וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מזל טוב לפרנק ריברי

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 32 שנה נולד כוכב באיירן מינכן פרנק ריברי, מגדולי שחקני הדור העכשווי של צרפת. ריברי נולד בעיירה הצרפתית בולון, ובגיל שנתיים עבר תאונת דרכים קשה, שבמהלכה נזרק דרך חלון המכונית שבה נסע. בבולון הוא החל את דרכו ככדורגלן, ולאחר כמה עונות בקבוצות קטנות הגיע לגלאטסראיי הטורקית. הנסיקה שלו החלה לאחר שעזב את טורקיה למארסיי, שם הפך לאחד השחקנים המצטיינים בליגה. ב-2007 הוא נרכש על ידי באיירן מינכן, ואף זכה עימה בליגת האלופות ב-2012.

כיפת ברזל

"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם/טל אנגלנדר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים, ב-2011, ביצעה מערכת "כיפת ברזל" יירוט מבצעי ראשון של רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל ויועדה לעיר אשקלון. "כיפת ברזל" נכנסה לפעילות מבצעית בסוף חודש מרץ 2011 כאשר הוצבה סוללה ראשונה באזור באר שבע וכמה ימים לאחר מכן הוצבה סוללה נוספת באזור אשקלון. "כיפת ברזל" עוד לא הייתה בשלה מבצעית לחלוטין אך בעקבות ההסלמה באזור הדרום והלחץ הציבורי הוחלט להקדים את לוחות הזמנים. באותו יירוט ראשון זיהתה המערכת את המיקום המדויק של נקודת השיגור והדבר איפשר לחיל האוויר לתקוף באופן מידי את החוליות המשגרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אירוויזיון ראשון לישראל

הזמרת אילנית, 1973. אוסף התצלומים הלאומי, מערכת וואלה! NEWS
הזמרת אילנית, 1973/מערכת וואלה! NEWS, אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 42 שנים, בשנת 1973, השתתפה ישראל לראשונה באירוויזיון שהתקיים באותה השנה בלוקסמבורג. הזמרת אילנית היא זו שנשלחה לייצג את ישראל עם השיר "אי שם" שכתבו אהוד מנור ונורית הירש (שגם ניצחה על התזמורת) וסיימה במקום הרביעי והמכובד כאשר המדינות שהקדימו אותה היו לוקסמבורג, ספרד ובריטניה. אילנית עלתה על הבמה עם שמלת פסים וללא אפוד מגן למרות השמועות שהופצו על כך. האבטחה על המשלחות הודקה בעקבות הצטרפותה של ישראל לתחרות כיוון שרק שבוע קודם לכן התקיים רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.

ז'אן ד'ארק

אנדרטה לזכרה של ז'אן ד'ארק בצרפת. ShutterStock
אנדרטה לזכרה של ז'אן ד'ארק בצרפת/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 550 שנים בדיוק, בשנת 1465, זוכתה ז'אן ד'ארק (הבתולה מאורליאן) מאשמת כפירה 25 שנים לאחר הוצאתה להורג. ד'ארק הייתה מצביאה צרפתייה ואחת מהדמויות המרכזיות בשחרור צרפת מהכיבוש האנגלי בזמן מלחמת מאה השנים שהתחוללה במאה ה-15. בילדותה שמעה קולות שהופנו אליה בתור נערה קתולית אדוקה, היא שכנעה את המלך שארל שיש לה יכולות על טבעיות וקשר עם האל. בעקבות כך הוא העמיד לרשותה צבא ובשורה של קרבות מבריקים כשהיא לבושה כגבר – הכניעה את האנגלים. לבסוף נתפסה על ידי הצבא האנגלי, הואשמה בכישוף והוצאה להורג כשהיא בת 19. היום לפני 550 שנה הוכרע המשפט החוזר שנערך לה אחר מותה – ד'ארק זוכתה והפכה לגיבורה הלאומית של צרפת.

מזל טוב לג'קי צ'אן

ג'קי צ'אן. Michael Buckner, GettyImages
ג'קי צ'אן/GettyImages, Michael Buckner

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג אמן הלחימה וכוכב הקולנוע ג'קי צ'אן יום הולדת 61. צ'אן נולד בהונג קונג ובמקביל ללימודי הלחימה עסק גם בלימודי אופרה סינית החל מגיל שבע. כבר בגיל שמונה החל בקריירה קולנועית בתפקידים זוטרים וכפעלולן וניצב בסרטיו של ברוס לי. בשנות ה-80 הוציא אלבומי מוזיקה בהם הוא שר אך בסוף העשור החל להתרכז רק בקולנוע. בסרט "אגרופים מצחיקים" פרץ לראשונה לתודעה האמריקנית אך הצלחתו הגדולה בשוק זה החלה מאמצע שנות ה-90 עם הסרט "רעמים ברובע ברונקס". בסרטיו של צ'אן לוקח חלק צוות פעלולנים קבוע איתם הוא עובד באופן אישי כאשר שיטות האימון הן מסורתיות והם ממעטים להשתמש באפקטים ממוחשבים ובעבודת עריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully