וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מוסלי ואנשי הארגון שלו נעצרו בחשד לתכנון חיסול מוטי חסין

6.4.2015 / 16:31

במשטרה סבורים כי אנשי ארגון הפשיעה של האחים מוסלי, ש-20 מאנשיהם נעצרו הבוקר ובהם יוסי מוסלי עצמו ואביו ניסים, תכננו לחסל את העבריין מוטי חסין. זאת, כנקמה על מעורבותו לכאורה ברצח של מקורב לאחד האחים מארגון הפשיעה הפועל בגוש דן. הם חשודים גם בשלושה מעשי רצח

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב פוקס, טל רזניק

במשטרה סבורים כי אנשי ארגון הפשיעה של האחים מוסלי בגוש דן, ש-20 מאנשיהם נעצרו הבוקר (שני) ובהם יוסי מוסלי, אחד מראשי הארגון, ואביו, ניסים, תכננו לחסל את היעד מספר אחת של משטרת ישראל, העבריין מוטי חסין. מעצרו של יוסי מוסלי הוארך ב-15 יום, ושל אביו, ניסים, בעשרה ימים. בין העצורים היו גם אביאל ווהל, ניר דבח ומאור כהן, שמעצרם הוארך בשמונה ימים. מעצרם של שאר העצורים הוארך בעשרה ימים. כמו כן, נעצר אלעד סרויה ומעצרו הוארך ב-3 ימים. חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב וימ"ר מרכז חושדים כי חיסולו של אבי דוד, אחד ממקורביו של יוסי מוסלי, בבת ים לפני כארבע שנים, הובילה לסכסוך הדמים בין ארגון הפשיעה של המשפחה לזה של חסין.

לפי החוקרים, אנשי מוסלי חיסלו לפחות שלושה אנשים כנקמה על הרצח שהם ייחסו לחסין ולאנשיו, והתכוונו לחסל גם את חסין עצמו אך טרם עלה בידם לעשות זאת. נגד חסין הוגש כתב אישום בגין הרצח, אולם הוא זוכה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובימים אלה מתנהל ערעורה של הפרקליטות בתיק בבית המשפט העליון.

הבוקר, בתום חקירה משותפת של ימ"ר תל אביב ושל ימ"ר מרכז, שנמשכה שנה וחצי, נעצרו אנשי הארגון של האחים מוסלי בחשד למעורבות בשלושה מעשי רצח, בניסיון רצח ובאירועים אלימים אחרים במסגרת מאבקי שליטה בעולם התחתון מול ארגון הפשע של משפחת אברג'יל, שנשלט היום על ידי חסין.

עוד בוואלה חדשות:
ניב אסרף מדבר לראשונה: "לא תכננתי חטיפה - נסחטתי"
בטהראן חוגגים את "הפירוזי": ניצחון העם האיראני על המערב
בלב ההמון: תמונות מרגעיו האחרונים של האברך שנמחץ למוות

המדינה מערערת על זיכוי של מוטי חסין באשמת רצח, בית המשפט העליון נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
סכסוך דמים. מוטי חסין/נועם מושקוביץ

המשטרה התכוונה לעבור לחקירה גלויה רק בעוד כמה ימים, אולם חופשת הפסח קלקלה לשתי היחידות המרכזיות של המשטרה את התכנית המקורית. מתברר כי אחד החשודים המרכזיים, שמוגדר על ידי החוקרים בכיר בארגון הפשיעה, התכוון ביום חמישי לצאת לחופשת פסח בחו"ל. הוא הגיע לנמל התעופה בן גוריון, ולאחר שהשוטרים במקום דיווחו על הגעתו לחוקרים, החליטו במשטרה שלא לקחת סיכון ולעצור אותו.

גורם במשטרה הסביר את בהילות המעצר, על ידי כך שהזכיר את מקרה העבר של שי מוסלי, שנמלט מישראל בטרם הצליחה המשטרה לשים את ידה עליו. "שי מוסלי הצליח לפני זמן רב לחמוק מישראל וחי בדרום אפריקה. אנחנו בספק רב אם הוא אי פעם יחזור לישראל, כי הוא יודע למה לא כדאי לא לשוב לארץ", אמר קצין בכיר במשטרת מחוז המרכז. לכן, הדגיש, "לא לקחנו סיכון והחלטנו לעצור את החשוד בטרם יצא מהארץ".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נעצרו 20 חברים בארגון הפשיעה של מוסלי. צילום מסך
אחד מאנשי מוסלי, היום בבית משפט השלום בראשון לציון/צילום מסך

במקביל למעצרו של הבכיר בארגון בנתב"ג, עצרו השוטרים באילת אנשים נוספים מהארגון של האחים מוסלי. "שלחנו אתמול כוחות לאילת ועקבו אחר אנשי מוסלי שהגיעו לנופש במלון. לפנות בוקר ניתן האות - פרצנו למלון וביצענו את המעצרים של החשודים בחדריהם במלון", אמר קצין במשטרת תל אביב.

לוואלה חדשות נודע כי במהלך השנה וחצי האחרונה הצליחה המשטרה בסיוע הרשות להגנת עדים לגייס עד מדינה בפרשה, המוגדר בכיר בארגון של מוסלי. עם זאת, במשטרה אומרים כי יידרש מאמץ רב כדי לגבש כתבי אישום נגד המעורבים, שכן עדות עד המדינה לבדו לא יספיק, ועל המשטרה יהיה לגייס ראיות תומכות שיאששו את דבריו. מדובר בעיקר בשלושת מעשי הרצח נגד אנשיו של חסין: הרצח הכפול של דניאל סמרה ואוהד פרנקו בראשון לציון וכן הרצח של ברוך כהן מבת ים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

הארכת מעצר לאנשיו של אלי מוסלי, בית המשפט השלום ראשון לציון. אפריל 2015. יותם רונן
בית המשפט בראשון לציון, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully