וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

פסטיבל עין גב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפי נצר יקבל מופע מחווה בפסטיבל השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יפתח פסטיבל עין גב 2015 – המפגש המסורתי של המקהלות וחבורות הזמר המתקיים בכל שנה בחול המועד פסח. "פסטיבל עין גב לזמר עברי" מתקיים זו השנה ה-72 והחל משנת 1990 מיועד הפסטיבל למקהלות וחבורות זמר בזמר עברי. בשעות אחר הצהרים בשני ימי הפסטיבל תופענה החבורות והמקהלות כל אחת עם תכניתה בפני קהל הבאים, בהנחיית שרה'לה שרון, כאשר הכניסה היא חופשית. בערב הראשון של הפסטיבל יתקיים מופע מחווה מיוחד ליוצרים מוני אמריליו ואפי נצר בעוד הערב השני של הפסטיבל יוקדש לשירי הלהקות הצבאיות לדורותיהן.

תיאטרונטו 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמליל הפסטיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יפתח בתל אביב פסטיבל הצגות היחיד "תיאטרונטו 2015" שיתקיים עד ה-8 באפריל. הפסטיבל מתקיים החל משנת 1990 ואחת ממטרותיו היא יצירת דיאלוג ישיר בין השחקן היחיד לקהל. את הפסטיבל יזם יעקב אגמון שמשמש גם המנכ"ל של האירוע. השנה יעלו במסגרת הפסטיבל שמונה הצגות שיתחרו בתחרות הרשמית ויוצגו בתיאטרון יפו, תיאטרון הסמטה ובמוזיאון אילנה גור. בנוסף יתארחו בפסטיבל חמש הצגות יחיד בינלאומיות שיוצגו בתיאטרון "נא לגעת" בנמל יפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ליגת העל

טומיסלב פאיוביץ' שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב	התקבל	גודל	קטגוריות. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

מובילת טבלת ליגת העל מכבי תל אביב וסגניתה הפועל באר שבע ייפגשו הערב בבלומפילד, למשחק שעשוי לחרוץ את גורל האליפות. הצהובים, להם חמש נקודות יתרון בטבלה, יגדילו את הפער לשמונה אם ינצחו, בעוד באר שבע תוכל לשוב למירוץ עם ניצחון משלה, שיצמק את הפער לשתי נקודות. במפגש הראשון של העונה ניצחה באר שבע 2:3, בעוד השני, בבלומפילד, הסתיים ב-0:0. כעת, כששתי הקבוצות יודעות שגורל העונה על המאזניים, צפוי לנו משחק מרתק לעיני 14 אלף צופים.

האולימפיאדה הראשונה בעת החדשה

תחרות סייף במהלך המשחקים האולימפיים אתונה 1896. AP
תחרות סייף במהלך המשחקים האולימפיים הראשונים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 119 שנים, בשנת 1896, נפתחה באתונה האולימפיאדה הראשונה של העידן החדש. את הרעיון הוביל הברון פייר דה קוברטן שטבע את הסיסמא "לא הניצחון חשוב אלא ההשתתפות", אך גם את סיסמת הספורט השגורה: "מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר!". במשחקים האולימפיים הראשונים בעת החדשה השתתפו 245 ספורטאים מ-14 מדינות במסגרת 43 תחרויות – כאשר רובם יוונים. מאז בכל ארבע שנים, חוץ מבזמן מלחמות העולם, מתקיימת האולימפיאדה וכיום משתתפים בתחרויות מעל 11 אלף בני אדם ב-302 תחרויות שונות.

מזל טוב לפבלו רוזנברג

פבלו רוזנברג. אביב חופי
צילום: אביב חופי/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר והמוזיקאי פבלו רוזנברג יום הולדת 50, מזל טוב! רוזנברג נולד ברוסריו שבארגנטינה בשנת 1965 ובגיל שש עלה עם משפחתו לישראל, פה התיישבו בבית שאן. למרות שהחל רוזנברג בלימודי רפואה, הוא פרש לאחר שנה והקים את להקתו הראשונה "מוניטור". לאחר כמה שנים בהן הופיע בעיקר בחתונות הצטרף פבלו רוזנברג ללהקת "סטלה מאריס" אשר הוחתמה בשנת 1992 על ידי חברת הליקון. לאחר יציאת האלבום השני של הלהקה, לו כתב רוזנברג בין השאר את הלהיט "נר על החלון" הוא עזב את הלהקה והחל בקריירת סולו מצליחה. לרוזנברג שני ילדים מנישואיו הראשונים וילדה נוספת מנישואיו לדוגמנית מירי לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully