וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון פתחה את הקמפיין במקום שבו הפסידה את הנשיאות

רויטרס

15.4.2015 / 12:08

שמונה שנים אחרי שנחלה תבוסה צורבת לברק אובמה באיווה, הילרי קלינטון חזרה למדינה, והפעם, לקמפיין ברוח שונה לגמרי. מצע הבחירות שלה מכיל סעיף מדעי המסעיר את הרפובליקנים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הילרי קלינטון פתחה אתמול את מסע הבחירות שלה לנשיאות ארה"ב באיווה, המדינה שהנחילה לה את כישלונה הצורב בפריימריז הדמוקרטיים לפני שמונה שנים. בקמפיין החדש, שהחל אמש (שלישי) בסיור של 48 שעות באיווה, מנסה קלינטון להוכיח לדמוקרטים כי הפעם, אין בכוונתה לקחת דבר כמובן מאליו.

קלינטון נפגשה עם בעלי עסקים קטנים, עם אימהות עובדות ועם משפחות מהמעמד הבינוני, בקמפיין שמתמקד במגע אישי עם הבוחרים. בעיר מונטיצ'לו, היא שוחחה עם תלמידים ומורים, והדגישה את חשיבות החינוך לעתידה של ארה"ב. בפגישותיה בעיר, קלינטון התייחסה גם לאחת הסוגיות המטרידות ביותר עבור הצעירים האמריקנים: ההלוואות שסטודנטים נאלצים לקחת כדי לממן את השכלתם. לדבריה, סטודנט ממוצע באיווה נותר אחרי סיום לימודיו עם חובות של 30 אלף דולר.

למרות שקלינטון דיברה בקווים כלליים ולא חשפה בשורות משמעותיות שיבדלו אותה מיריביה הרפובליקניים, גישתה האינטימית שונה מאוד הפעם מזו שאפיינה את ניסיונה הקודם להתמודד לנשיאות. ב-2007, היא נהגה לנאום בעצרות גדולות באיווה מול קהלים גדולים, כשהיא מלווה בנציגי המפלגה הדמוקרטית. בבחירות המקדימות במדינה היא סיימה לאחר מכן במקום השלישי, כאשר הפסידה לברק אובמה ולג'ון אדוארדס.

לקריאה נוספת:
כך הסתבכה הילרי קלינטון עם הטלוויזיה הרוסית
הגיל, הדימוי וההיסטוריה: האתגרים של קלינטון בדרך לבית הלבן
הרפובליקנים משתלחים בקלינטון: "אדריכלית הממשל הכושל"

הילרי קלינטון במסע בחירות במונטיצ'לו – איווה, 14 באפריל 2015. GettyImages
הילרי קלינטון בעיר מונטיצ'לו, אתמול/GettyImages

במסעה הנוכחי באיווה, קלינטון אמרה כי קמפיין הבחירות שלה לקראת 2016 יישען על "ארבעה יסודות": בניית הכלכלה, חיזוק המשפחות, תיקון הממשל והגנת המדינה מ"איומים" שונים. קלינטון לא פירטה כיצד בכוונתה להשיג את היעדים הללו, אך הבטיחה כי תחשוף פרטים נוספים בשבועות הקרובים. מנהל הקמפיין שלה, ג'ון פודסטה, חשף במקביל כי הקמפיין יתמקד ביעד נוסף, תקדימי למדי: מלחמה בשינויי האקלים וקידום אנרגיה ירוקה. מדובר בנושא שנוי במחלוקת עבור רבים מהאמריקנים: על פי דיווח ב"גרדיאן" מהחודש שעבר, עובד הממשל בפלורידה אף נשלח לחופשה כפויה, אחרי שהשתמש במונח "שינויי האקלים" בניגוד להנחיות המושל.

קלינטון יצאה לדרך מניו יורק ביום ראשון, ברכב מסחרי המכונה "סקובי", על שם הרכב "מכונת המסתורין", מסדרת האנימציה האמריקנית משנות ה-60. את השיירה מוביל השירות החשאי. במסגרת מסעה במדינות המפתח של הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטים, קלינטון תצא בימים הקרובים לסיור בניו המפשייר, כשהתחנות הבאות צפויות להיות קרולינה הדרומית ונוואדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בסרטון: כתבים רודפים אחרי "סקובי", רכב הנסיעות של קלינטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully