינו אף התייחס לחשדות נגד סגנו, ניסים מור, ואמר כי היה זה אירוע קשה עבורו מבחינה אישית. "המינויים הם שלי ושל השר לביטחון פנים שמאשר אותם, ואני לוקח אחריות. השיחה היא לא קלה. ללא ספק זיהיתי קבלת אחריות וכאב מהצד השני על הסיטואציה שנוצרה". על השאלה אם לא היה עליו להתפטר אמר: "לקחתי אחריות מלאה על התהליך. זה הביא את החשיפה והשקיפות הזו. להתפטר בשלב כזה היה חוסר אחריות. האחריות היא לבוא ולומר יש לנו בעיה ואנו מטפלים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully