וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: דליפת גז אמוניה במפעל בצפון

שבעה צוותים של לוחמי אש פעלו במפעל תנובה באזור התעשייה אלון תבור שליד עפולה, והשתלטו על הדליפה. לא דווח על נפגעים ואין סכנה לחיי אדם. ביום שלישי אירעה דליפה דומה במפעל בעמק חפר

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

(אירוע דליפת האמוניה במפעל "הוד חפר" שבשרון, ביום שלישי)

גז אמוניה דלף הערב (שבת) במפעל תנובה באזור התעשייה אלון תבור שליד עפולה. שבעה צוותים של לוחמי האש מהתחנה האזורית עפולה פעלו במקום. לא דווח על נפגעים ואין סכנה לחיי אדם ולאזור התעשייה או למפעל.

בין הצוותים שפעלו במקום, צוות של שלושה לוחמי אש עם שני אנשי צוות במפעל, שנכנסו למוקד הדליפה לסגור את ברז המגופים ולבדוק את היקף הדליפה. הצוותים פעלו עם חליפות אטומות ובתום פעולות ניטור השיגו שליטה על האירוע.

לקריאה נוספת:
העבריין המאוים בישראל: "קומפיוטר" עם תשע נשמות
גשמי ברכה: מפלס הכנרת עלה בשלושה סנטימטרים בסוף השבוע
"בלתי נסבל שאנחנו מממנים לשרים את החופש שהם גוזלים מאיתנו"

דליפת גז אמוניה במפעל תנובה באזור התעשייה אלון תבור  11 באפריל 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
כבאים פועלים בדליפת האמוניה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי והצלה מחוז צפון

זו הפעם השנייה השבוע שבה אירעה דליפת גז אמוניה. ביום שלישי האחרון אירעה דליפה ממכל במפעל "הוד חפר" שבאזור התעשייה עמק חפר – חצי שנה אחרי מקרה זהה שאירע באותו מפעל. כוחות כיבוי האש השתלטו כעבור שעה קלה על הדליפה. לא היו נפגעים באירוע, ונבדק חשד לרשלנות. למחרת הוציאו חוקרי משרד הכלכלה צו סגירה זמני למקום, לאחר שביצעו בדיקה שבסופה הוחלט על השבתת המקום עד תיקון הליקויים.

בדומה לנובמבר האחרון, לפי החקירה, גם ביום שלישי הדליפה התרחשה בעת עבודות תחזוקה שביצעו טכנאים באחת ממערכות הייצור במפעל. במקום לנתק צינור מסוים, הטכנאים ככל הנראה ניתקו בטעות צינור פעיל המחובר למכל האמוניה - מה שגרם לדליפת הגז הרעיל.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully