וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכונים של האימהות השכולות בבית הנשיא: "הזיכרון מקבל טעם"

14.4.2015 / 0:13

רעייתו של נשיא המדינה, נחמה ריבלין, אירחה בבית הנשיא השקת ספר מתכונים שנכתב על ידי משפחותיהם של חללי מערכות ישראל. "הספר מחייה את הזיכרונות ומלא בגעגוע ואהבה", אמרה ריבלין בטקס החגיגי

נשיא המדינה ורעייתו ארחו את השקת הספר "טעם לחיים" ובו מתכונים של 124 אמהות שכולות. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
"כשקורה אסון האוכל הופך לזיכרון". רעיית הנשיא נחמה ריבלין בטקס השקת הספר, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא

נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה ראובן רילבין, אירחה אתמול (שני) במשכן הנשיא את השקת הספר "טעם לחיים", אשר מאגד 124 מתכונים שנאספו במשך שש שנים ממטבחיהן של אימהות שכולות, אשר בחרו את המתכון למאכל האהוב ביותר על הבן שאיבדו. בספר, שעל אודותיו פורסם לראשונה בוואלה חדשות, מופיעים גם דברים שכתבו נשיא המדינה וראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא נפתח במתכון של רעיית הנשיא.

באירוע ההשקה נכחו כ-250 בני אדם, רובם בני המשפחות השכולות. את הטקס הנחתה השחקנית ומגישת תכנית הבישול הילה אלפרט.

עוד בוואלה חדשות:
החייל שהדליף חומר מסווג לפעילי ימין יואשם בריגול חמור
דאעש מאיים בסרטון חדש: "נשרוף את אמריקה כמו ב-11 בספטמבר"
אחרי קלינטון: הסנאטור מרקו רוביו הודיע כי יתמודד בבחירות

אורה לפר מינץ, אימו של רז ז"ל משתפת את המתכונים שאהב בספר בישול של אמהות שכולות. פברואר 2015. ערן גילווארג
מתכונים של 124 משפחות שכולות. "טעם לחיים"/ערן גילווארג

"לבלוטות הטעם יש כנראה נתיב מיוחד אל הלב", אמרה נחמה ריבלין לאחר שקיבלה את הספר, כשהוא חתום על ידי המשפחות. "כשקורה אסון, האוכל הופך להיות זיכרון - תמצית, געגוע. העוגה, השניצל, הסלט, הדגים, הקציצות - כל דבר מקבל פתאום משמעות חדשה".

ריבלין סיפרה כי כאשר עיינה בספר היא הבינה כי האמהות השכולות בחרו להתמודד עם השכול בצורה שונה. "לא תמיד קל לבחור בחיים. לא פעם החברה מצפה מכם להסתגר, להתבודד. היא כופה עליכם מסגרת שחורה כאילו מראית העין מעידה במשהו על שבר הלב. הספר 'טעם לחיים', מחייה את הזיכרונות. הוא ספר שכולו געגוע, נחמה ואהבה. אהבה שלכם שעוברת הלאה ומקבלת טעם וצורה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ורעייתו ארחו את השקת הספר "טעם לחיים" ובו מתכונים של 124 אמהות שכולות. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
"להתמודד אחרת עם השכול". ריבלין עם אחת האימהות השכולות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא

מאחורי היוזמה עומדת דינה קיט, אם שכולה שאיבדה את בנה אופיר בפיצוץ ג'יפ ממולכד ברצועת עזה ב-2001, תשע שנים לאחר שבנה הבכור נפטר מסרטן. קיט משמשת היום מנהלת המשרד של "משפחה אחת", עמותה המסייעת לקורבנות טרור, נפגעי צה"ל ובני משפחותיהם, והיא זו שערכה והפיקה את ספר המתכונים.

קיט סיפרה על החשיבות שהיא רואה בהוצאת הספר. "קשר בין אמא לילד הוא מיוחד ועמוק. אובדן ילדיי הוא אובדן הטעם בחיים, אובדן האימהות שלי. הכנת התבשילים תהיה הנצחה ראויה ומרגשת של ילדינו. זהו ספר שנולד מתוך עצב, אך בתהליך הכנתו עלו לי זיכרונות וחיוך. עבורנו זו הייתה דרך למלא את המטבח באהבה".

"אוכל זה חיבור לחיים", הוסיפה קיט. "אנחנו נושאים משקולת ענקית ועצומה של שכול והתפקיד שלנו הוא למצוא את החיבור של השכול הזה לחיים". קיט שיבחה את פועלה של עמותת "משפחה אחת" ואמרה: "מדובר בעמותה מדהימה שצריכה לקבל פרס על מלאכת הקודש שהיא עושה. כמו תהליך הפקת הספר, כך בכל פעילותיה היא עזרה ועוזרת למשפחות השכולות להתנהל אחרת עם השכול שלהן".

אורה לפר מינץ, אימו של רז ז"ל משתפת את המתכונים שאהב בספר בישול של אמהות שכולות. פברואר 2015. ערן גילווארג
"הרבה זמן לא התרגשנו בצורה כזאת". אורה לפר-מינץ/ערן גילווארג

בטקס נכחו גם אורה לפר-מינץ ויואב מינץ, ששכלו את בנם. רז נהרג בנובמבר 2001 סמוך לבית-אל, בפעילות לסיכול פיגוע של חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לאחד היישובים היהודיים. לפר-מינץ, אשר כתבה את אחד המתכונים בספר, אמרה: "מאוד התרגשנו, הרבה זמן לא התרגשנו בצורה כזאת, התרגשנו עד דמעות".

מנכ"לית עמותת "משפחה אחת", שאנטל בלזבר, הודתה לכל האימהות שלקחו חלק בכתיבת הספר והוסיפה: "למרות הקושי, הכתיבה חיזקה אותנו והספר הפך לעדות לעוצמה. ספר זה הוא יותר מספר זיכרון - הוא ספר של ניצחון. הניחוח המיוחד של המאכל האהוב על ילדיכן יהיה כעת נוכח בכל בית בישראל".

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully