וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחטיפת הנערות בניגריה: "בוקו חראם חטף יותר מאלפיים נשים"

ברחבי העולם ציינו שנה לחטיפת 200 הנערות מבית הספר בצפון-מזרח ניגריה על ידי ארגון הטרור בוקו חראם. במקביל פורסם דוח הקובע כי מאות נשים נוספות נמצאות בשבי הארגון הקיצוני. נשיא ניגריה: "נעשה הכול כדי להחזיר את הנערות הביתה"

עריכה: יאיר דניאל

(בוקו חראם מציג את הנערות החטופות בלבוש מוסלמי, מאי 2014)

שנה בדיוק חלפה מאז נחטפו יותר מ-200 נערות על ידי ארגון הטרור בוקו חראם, בעת ששהו בבית ספרן בעיר צ'יבוק הנמצאת בצפון-מזרח המדינה. ברחבי העולם התקיימו היום (שלישי) הפגנות לציון יום השנה לחטיפה שזעזעה את העולם.

ההפגנה המרכזית נערכה באבוג'ה, בירת ניגריה, שם צעדו 219 נשים ברחובות העיר, כסמל ל-219 הנערות שעדיין נמצאות בשבי הארגון. הנשים לבשו חולצות אדומות שעליהן כתוב "365 ימים" ו"לעולם לא נשכח". כמו כן, טקסים לציון יום השנה התקימו בלאגוס שבניגריה, וכן בצרפת, בבריטניה ובארצות הברית.

במקביל, ארגון זכויות האדם "אמנסטי" פרסם היום דוח לפיו בוקו חראם חטף לפחות 2,000 נשים ונערות מאז תחילת שנת 2014. בדוח נטען כי רבות מהנחטפות נמכרו לעבדות מין או הפכו ללוחמות בשורות הארגון.

הפגנות לציון יום השנה לחטיפת 200 הנערות בניגריה, אפריל 2015. רויטרס
נשים בצעדה לציון שנה לחטיפת הנערות באבוג'ה, בירת ניגריה/רויטרס
"אנחנו לא יודעים אם ניתן להציל אותן, ומיקומן טרם נודע, אולם נעשה הכול כדי להחזיר אותן הביתה"

הדוח מבוסס על ממצאים מתוך עדויות של כ-200 בני אדם שבהם 28 בני אדם שנמלטו משבי הארגון. "העדויות המוצגות בדוח המזעזע הזה, שנה אחרי החטיפה הנוראית בצ'יבוק, מדגישה את הרשעות של הארגון", אמרה סאלי שטי, מזכ"לית ארגון אמנסטי.

נשיא ניגריה הנכנס, מוחמדו בוהארי, הכריז היום כי ממשלתו "תעשה כל שניתן" על מנת להשיב את הנערות. "אנחנו לא יודעים אם ניתן להציל אותן, ומיקומן טרם נודע, אולם נעשה הכול כדי להחזיר אותן הביתה", אמר בוהארי. גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס ליום השנה לחטיפה ואמר כי "אסור לעולם לשכוח את חטיפת הנערות בצ'יבוק".

הפגנות לציון יום השנה לחטיפת 200 הנערות בניגריה, אפריל 2015. רויטרס
הפגנה בפריז לציון יום השנה לחטיפת הנערות/רויטרס

החטיפה ההמונית עוררה זעם בקרב הקהילה הבינלאומית, ומדינות רבות כמו ארצות הברית וסין התחייבו לסייע לניגריה בחיפוש אחר הנערות. אישים רבים, ביניהם אשת נשיא ארצות הברית, מישל אובמה, הצטרפו לקריאה לשחרר את הנערות, בקמפיין נרחב שתפס תאוצה ברשתות החברתיות תחת התגית #BringBackOurGirls.

פעילים רבים מאשימים את ממשלת ניגריה היוצאת בראשות הנשיא גודלאק ג'ונת'ן בכך שלא עשתה מספיק על מנת לאתר ולהשיב את הנערות לביתן. "הנשיא שלנו אמר כי הנערות נמצאות בחיים", אמרה עאישה יאסופו, דוברת התנועה הקוראת לשחרור הנערות. "אנו שואלים – היכן הילדות שלנו?".

בוקו חראם הודיע בעבר כי הנערות החטופות הצטרפו לדת האיסלאם וכי הן נישאו לגברים מוסלמים. אחמד סלקידה, עיתונאי המקושר לבוקו חראם, אמר ל-BBC כי הוא מאמין שהנערות נמצאות "במצב בריאותי טוב". "לפי לוחמי הארגון, הנערות המירו את דתן לאיסלאם כך שהם מתייחסים אליהן טוב", אמר.

עוד חדשות מהעולם:
אובמה יאשר את החוק המרוכך לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס
בכיר באל-קאעדה נהרג בתקיפות מל"ט אמריקני בתימן
יום גורלי לרפובליקנים: החוק שנועד לסכל את הסכם הגרעין יאושר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully