וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה תשחרר את מסמכי הפיגוע בשגרירות ישראל ב-1992

בהוראת בית המשפט העליון במדינה, הממשל ייאלץ לחשוף לציבור, לאחר יותר משני עשורים, את פרטי הפיגוע מחוץ לשגרירות בבואנוס איירס. בפיגוע, שנגרם בעקבות פיצוץ מכונית תופת, נהרגו 29 בני אדם ונפצעו יותר מ-220

פיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ארגנטינה, 1992. AP
סוף לתעלומה? זירת הפיגוע, 1992/AP

ארגנטינה תשחרר את מסמכי הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס בשנת 1992, שבו נהרגו 29 בני אדם ונפצעו יותר מ-220 – כך דווח אתמול (חמישי) בכלי התקשורת במדינה. בית המשפט העליון במדינה הורה לממשלה לפרסם את מסמכי הפיגוע, שעד היום חלקו מוגדר תעלומה, ולהפוך אותם לנגישים לציבור. על פי הדיווח בעיתון "בולטין" הארגנטינאי, הממשל התבקש "לחשוף את כל המסמכים המודיעיניים והקבצים הקשורים בתקיפה".

הפיגוע התרחש ב-17 במרץ 1992, כאשר מכונית תופת התפוצצה ליד שער בניין השגרירות. בפיגוע נהרגו 29 בני אדם, בהם ארבעה ישראלים עובדי משרד החוץ וארבע נשים יהודיות מארגנטינה ואגפים שלמים של הבניין קרסו. ארגון חיזבאללה, שלא לקח אחריות על הפיגוע, טען כי הוא בוצע בתגובה לחיסולו של עבאס מוסאווי, ממנהיגי הארגון השיעי בלבנון, בידי ישראל בפברואר 1992.

עוד בנושא:
משפחת התובע הארגנטיני: "חקירה עצמאית מגלה כי הוא נרצח"
ארגנטינה: לכלול חקירת הפיגוע בקהילה היהודית בשיחות הגרעין
"המוות של התובע ניסמן - ניסיון להפיל את ממשלת ארגנטינה"

פיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ארגנטינה, 1992. AP
מאות פצועים. זירת הפיגוע ב-1992/AP

יותר משנתיים אחר כך, ב-18 ביולי 1994, התפוצץ מטען חבלה שהוטמן במכונית תופת בסמוך לבניין הקהילה היהודית בארגנטינה. 85 בני אדם נהרגו ו-330 נוספים נפצעו. הפיגוע עלה באחרונה לכותרות בעקבות מות התובע המיוחד אלברטו ניסמן, שהאשים את הנשיאה כריסטינה פרננדז בטיוח המעורבות של טהראן בהתקפה. ניסמן נמצא ירוי בראשו בביתו לפני כשלושה חודשים - יום לפני שהיה אמור להעיד בפני בית הנבחרים ולהצהיר על ממצאיו נגד בכירי הממשל.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully