וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק באגדות: "חדי קרן" קיימים במציאות, אך נמצאים בסכנת הכחדה

סאולה, אחד היונקים הנדירים בעולם, נקרא גם "חד הקרן של אסיה". למרבה הצער, הוא נמצא בסכנת הכחדה חמורה ובטבע תועדו רק סאולים בודדים

הכירו את הסאולה, יונק יחיד במינו ונדיר במיוחד שנקרא גם שור וו קואנג. הסאולה הוא מין בקר שוכן יערות המצוי רק בוייטנאם ולאוס. למרות שקרנו אינה כסופה והוא אינו מתקיים ממי טל בלבד, הסאולה נחשב לחד קרן של ימינו ואף נקרא "חד הקרן של אסיה". למרבה הצער, היונק היפה הזה נמצא בסכנת הכחדה חמורה והוא צפוי להעלם מהעולם בשנים הקרובות.

סאולה. www.worldwildlife.org, אתר רשמי
"יש לו אופי רגוע ולבבי והוא עדין מאוד, ממש כפי שחדי קרן תוארו באירופה של ימי הביניים"/אתר רשמי, www.worldwildlife.org

וויליאם דבייס, שכתב את הספר "חד הקרן האחרון: חיפוש אחר אחד היצורים הנדירים ביותר בעולם", ביקר בלאוס כדי לנסות למצוא את הסאולה, שהתגלתה לראשונה על ידי חוקרים רק בשנת 1992. "יש לו שתי קרניים ארוכות ואלגנטיות וכשהוא עומד בפרופיל, הן מתמזגות ונראות כמו קרן אחת", כתב דבייס ב"האפינגטון פוסט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סאולה. www.worldwildlife.org, אתר רשמי
כשהוא עומד בפרופיל, נראה כאילו יש לו קרן אחת/אתר רשמי, www.worldwildlife.org

"הסאולה נדיר מאוד, ורק אחדות בודדות ממנו נראו בטבע. אנחנו לא יכולים לדעת כמה כאלה קיימים בעולם וזה מה שהופך אותו למסתורי כמו חד קרן. יש לו אופי רגוע ולבבי והוא עדין מאוד, ממש כפי שחדי קרן תוארו באירופה של ימי הביניים", כתב דבייס.

הפעם האחרונה בה סאולה תועדה הייתה בשנת 2013, אז סיפר הסופר לנשיונל ג'אוגרפיק שמדובר בתעלומה של ממש. "אולי המסע צריך להתחיל בתקופה בה בני ישראל יצאו ממצרים. מצאנו יצור עם יופי פנימי עמוק, הגילוי הזה שינה את חיי. זה שילוב של אופטימיות ופטליזם, ולא ידעתי ששני הדברים יכולים להתקיים זה לצד זה". האם בעתיד החוקר הנמרץ ימצא הוכחות לקיומן של פיות? נמשיך לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully