וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נלחמת בספוילרים

10.4.2015 / 7:23

משרד הפטנטים האמריקאי אשר השבוע הצעת פטנט של גוגל, שיצנזר לכם ספוילרים ברשת החברתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להימנע מספוילרים בעידן האינטרנט. אנשים כבר לא צופים בטלוויזיה לפי מסגרת זמן קבועה של שידור, מורידים סרטים באינטרנט וצופים בסדרות במרתונים מהירים. הרשת עצמה מפוצת במידע, חברים וזרים גם יחד מפרסמים ספוילרים בכל מקום ומשתפים לינקים אסורים - בקיצור, הימנעות מספוילרים כבר השתכללה כיום לידי אמנות מסובכת, שאנשים לא מעטים כבר מוותרים עליה ונכנעים לרוח התקופה.

עכשיו מתברר שענקית הטכנולוגיה גוגל עובדת על פתרון לבעיית הספוילרים. השבוע אישר משרד הפטנטים האמריקאי את הצעת החברה לפטנט חדש - מערכת שתצנזר לכם ספוילרים ברשתות החברתיות. כך מדווח מגזין הטכנולוגיה קווארץ.

התצורה של אותה מערכת עדיין לא ברורה מתיאור הפטנט - האם מדובר באפליקציה או תוכנה או כל פורמט אחר של עיבוד מידע. אבל הרעיון הוא שאותה מערכת תקבל מידע לגבי צריכה התכנים שלכם בפלטפורמות שונות, ותזהה לאיזו נקודה הגעתם בצפייה של כל תוכן. במקביל, היא תנתח את המידע באותו אופן אצל החברים שלכם ברשתות החברתיות. כשהמערכת תזהה שחבר שהגיע לנקודה מתקדמת יותר בצפייה מפרסם פוסט, מייל או הודעה שקשורה לאותו תוכן, המערכת תצנזר את הטקסט - והוא יופיע אצלכם כשהוא מטושטש, עם הודעה ששואלת אתכם אם אתם בטוחים שאתם רוצים לקרוא. כלומר, אם חבר שלכם צופה בעונה הנוכחית של "משחקי הכס", ואתם עדיין לא סיימתם את העונה הקודמת, כל הפוסטים של אותו חבר שמזכירים את העונה החדשה יטושטשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא!!! משחקי הכס עונה 5/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרעיון הוא לספק מערכת הגנת-ספוילרים בכל תחום שהוא. אמנם בתחומי טלוויזיה יותר קל לנטר את התקדמות הצפייה שלכם באופן אוטומטי - אם גוגל תתחבר לחשבון הנטפליקס שלכם למשל ותעקוב אחרי הפרקים שאתם צופים - אבל תוכלו להתאים אותה גם לתחומים אחרים. למשל, אם אתם חברים בקבוצת קריאה של ספר, תוכלו להזין למערכת את קצב ההתקדמות שלכם בקריאה, וכך תקבלו גם אזהרות לגבי חברים שכבר עקפו אתכם בפרק.

מתוך תיאור הפטנט עדיין לא ברור עם אילו מערכות תוכן - אם בכלל - גוגל תשתף פעולה. האם גם פוסטים בפייסבוק יוכלו ליהנות מההגנות שלה, או רק פוסטים של גוגל פלוס וחברות שבבעלותה? תיאור הפטנט עדיין ראשוני ומעורפל ואינו מספק תשובות לשאלות הללו, ועדיין לא בטוח אם הוא בכלל בר ביצוע, בעולם עם מערכות כל כך מסועפות ומפורדות. מגזין קווארץ פנה לגוגל כדי לברר אם שוטר-הספוילרים הזה אכן ייבנה וישווק, וקיבל תשובה מעורפלת בסגנון "מי יודע". בינתיים, תסתפקו בלצנזר פוסטים בעצמכם.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully