וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת כיל: אם השביתה תימשך, נפטר עוד 57 עובדים

5.4.2015 / 19:42

החברה, שנמצאת במשבר כחודשיים בעקבות פיטורי עובדים ממפעלי ים המלח ומ"תרכובות ברום", הודיעה לעובדיה כי אם תימשך השביתה העובדים יפוטרו משום ש"הלך ואזל מלאי המוצרים והוא אינו מאפשר עוד לספק את צרכי הלקוחות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

(עובדי כיל פורצים למפעלי ים המלח, לפני שבועיים)

50 יום חלפו מאז שעובדי חברת כיל פתחו בשביתה במחאה על פיטורי חלק מהעובדים, אך גם בתום שבועיים של משא ומתן החברה לא נסוגה – היום (ראשון) שלחה ההנהלה לעובדים מכתב ובו הבהירה כי אם השביתה תימשך, יפוטרו 57 עובדים נוספים. "ככל שהשביתה נמשכה, הלך ואזל מלאי המוצרים והוא אינו מאפשר עוד לספק את צרכי הלקוחות", נכתב בהודעה לעובדי מפעל "תרכובות ברום" שבחזקת החברה. " הודעות פורמליות ללקוחות, המודיעות על חוסר יכולתנו לעמוד בהתחייבויות בשל אירוע של "כח עליון" (Force Majeure), החלו להישלח החל מהשבוע שעבר.

"אם סכנה זו תתממש, גם לאחר סיום השביתה לא יופעלו יותר המתקנים המייצרים אמוניום ברומיד, טרינול ודינול וה-PBBPA, והם ייסגרו. כתוצאה מכך, יתווספו בכל מראש עוד 57 עובדים לרשימת העובדים שישוחררו מהחברה, וזאת מעבר לתוכנית ההתייעלות שפורסמה", נכתב עוד בהודעה שהוצאה לוועד העובדים ולנציגי ההסתדרות במהלך המשא ומתן שהתקיים בטרם החג.

עוד בנושא:
המשבר בכיל: כ-60 עובדים מתבצרים במפעלי ים המלח
"ניצחנו, אבל לא בנוק-אאוט": גיבורי המאבק של עובדי כיל
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

הפגנה של עובדי כי"ל מול מעון ראש הממשלה, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול בית ראש הממשלה, פברואר/נועם מושקוביץ

במהלך הפגישה, התבקש ועד העובדים לסייע לחברה, ולהוציא מהמפעלים את המוצרים המוכנים להפצה, משמע, לדרוש מהעובדים לשבור שביתה. לטענת החברה, הדבר יכול לדחות את הקץ בכמה שבועות ולהציל את המוצרים, המתקנים ואת העובדים הנוספים. בתגובה, סירב הוועד ואף הציע בציניות כי עדיף שהחברה תקדים את משלוח מכתבי ה"כוח העליון" ללקוחותיה.

לדברי החברה, "ההנהלה עשתה צעד גדול כלפי ועד העובדים והייתה מוכנה להפחית במחצית את מספר המפוטרים אשר דרשה, כחלק מחבילת פשרות הדדית ועל מנת לפתור את הנושא הראשון אשר במחלוקת. אולם ועד העובדים דחה את ההצעה על הסף ולמעשה 'הקריב' את כל עובדי תרכובות ברום על מזבח הצהרותיו ש'אף עובד לא יפוטר'".

מיו"ר ועד עובדי מפעל תרכובות ברום, אבנר בן סניור, נמסר בתגובה: "הנהלת החברה החוצפנית, שרק לפני שבוע חילקה לחמשת הבכירים יותר מ-100 מיליון שקלים, החליטה בחג החירות להוציא ספין תקשורתי שכל מטרתו הוא ניסיון להטיל פחד על העובדים השובתים ולפגוע באחדותם ונחישותם. בידי ההנהלה לסיים מיד את השביתה על ידי הסרת הפיטורים מעל סדר היום. אנו בעד התייעלות, אבל נגד פיטורים. אם הנהלת החברה לא תפנים שלא יהיו פיטורים בכיל בכלל ובברום בפרט השביתה תימשך".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully