וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: חשש לחיי 150 דולפינים שנתקעו על חוף במזרח המדינה

קבוצת הלווייתנים דלועי-הראש ממשפחת הדולפיניים נסחפו מסיבה לא ברור מחוץ למים. תושבים ואנשי משמר החופים עמלים במרץ על הצלתם. "השרטונים באזור כנראה גרמו להם לאבד את חוש הכיוון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

150 דולפינים נסחפו היום (שישי) אל חוף בעיר הוקוטה שבמזרח יפן, מאה קילומטרים מטוקיו. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי הסיבה שהלווייתנים דלועי-הראש השייכים למשפחת הדולפיניים נסחפו אל החוף אינה ברורה. זאת, במיוחד על רקע העובדה שיצורים אלו מעדיפים לשהות במים עמוקים.

החשש לגורלם של היונקים הימיים הביא למאמץ משותף של תושבים מקומיים ומשמר החופים להצילם. חלק נשאו את הדולפינים בחזרה אל המים ואחרים שפכו עליהם מים בניסיון למנוע את התייבשותם. לדברי כתב סוכנות הידיעות הצרפתית שהגיע למקום, חלק מהלווייתנים שנישאו בחזרה אל המים נסחפו חזרה בשל הגלים העזים. חלקם, שלא שרדו את ניסיון ההצלה, נקברו בחול שבמקום.

עוד ידיעות מדע וסביבה:
אוסטרליה: דג זהב עצום מאיים על שאר הדגים בנהר
נמצאו 30 מינים חדשים של זבובים שלא נראו מעולם
בזכות 2,000 גזרים בשנה: לארנב הגדול בעולם יש יורש

לווייתנים דלועי-ראש שנתקעו על חוף הוקוטה ביפן. רויטרס
תושבי הוקוטה שביפן מנסים להציל דולפין שנסחף אל החוף, היום/רויטרס

"אנו רואים לווייתן אחד או שניים נסחף לחוף בשנה, אבל זו הפעם הראשונה שראינו יותר ממאה מהם על החוף", אמר איש משמר החופים. תושב המקום אמר לרשת טלוויזיה יפנית כי הדולפינים עדיין חיים, "אני מרחם עליהם". בעוד חבריו נצפו נושאים דליי מים מהים כדי לשפוך על היצורים חסרי הישע.

כאמור, הסיבה להיסחפותם של הדולפינים אל החוף אינה ידועה בוודאות. עם זאת, לדברי חוקר במוזיאון הטבע והמדע הלאומי, ייתכן שהיצורים פשוט הלכו לאיבוד. "גלי הסונאר שהם שולחים ככל הנראה נבלעו בשרטונים שבסביבה, מה שכנראה גרם להם לאבד את חוש הכיוון". ב-2011, כ-50 לווייתנים דלועי ראש נסחפו ונתקעו באזור דומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לווייתנים דלועי-ראש שנתקעו על חוף הוקוטה ביפן. רויטרס
חלק מהדולפינים נישאו אל המים, אך הגלים העזים החזירו אותם חזרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully