וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: סגנו לשעבר של סדאם חוסיין נהרג כשפיקד על כוחות דאעש

18.4.2015 / 0:03

עיזת איברהים א-דורי, שהיה יד ימינו של הדיקטטור, ושמונה אחריו למנהיג מפלגת הבעת' העיראקית, נהרג במהלך קרבות במחוז סלאח א-דין. מושל המחוז אמר לכלי התקשורת כי מדובר במכה קשה ל"מדינה האיסלאמית": "הוא היה המוח מאחורי דאעש בעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עיזת איברהים א-דורי, סגנו לשעבר של מנהיג עיראק סדאם חוסיין שהוצא להורג, נהרג אתמול (שישי) בקרב בעיר חמרין במחוז סלאח א-דין שמצפון לבגדאד, כשפיקד על לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך דיווחה רשת "אל-ערביה".

לדברי מושל המחוז, א-דורי - בכיר בכוחות המורדים מאז הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003 ומנהיג מפלגת הבעת' העיראקית לאחר מותו של חוסיין - נהרג במהלך קרב שפרצו בין כוחות הביטחון העיראקים המגובים בלוחמי מיליציה השיעית שיעים לבין אנשי דאעש. המושל הוסיף כי א-דורי היה "המוח מאחורי דאעש בעיראק", וכי הריגתו היא מכה קשה לארגון הטרור הסוני. "תהיה לזה השפעה עליהם, יהיה שבר בקרבם", הוסיף. לדבריו, דגימת DNA נלקחה מהגופה ונשלחה לבדיקה כדי לוודא את זהותה באופן מוחלט.

דובר מפלגת הבעת' הכחיש את הדיווחים. בעבר דווח לא אחת בבגדאד על מותו של א-דורי, אולם בתמונות שהופיעו היום ברשתות הטלוויזיה במדינה נראה אדם ג'ינג'י בעל פנים זהות לאלה של הבכיר בדאעש, מה שמחזק את ההערכה כי אכן נהרג.

עוד בנושא:
דוגמן ודיג'יי אוסטרלי שהצטרף לדאעש נהרג בסוריה
דאעש שחרר 200 יזידים מהשבי: "לא האמנתי שאראה שוב את ילדיי"
"שטפו את מוחם": הרופאים מהמערב שהצטרפו לשורות דאעש

המושל הוסיף כי א-דורי נהרג לאחר ששלושה מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם לאחר שכותרו. "כוחות הביטחון הקיפו את האזור וטרוריסטים נהרגו. שלושה מהם היו מחבלים מתאבדים. בין הגופות הייתה זו של א-דורי". לא ברור אם א-דורי היה המחבלים המתאבדים שהתפוצצו, או ששהה בסמוך אליהם.

א-דורי, שהיה כאמור סגנו של חוסיין, החזיק בתפקיד סגן יו"ר מועצת המהפכה העיראקית עד לפלישה של ארצות הברית למדינה. הוא אף הופיע כ"מלך תלתן" בחפיסת קלפי המבוקשים שחולקו לחיילי הצבא האמריקני, כיוון שהיה הבכיר ביותר במפלגת הבעת' העיראקית לאחר הפלישה, שלא נלכד. הוא מונה למנהיג המפלגה לאחר הוצאתו להורג של הדיקטטור סדאם חוסיין ב-2006.

(עדכון ראשון: 17:00)

עיזת איברהים א-דורי, סגנו לשעבר של סדאם חוסיין שנהרג בעיראק כשלחם לצד המורדים. מתוך רשת הטלוויזיה "אל-ערביה", צילום מסך
עיזת איברהים א-דורי לאחר שנהרג/צילום מסך, מתוך רשת הטלוויזיה "אל-ערביה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully