וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לעיריית ירושלים: אל תממנו את האירוע הפוליטי של ש"ס

17.4.2015 / 15:45

עמותת "צחור" לצדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים פנתה לעירייה בדרישה שזו תקפיא את המימון המתוכנן לעמותת "אל המעיין", המזוהה עם ש"ס, על אירוע שקיימה בעיר, כפי שנחשף בוואלה חדשות. "העברת הכסף אינה חוקית"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

בעקבות חשיפת וואלה חדשות על כך שעיריית ירושלים הסכימה לממן אירוע פוליטי של ש"ס בכ-400 אלף שקל, פנתה ביום שלישי האחרון עמותת "צחור" לצדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים אל ראש העיר ניר ברקת ואל גורמים בכירים נוספים בעירייה בדרישה לעצור את העברת הכספים. "העברת הכסף אינה תקינה ואינה חוקית, גם מכיוון שמדובר באירוע פוליטי וגם מכיוון שנראה שההליך להעברת הכספים היה הליך בזק שאינו תקין", נכתב במכתב.

אירוע "עלייה לרגל והקבלת פני רבו" התקיימה לפני כשבוע וחצי באצטדיון ארנה שבירושלים, בהשתתפות אלפי בני אדם. את האירוע ארגנה תנועת "אל המעיין", המזוהה עם מפלגת ש"ס, הוא נשא גוון פוליטי מובהק והשתתפו בו רבני ש"ס הבכירים.

עוד בוואלה חדשות:
אין משכורות, אין עבודה, אין חיים. אינתיפאדת הרעבים בדרך
תיעוד: חרדים בבית שמש צועקים לחייל "נאצי" ביום השואה
פינטו על הרשעתו בשוחד: "השטן בכבודו ובעצמו נלחם בנו"

התכנסות של ש"ס בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
רבני ש"ס באירוע באצטדיון ארנה/יעקב כהן

במכתב שהעביר יו"ר עמותת "צחור", עו"ד יוסי חביליו, לראש העיר, למנכ"ל העירייה, עו"ד אמנון מרחב, לגזבר העירייה, אלי זיטוק וליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, הוא דרש שהעברת הכספים לעמותה, שטרם בוצעה, תוקפא לאלתר. "תנועת 'אל המעיין' היא תנועה המזוהה באופן ברור ובולט עם מפלגת ש"ס", כתב עו"ד חביליו. הוא פירט את החוק בנושא, שלפיו לרשות מקומית אסור להשתמש במשאביה לצרכים פוליטיים, וזאת לא רק בתקופת בחירות ולא רק לצורכי תעמולה, אלא בכל עת. "כיצד אושרה ההקצבה הכספית?" תמה עו"ד חביליו והוסיף: "אם בתוך 48 שעות לא תודיעו לי על הקפאת העברת כל כספים בגין האירוע, מתכוונת מרשתי לנקוט הליכים משפטיים בעניין. אם למרות פנייתנו יועברו הכספים, נדרוש חיוב אישי של כל הגורמים המעורבים בעניין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לטענת עו"ד חביליו, אין זו הפעם הראשונה שעיריית ירושלים מתנהלת בצורה כזו. "נראה שהשיקול הפוליטי של ברקת גובר על החובה לפעול כדין ועל פי כללי המנהל התקין. אם העברת הכספים לא תבוטל, לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא לבחינה של בית המשפט", הוא סיכם את המכתב.

48 השעות שהקציב עו"ד חביליו לעצור את העברת הכספים לעמותת "אל המעיין" כבר חלפו, והוא לא קיבל מענה בנושא. ביום ראשון הקרוב הוא מתכוון להגיש לבית המשפט עתירה מנהלית נגד העירייה.

בש"ס הדגישו כי לא אנשיהם יזמו את האירוע, ובעירייה טענו כי לא מדובר היה באירוע פוליטי. "היועץ המשפטי לעירייה אישר את התמיכה באירוע, בתנאים מסוימים, זאת לאחר שבחן את האירוע, אופיו ומטרותיו ווידא שלא מדובר באירוע פוליטי", נמסר מהעירייה.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully