וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הקניות שהביא לקרע בין החילונים לדתיים באשדוד

17.4.2015 / 9:00

מרכז "ביג" נפתח רק לפני חודש, אך החרדים מאיימים לעזוב את הקואליציה בעיר אם לא ייסגר בשבת. מאידך, האופוזיציה בעירייה קוראת לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, "לא להיכנע לחרדים". העירייה: "מאמינים ב'חיה ותן לחיות'"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

מרכז הקניות "ביג" באשדוד נחנך לפני כחודש והביא עשרות אלפי תושבים מהעיר ומהיישובים סביבה אליו, אך גם עורר מחלוקת חריפה בין האוכלוסייה הדתית לאוכלוסייה החילונית בעיר, משום שהוא פתוח בימי שבת. בעוד חברי מועצת העיר החרדים דורשים לסגור אותו בשבת לאלתר, חברי האופוזיציה בעיר דורשים מראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לא להיכנע ל"סחטנות פוליטית".

חלק מחברי הסיעות החרדיות אף איימו בפרישה מהקואליציה אם המתחם, שמשתרע על 60 דונם ויש בו כ-100 חנויות, יישאר פתוח בימי שבת. עם זאת, חלקם האחר, ובו גם חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, אבי אמסלם, דווקא מנסה לפתור את המחלוקת בשיחות עם בעלי העסקים בקניות, וניסיון לשכנע אותם כי הדבר פוגע בשאר בעלי העסקים בעיר ובהרמוניה בין האוכלוסיות.

מכתב מעו"ד נעים שמיר לראש העיריה ד"ר יחיאל לסרי "לא להיכנע לחרדים". שי מכלוף
"לא להיכנס לחרדים. מכתבו של נועם שומר ללסרי/שי מכלוף

מהצד השני, פנה חבר האופוזיציה נעים שומר אל ד"ר לסרי במכתב ובו קרא לו שלא להיכנס לדרישת הסיעות החרדיות. "אני קורא לך שלא להיכנע לחרדים בשום פנים ואופן", כתב. "עליך להימנע מלהפעיל את סמכותך לסגירת מתחם 'ביג' בשבת. סגירת 'ביג' תקים נגדך את כלל הציבור החרדי בעיר". לדברי שומר, "ישנה אפשרות עכשיו לראש העיר להקים קואליציה חלופית, אשר תעדיף את האינטרס של כלל תושבי אשדוד ולא את זה של רבע מאוכלוסיית אשדוד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אשדוד: פעילות מתחם הביג בשבת מפלגת בין חרדים לחילונים. צילום מסך
מתחם המחלוקת באשדוד/צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שנוצרת מחלוקת חריפה באשדוד בין הסיעות החרדיות לחילוניות. בעבר, התנגדו החרדים למצעד הגאווה בעיר, אך לסרי החליט לקיימו על אף הקולות שקראו לו להימנע מכך. לסרי מנסה לשמור על הסטטוס קוו בעיר, לפיו מחוץ לאזור המיושב בה, העסקים יהיו פתוחים בשבת.

יחיאל לסרי מועמד לראשות עיריית אשדוד. אוגוסט 2013. יותם רונן
"חיים זה לצד זה". לסרי/יותם רונן

מעיריית אשדוד נמסר: "עמדת העירייה כפי שהוצגה לרבנים הנכבדים היא שפאתי העיר וסביבותיה, הכוללים את ה'סטאר סנטר, חופי הים ואת מרכז 'ביג' החדש, הינם חלק מהסטטוס קוו ולא יחול שם שינוי ביחס אליהם. אופייה של אשדוד משקף את מרקם התרבויות, המגזרים והקהלים. באשדוד כולם חיים זה לצד זה תוך כיבוד הדדי ואמונה שאין שיתוף אמיתי ללא התפיסה הבסיסית של 'חיה ותן לחיות'. כך היה, כך הווה וכך יהיה."

מסיעת ש"ס בעירייה נמסר: "הסיעה תפנה לראש העיר לאכוף את חוק העזר העירוני על כל המשתמע מכך. כמו כן, הסיעה תמתין להחלטת הרבנים על דרכי הפעולה, ותמשיך עם הידברות עם הנהלת הביג ובעלי הרשתות הפועלים במקום בשבת, במטרה לשמור על קדושת השבת".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully