וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: מדוע האמריקנים מחבבים שושלות נשיאותיות?

כניסתה הרשמית של הילארי קלינטון למרוץ לנשיאות 2016 הגדילה את האפשרות לקרב נוסף של משפחות בוש בקלינטון, אבל הקרב בין שושלות הנשיאים התחיל כבר לפני מאות שנים. אז למה האמריקנים מעדיפים את הנשיאים שלהם בשושלת? צפו בכתבה ותוכלו להגיד "וואלה, הבנתי"

מערכת וואלה!

אמריקנים חובבים שושלות. אולי זה בגלל השורשים הבריטיים, אולי סתם בגלל שקשה להם להתרגל לשמות חדשים, אבל לאופן שבו סחפה אותם שושלת קנדי לא היה תקדים. האבא ג'וזף קנדי היה שגריר ארצות הברית בבריטניה, הבן ג'ון פיצ'גרלד קנדי היה כמובן הנשיא שנרצח, הבן רוברט קנדי היה התובע הכללי שנרצח גם הוא, והבן הצעיר טד קנדי הוא הסנאטור הדמוקרטי שניסה את מזלו פעם בהתמודדות לנשיאות וכשל.

אבל משפחת קנדי לא הייתה הראשונה שהשתלטה על נקודות מפתח בפוליטיקה האמריקנית: היו גם הנשיא השני ג'ון אדמס ובנו, וויליאם הנרי הריסון (שהחזיק מעמד בתפקיד חודש בלבד) ונכדו, משפחת רוזוולט, הבושים והקלינטונים. אז למה האמריקאים אוהבים שושלות? פרופ' אייל נווה, מומחה להיסטוריה אמריקאית, מסביר שהנשיאות האמריקאית היא בעצם מלוכה מפוספסת. האבות המייסדים אמנם רצו להתנתק מאנגליה, אבל אמצו חלקים מהמערכת הפוליטית הבריטית. האמריקנולוג פרופ' אבי בן צבי טוען שגם בשושלות אפשר לתת סימנים: בוש ורוזוולט הן אצולה ישנה: משפחות אריסטוקרטיות אמידות, מושרשות בהיסטוריה האמריקנית. מנגד משפחות קלינטון וקנדי הן אצולה חדשה, כאלה שנאבקו בדרכם לפסגה וקנו לעצמם שושלת באמצעות כסף, השכלה וקשרי חתונה.

למרות ההיסטוריה הרוויה משחק שושלות כמו זה שעשוי להתרגש עלינו בבחירות האמריקאיות הקרובות עוד לא היה. לצד השמאלי של הזירה תעלה כנראה הילרי רודהאם קלינטון, רעייתו של הנשיא האמריקאי ה-42 ויליאם (ביל) ג'פרסון קלינטון. מימינה כנראה יתמודד ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר, הבן של הנשיא ה -41 ג'ורג' הרברט ווקר בוש, ואחיו של הנשיא ה -43 ג'ורג' ווקר בוש ג'וניור. לא נוכל להגיד לכם כרגע איך ייגמר קרב המשפחות הפעם, אבל לפחות עכשיו תוכלו לומר על חיבתם של האמריקאים לשושלות נשיאותיות – וואלה, הבנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully