וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החייל שפלט כדור על חברו; "הוא לא שיחק בנשק"

5.4.2015 / 16:47

בית הדין הצבאי ביפו האריך בשלושה ימים את מעצרו של לוחם התותחנים, אשר ירה בשוגג בחברו ופצע אותו בינוני-קשה. לדברי התובע הצבאי, החייל חשוד שהכניס מחסנית לנשקו, דרך וירה - מסיבה לא ברורה. עוד טען התובע כי בעבר החייל נהג לשחק עם נשקו בבסיס

אילוסטרציה. שרון בוקוב
אילוסטרציה/שרון בוקוב

בית הדין הצבאי ביפו הורה היום (ראשון) להאריך בשלושה ימים את מעצרו של החייל החשוד כי ירה בשוגג בחברו ופצע אותו באורח בינוני עד קשה אתמול בבית ברחוב יהודה הימית בעיר. בית הדין החליט כי עד לדיון הבא בעניינו של החייל לא יפורסם שמו.

במהלך הדיון אמר התובע הצבאי, דניאל אלברג, כי מחומר החקירה עולה כי החייל החשוד, המשרת בשירות סדיר בחיל התותחנים, כי במשטרה הצבאית שוללים את האפשרות של משחק בנשק. לדבריו של אלברג, החשד הוא כי החייל הכניס מחסנית, דרך את נשקו וביצע נקירה – מה שהביא לפגיעת הכדור בחברו. עוד הוסיף, כי הוא נהג לשחק עם כלי נשקו על ידי דריכתו גם בין כותלי הבסיס שבו הוא משרת. מחר הוא אמור להשתתף בשחזור של המקרה בדירת החייל שנפגע מהירי.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
במשטרה בודקים חשד לרשלנות בהלוויה; "נמצה את הדין עם האחראים"
החטיפה שלא הייתה: צה"ל החליט על צעד ענישה ראשון
חוגגים את חירותם: עשרות אלפי מטיילים ברחבי הארץ

לדברי פרקליטתו של החייל, עו"ד דנה נוף, במהלך חקירתו הוא לא ידע להשיב לחוקרים מדוע הכניס את המחסנית לנשק למרות האיסור על כך. "הוא טוען לכך שלא כיוון את נשקו ישירות לעבר חברו", אמרה. עו"ד נוף הדגישה במהלך הדיון כי הוא הביע צער עמוק על מה שקרה, ושלא הייתה לו כל כוונה לפגוע בחברו.

האירוע התרחש בלילה שבין שישי לשבת, אחרי שהחייל החשוד הגיע לביתו של חברו ביפו כדי להעביר שם את הלילה. פרט לתיק עם ציוד אישי, הוא הגיע גם עם נשקו האישי. השניים התכוננו לצאת לבלות, והחייל שאל את חברו היכן ניתן לאפסן או להסתיר את כלי הנשק בזמן היעדרם. אז, תוך כדי השיח ביניהם, נפלט כדור שפגע בפניו של החבר. הלוחם הגיש לחברו שהתמוטט עזרה ראשונה והזעיק במקביל משטרה ומד"א. החבר אושפז בבית החולים וולפסון שבחולון שם עבר ניתוח. הוא סובל משבר בלסת ומרסיסים, והוא עדיין מורדם ומונשם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully