וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל גבע פותר את החידה שמשגעת את העולם באולפן וואלה

אחרי שמיליוני בני אדם ניסו לפצח את התאריך שבו חל יום ההולדת של שריל, המומחה לחידות מהסוג הזה ומנהל מכון ההכנה למבחן הפסיכומטרי ולבגרויות עושה סדר בבלאגן. צפו בפענוח החידה הסינגפורית

מערכת וואלה!

זה רק כמה ימים, אבל החידה שהוצגה לילדים בני 14 באולימפיאדת מתמטיקה והופצה בטלוויזיה הסינגפורית כבר משגעת מיליוני אנשים סביב הגלובוס, שמנסים לגלות את התשובה לשאלה: מתי חל יום ההולדת של שריל? המומחה לשאלות מתמטיות, יואל גבע, אשר בבעלותו מכון ההכנה לפסיכומטרי ולבגרות שנושא את שמו, הגיע לאולפן וואלה על מנת להראות שכל אחד יכול – וזה אפילו לא מפחיד כמו שזה נראה.


זו החידה:

אלברט וברנרד הפכו לחברים של שריל והם רוצים לדעת מתי יום ההולדת שלה. שריל מציגה להם רשימה של עשרה תאריכים אפשריים:

15 במאי, 16 במאי, 19 במאי, 17 ביוני, 18 ביוני, 14 ביולי, 16 ביולי, 14 באוגוסט, 15 באוגוסט ו-17 באוגוסט.

שריל מגלה לאלברט וברנרד בהתאמה, כל אחד בנפרד, לאחד את החודש ולאחר את היום בו נולדה.

אלברט: אני לא יודע מתי יום ההולדת של שריל, אבל אני יודע שברנרד גם לא יודע.
ברנרד: בהתחלה לא ידעתי מתי יום ההולדת של שריל, אבל כעת אני יודע.
אלברט: אז גם אני יודע מתי יום ההולדת שלה.

אז – מתי יום ההולדת של שריל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו של גבע, יש לשלול אפשרויות לאט לאט, על פי הדיאלוג בין השניים. "יש שני ימים בחודשים שמספרם מופיע רק פעם אחת – 19 במאי ו-18 ביוני. שאר הימים, מופיעים פעמיים. אם שריל נולדה ב-19 במאי או ב-18 ביוני, אז ברנרד היה דווקא כן יודע מתי היא נולדה רק על פי היום, ולכן המסקנה היא שהיא לא נולדה באף אחד מהם. בנוסף, אם היא הייתה אומרת לאלברט שהיא נולדה במאי או ביוני, הייתה אפשרות שברנרד כן היה יודע. כלומר – היא נולדה ביולי או באוגוסט".

בשלב הזה, יש לעבור לדבריו של ברנרד, לפיהם הוא בתחילה לא ידע מתי יום הולדתה של שריל, אבל לאחר ששמע את דבריו של אלברט, לפיהם הוא יודע ששניהם לא יודעים – הוא יודע. "נותרנו עם שאר התאריכים. היום ה-14 מופיע פעמיים בתאריכים הנותרים, ו-15,16,17 מופיעים רק פעם אחת. לכן, אם היא נולדה ב-14, ברנרד עדיין לא היה יודע את התאריך. כך, נשללו התאריכים 14 ביולי ו-14 באוגוסט".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כעת, נותרו שלוש אפשרויות בלבד – 16 ביולי, 15 באוגוסט ו-17 באוגוסט – והכדור, לדברי גבע, שוב חוזר לאלברט, שטוען שכעת גם הוא יודע מתי חל יום הולדתה. "אם שריל נולדה באוגוסט, הוא עדיין לא היה יודע, כי היו נותרות שתי אפשרויות – 15 או 17. מאחר שהוא כן יודע - נותרנו עם האפשרות הבודדת של 16 ביולי".

לדבריו של גבע, אנשים משקיעים זמן בפתרון חידות כי הם נהנית מזה ואוהבים להצליח. עם זאת, פעמים רבות, לטענתו, מורים למתמטיקה לא יודעים כיצד להעביר חומרים באופן שיגרום לתלמידים להקשיב. "אנחנו אוהבים להצליח" אמר. "יש הרבה אנשים שנותנים להם חידה, סתם כך ביום שישי בערב, והם מאושרים. תיתן להם את אותה החידה בשיעור מתמטיקה - והם כועסים ומתרחקים. אני מבטיח שעם לימוד נכון של מתמטיקה, אפשר לאהוב את הדברים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully