וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמתי לי פודרה: כיצד השתנה האיפור לאורך ההיסטוריה?

15.4.2015 / 8:10

סרטון חדש מחזיר אותנו לימים שבהם אייליינר היה עשוי פחם, ליפסטיק נחשב לזנותי וגבות מחוברות היו הטרנד הכי חם. צפו בארבע דקות שמסכמות את ההיסטוריה ההפכפכה של האיפור

Buzzfeed video

בכל שלב לאורך ההיסטוריה האנושית המתועדת נעשה שימוש באיפור, בדרך כלל על ידי נשים. ב-Buzzfeed החליטו לבחון כיצד השתנתה הדרך בה נשים התאפרו משחר ההיסטוריה ועד היום.

מצרים העתיקה - 3150 - 31 לפני הספירה

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
לא שמעו על זה שצריכים להדגיש או עיניים או שפתיים, אף פעם לא את שניהם/צילום מסך, יוטיוב

העיניים הודגשו בעזרת חומרים כמו פוך וכחל שהיו עשויים מפחם, שומן ומתכת, וצלליות בגוונים של ירוק ותכלת, ואילו השפתיים נמשחו בצבעי כתום, אדום, שחור ומג'נטה (ורוד-סגלגל). למרבה הפלא, ליפסטיק לא היה שמור לנשים בלבד וגברים רבים נהגו לקשט את פניהם בעזרתו. השיער נקלע לצמות, שמסגרו את הפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יוון העתיקה - 800 - 500 לפני הספירה

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
פרידה קאלו איז אין דה האוס!/צילום מסך, יוטיוב

גבות מחוברות, עיניים טבעיות ועור חיוור - לא נעים להודות, אבל נחמד שהאופנה הזאת כבר לא שולטת. נשים טבעיות נחשבו ביוון ליפות ביותר ואלה שלא הצליחו לחבר את גבותיהן באופן טבעי נהגו להדביק ברווח פרווה של חיות או לחלופין, לצייר גבה מחוברת באמצעות פחם. קרם מיוחד על בסיס עופרת עזר להן לשמור על עורן בהיר וצח.

אימפריית גופטה ההודית - 320 - 550

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
עכשיו רק חסר שיבוא החתן/צילום מסך, יוטיוב

גם בהודו הפחם שלט במגירות האיפור של השנים ההן ושימש כתוחם עיניים. השיער נאסף לצמה או "לחמניה" וקושט בפרחים טריים, ונשים נשואות נהגו להדביק נקודת טיקה (בינדי) אדומה על מצחן.

העידן האליזבתני - 1558 - 1603

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
קייט מידלטון לא הייתה נותנת ללוק הזה לעבור בשתיקה/צילום מסך, יוטיוב

התקופה שקשורה לשלטונה של מלכת אנגליה אליזבת' הראשונה נחשבה לתור הזהב של האימפריה האנגלית, מה שאי אפשר לומר על סגנון האיפור שהיה מקובל באותה תקופה. נשים נהגו לגלח את גבותיהן ואת קו השיער שלהן כדי ליצור מצח גדול יותר, למרוח על פניהן פודרה על בסיס עופרת כדי להיראות חיוורות ולצבוע את שיערן לאדום או לשים פאות אדומות, כדי להיראות בדיוק כמו המלכה.

גיישות יפניות - המאה ה-18

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
באופן מפתיע, המראה הזה תופס עד היום/צילום מסך, יוטיוב

הגיישות הפכו לחלק חשוב מהתרבות היפנית במאה ה-18, והן היו בעלות כישורים רבים: שירה, ריקוד, אירוח, כתיבת שירה ועוד. לימודים שהכשירו נשים להפוך לגיישות נמשכו שלוש שנים, והאיפור שלהן הסגיר את הרמה בה הן נמצאות.

העור החשוף (פנים, צוואר ועורף) נצבע בלבן בוהק. גיישות מתחילות נהגו למשוח באדום רק את שפתן התחתונה, ואלו שהוסמכו ציירו פרח מאודם אדום על שפתיהן. העיניים הודגשו בשחור ובאדום, והשיער נאסף בצורת שימאדה - צורת לחמניה אשר גם לה מספר סגנונות שונים.

טרום המהפכה הצרפתית - 1775 - 1789

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
שיער שיבה זה השחור החדש/צילום מסך, יוטיוב

הנשים הצרפתיות נחשבות למסוגננות ביותר בעולם, אבל הן עברו דרך ארוכה עד שזכו בתואר הנחשק. בתקופה שקדמה למהפכה הצרפתית, בהשפעתה של המלכה מארי אנטואנט, נהגו נשות צרפת לצבוע את עורן בפודרה לבנה, להדגיש את הלחיים עם כמויות מוגזמות של סומק ורוד ולצייר נקודות חן מזויפות. להשלמת המראה, הן נהגו לחבוש פאות לבנות בתסרוקת גבוהה.

התקופה הוויקטוריאנית - 1837 - 1901

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
טבעי זה הכי/צילום מסך, יוטיוב

הדגש בתקופה הוויקטוריאנית היה על טבעיות, וכמה שיותר ממנה. העור היה נקי לגמרי מלבד שכבת פודרה קלילה, השפתיים חפו מליפסטיק והנשים נהגו רק לצבוט את לחייהן כדי להעניק להן סומק טבעי. השיער נאסף כלפי מעלה בצורת לחמניה. מי שהעזה לצבוע את לחייה ושפתיה נחשבה שערורייתית, ונשים בעלות שיער ארוך במיוחד נחשבו לנשיות יותר מאחיותיהן הקצוצות.

הסיקסטיז - 1960 - 1969

ההיסטוריה של האיפור. יוטיוב, צילום מסך
חבל שלא כל יום פורים/צילום מסך, יוטיוב

התקופה השובבה והכיפית ביותר: ריסים ארוכים, פיאות גדולות, צלליות צבעוניות ואייליינר בולט במיוחד. השפתיים אופרו בטבעיות כדי לתת מקום של כבוד לעיניים, והלחיים הוצללו כדי ליצור מראה של עצמות גבוהות ורזות יותר.

איזו תקופה הייתה כי יפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully