וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניב אסרף מדבר לראשונה: "לא תכננתי חטיפה - נסחטתי"

אחרי ששוחרר ממעצר, כינס אסרף, החשוד שבדה את סיפור חטיפתו ליד חברון, מסיבת עיתונאים בביתו שבבאר שבע. "אמרתי למשטרה שסוחטים אותי. לא קיבלתי מענה ונדחקתי לפינה. החלטתי להיעלם כדי שאלה שמחפשים אותי ייעלמו גם". גורם במשטרה: "אסרף משקר"

צילום: בני בן סימון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

"לא תכננתי חטיפה": כך אמר אחר הצהריים (שני) ניב אסרף, החשוד שבדה את סיפור חטיפתו ושוחרר היום ממעצר בתנאים מגבילים. במסיבת עיתונאים בביתו שבבאר שבע, בעקבות הסערה שעורר המקרה שבו היה מעורב, הסביר את המניעים למעשיו.

"לגבי ההיעלמות שלי - הייתי במשטרה וציינתי בפניהם שאני נסחט. לא קיבלתי מענה, נדחקתי לפינה. המשטרה טרקה לי את הדלת בפנים", אמר הצעיר שהסביר כי לי הגיש תלונה, אלא היה בקשר עם קצין משטרה בנוגע לעניין. "זה לא משהו שאני ממציא לעצמי (הסחיטה -י"י)", המשיך. "האנשים האלה הם לא אנשים שמתעסקים איתם. היה לי מלא כסף, זכיתי בווינר. הם גרמו לי טוב מאד לשים אצלם את הכסף ולהגיד לי כל מיני דברים, ואז נכנסתי לברוך שלא יכולתי להגיד להם לא. פחדתי לצאת לחצר, שלא יפגעו בי. אני מעדיף להיות הכי שנוא בישראל מאשר שאבא שלי ישב עליי שבעה".

בעקבות התסכול שחווה, לטענתו, החליט לברוח מחשש שייפגע. "הערתי חבר. אמרתי 'אני אלך להיעלם', ואז גם האנשים שמחפשים אותי ייעלמו". אסרף וחברו ערן נגאוקר יצאו אז לפי החשד לכיוון קריית ארבע, והראשון ירד לוואדי ליד היישוב, שם נמצא כעבור שעות של חיפושים. "ישנתי על שתי גופיות כמו איזה הומלס, לא היה שם שום שק שינה. אני הייתי בתוך שיח, ולא ראיתי כלום. לא הבנתי את הממדים (של כמות הכוחות שהוקפצו לחפשו - י"י). לא רציתי שיאתרו אותי", הסביר. בנוגע לדיווח שהתחיל את החיפושים אמר: "אני הבנתי שהחבר שלי עצר שוטר ולא התקשר למשטרה". הוא גם הכחיש כי בחר להיעלם בגלל הפרידה מחברתו.

גורם במשטרה התייחס לטענותיו של אסרף ואמר: "אנו דוחים לחלוטין את טענותיו של אסרף. הוא מעולם לא התלונן ולא אמר במשטרה שסוחטים אותו. הוא הגיע למשטרה כדי להציע את עצמו לשמש כמודיע במועדונים בבאר שבע".

עוד בנושא
בית המשפט שחרר את מביימי החטיפה בתנאים מגבילים
החטיפה שלא הייתה: צה"ל החליט על צעד ענישה ראשון
מם חדש ברשת: התחבולות הטיפשיות של ניב אסרף

מסע"ת מחוץ לביתו של ניב אסרף, באר שבע. אפריל 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
אסרף עם בני משפחתו, היום מחוץ לביתו שבבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

אסרף, החשוד בבימוי חטיפתו ליד חברון, שוחרר ממעצר בתום ארבעה ימים יחד עם ערן נגאוקר, החשוד בסיוע למעשה. המשטרה ביקשה לשלוח את השניים למעצר בית עד הגשת כתב האישום נגדם ביום ראשון, אך השופט חן אביטל סבר כי אין הצדקה לכך, משום שהחקירה הסתיימה וכי לא הוגשה עדיין הצהרת תובע.

"אנחנו מבינים את כל הבלגן, וגם אני בתור אמא ששמעה על ילדים עבדו על המדינה הייתי כועסת, אבל צריך להבין מה קרה ולא נראה לי שזו הייתה התוכנית והמטרה", אמרה הבוקר יעל אסרף, אמו של ניב. היא ביקרה את התנהלות כוחות הביטחון, אחרי שהתברר כי לא הייתה באמת חטיפה. "אני לא מבינה איך בחקירה לא הצליחו במשך שמונה שעות להבין איפה הילד שלי נמצא". היא ניסתה לגונן על בנה, והוסיפה: "הוא לא ידע כלום ממה שקורה במדינה (הקפצת הכוחות המסיבית, י"א), ואם הוא הגיע למצב שהוא ירד בוואדי עם שק שינה, אז כנראה שהוא באמת היה במצוקה. אני מקווה שהאמת תצא לאור בסופו של דבר ויבינו מה היו המניעים שלו".

עו"ד מוטי יוסף המייצג את אסרף שיבח את החלטת בית המשפט ואמר שניב וחברו שוחררו בהסכמה משום שאין עילה אמיתית להמשך החזקתם במעצר. "שמעתי את מפקד מרחב ש"י במשטרה, שאמר שלאחר החקירה נמצא ששניהם לא רצו לביים חטיפה", הסביר והוסיף: "אני שמח שהפרשה הזו הסתיימה".

אסרף ונגאוקר, שנעצרו ביום חמישי בלילה, הורחקו משטחי יהודה ושומרון ל-180 יום, הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ, והם חויבו להפקיד 3,000 שקלים ולשלם ערבות של 5,000 שקלים כל אחד. הם חשודים, בין היתר, בבידוי ראיות, בשיבוש הליכי משפט, בהפרת הסדר הציבורי ובהפרעה לשוטר. נגאוקר חשוד גם בדיווח כוזב, אחרי שהתקשר למוקד המשטרה וסיפר שחברו נכנס לכפר פלסטיני ולא שב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הארכת מעצר לצעירים שביימו חטיפה. גדעון צנטנר
ערן נגאוקר, חברו של אסרף בבית המשפט בסוף השבוע/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully