וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מפויס: "מוכן לשבת עם נתניהו - בלי תנאים מוקדמים"

יו"ר הרשות הפלסטינית קורא לחדש את תהליך השלום ומצהיר: "יד מושטת לשלום. אנו רוצים שתי מדינות - ישראל ולצדה מדינה לעם הפלסטיני". לדבריו, אי-פתרון הסוגיה הפלסטינית במסגרת מו"מ יוביל להתהוותן של תנועות טרור נוספות באזור

עריכה: ניב פוקס

אבו מאזן ממתן את הטון: בריאיון שהעניק אתמול (שבת) יו"ר הרשות הפלסטינית לאתר "אל-ערב" השייך לעיתון "כל אל-ערב" היוצא לאור בנצרת, הוא קרא לחידוש תהליך השלום, והצהיר כי הוא מוכן לחזור לשבת סביב שולחן המשא ומתן עם ישראל ועם העומד בראשה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בלי תנאים מוקדמים", כלשונו.

"אני פונה לעם הישראלי - אל תסרבו ליד המושטת אליכם", אמר אבו מאזן. "אין לי כל בעיה לקיים שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, משום שהוא מייצג את מדינת ישראל וידי תמיד מושטת (לשלום)". במהלך הריאיון חזר יו"ר הרשות על התנגדותו העקרונית למדינה דו-לאומית. "לא נסכים לפתרון המדינה האחת, אנו רוצים שתי מדינות - ישראל ולצדה מדינה לעם הפלסטיני", אמר.

"העם הישראלי צריך להבין שהמדיניות הזו תעניק לו את היציבות והביטחון שהוא רוצה, וזה גם מה שאנחנו רוצים", הוסיף אבו מאזן וציין כי אי-פתרון של הסוגיה הפלסטינית במסגרת המשא ומתן יוביל להתהוותן של תנועות טרור נוספות באזור, שיסכנו את ישראל ויחסלו את אפשרות פתרון שתי המדינות.

עוד בנושא:
אבו מאזן מאיים לפנות להאג אם ישראל לא תעביר כספי המסים
שר לשעבר ברשות: "על ארצות הברית לשנות גישה כלפי ישראל"
אבו מאזן: "ישראל הפנתה עורף לתהליך השלום ופנתה לקיצוניות"

אבו מאזן ובנימין נתניהו בבית הלבן, ערב לפני השקת המו"מ הישיר. רויטרס
יחזרו לדבר? אבו מאזן עם נתניהו/רויטרס

דבריו המפויסים של אבו מאזן מגיעים דווקא לאחר שבשבוע שעבר, בהתייחסו לתוצאות הבחירות, תקף במילים חריפות את ישראל, וטען כי היא נטשה את תהליך השלום ופנתה לכיוון הקיצוניות. במהלך נאום שנשא במסגרת הפסגה הערבית השנתית בשארם א-שייח שבמצרים, טען אבו מאזן כי תוצאות הבחירות מוכיחות כי אין שותף ישראלי אמיתי שעמו ניתן להגיע לפתרון הסכסוך.

עוד אמר אבו מאזן כי ישראל השתלטה על הסמכויות של הרשות הפלסטינית והחרימה את כספיה. הוא הוסיף כי יש לשוב ולבחון את היחסים הכלכליים, המדיניים והביטחוניים עם ירושלים. לדברי אבו מאזן, ישראל מתנגדת ליוזמת השלום הערבית, התכנית המדינית של הליגה הערבית לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

יו"ר הרשות הדגיש בדבריו כי היחסים עם ישראל לא יכולים להמשיך כפי שהיו בשנים האחרונות, ואמר כי פתרון הסוגיה הפלסטינית יחזק את המצב הביטחוני באזור כולו ועל כן העולם כולו צריך להיות שותף במציאת פתרון בנושא. במהלך דבריו קרא אבו מאזן לערבים בכל העולם לבקר בירושלים בשל קדושתה לאיסלאם. עם זאת, הוא הדגיש כי ביקור בירושלים אין משמעו נרמול היחסים עם ישראל.

אבו מאזן נקט בשפה תקיפה נגד ישראל גם במהלך השבוע החולף. כשנדרש לסוגיית החרמת כספי המיסים הפלסטיניים על ידי ישראל, האשים כי ישראל מבקשת לקזז מכספי המסים חובות שונים באופן חד-צדדי וללא הסכמת הרשות, והדבר אינו מקובל על הפלסטינים. הוא הזהיר כי אם הסוגיה לא תיפתר, יפנו הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי, שאליו הצטרפה אתמול באופן רשמי הרשות.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully