וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי החייל המואשם בסיוע לאויב מתעקשים: "הוא פותה ונוצל"

4.4.2015 / 11:26

בסביבתו הקרובה של רב-טוראי הלאל חלבי, חייל צה"ל מדליית אל-כרמל, שהואשם בהעברת מידע על תנועות הצבא בגבול אשר הגיע לבסוף לידי סוריה וחיזבאללה, אמרו שמדובר ב"ילד תמים" ו"פטריוט" שנפל קורבן למזימה. "מעשה טיפשי, אבל לא בזדון"

מערכת וואלה!

יומיים בלבד לאחר שהותר לפרסם כי חייל צה"ל, רב-טוראי הלאל חלבי תושב דליית אל-כרמל, מואשם בהעברת מידע מסווג לסודקי אלמקת ודרכו לסוריה ולחיזבאללה, קרוביו מתקשים לעכל את ההאשמה החמורה. מהאישום עולה הצעיר הדרוזי העביר לאלמקת, שמואשם בריגול במסגרת הפרשה, מידע הנוגע לזהות הפצועים הסורים המועברים דרך מעבר הגבול בין ישראל לסוריה שבו שירת.

קרוב משפחתו של הלאל, קופטאן חלבי, סיפר שהמשפחה נדהמה מהחשדות שעלו ושהוריו נמצאים כעת בסערת רגשות. "הלאל הוא הבן הבכור ויש לו שני אחים", סיפר. "בבית יש ממש תחושת אבל. זו משפחה טובה, נורמטיבית. כל המדינה מכירה את תרומתה של משפחת חלבי לביטחון ישראל".

קופטאן מיאן להאמין כי מדובר בכוונה תחילה ואמר כי מדובר בטעות. יתרה מכך, קופטאן סיפר כי לדעתו סעיפי האישום יימחקו בסופו של דבר, לאחר שיתברר כי קרובו פעל ללא כוונת זדון. "התחושות הן קשות מאוד. נעשתה כאן טעות בתום לב, הוא ילד שנפל בפח. הוא פותה ונוצל".

עוד סיפר קופטאן כי הלאל היה דתי ויכול היה להשתחרר משירות אך ביקש להתגייס לטיס ואף לקח חלק בלחימה במבצע "צוק איתן". "הוא אוהב את הצבא והמדינה", המשיך קופטאן. "אנחנו חלק אינטגרלי מהמדינה וממערכת הביטחון. אנחנו משפחה ערכית ושורשית ובעד ביטחון ישראל. זה מקרה מצער, אבל אני בטוח שזה המקרה האחרון".

רב-טוראי הלאל חלבי מדליית אל כרמל החשוד שהעביר מידע לחיזבאללה אפריל 2015. פייסבוק, אתר רשמי
"אוהב את הצבא והמדינה". רב-טוראי הלאל חלבי/אתר רשמי, פייסבוק

גם סמיר חלבי, עיתונאי באתר המקומי של דליית אל-כרמל, "פורטל הכרמל", התקשה להאמין כי הדלפת המידע נעשתה בכוונה תחילה. הוא סיפר כי אלמקת התקשר גם אליו בעבר וניסה להעביר דרכו מסר לדרוזים בישראל, שלפיו עליהם לעמוד נגד ישראל ולא לשרת בצבא. לדברי חלבי, הוא עצמו סירב לבקשתו של סודקי ובין השניים התפתח ויכוח.

"אלמקת הקפיד לומר לי כמה משפחת חלבי מוכרת, מכובדת ומוערכת, כדי לנסות להתקרב. כך ודאי נהג גם עם החייל הלאל", סיפר. "הלאל הוא ילד תמים. הוא לא נולד כשאלמקת ישב בכלא וייתכן שכל הדיבורים האלה של אלמקת עבדו עליו. אין לי ספק שהוא פיתה אותו ונהג ברשעות, הוא הוליך אותו שולל. הלאל הוא ילד טוב ממשפחה מכובדת. וגם לא נראה לי שהיה בידו מידע מסווג".

חסיין חלבי, עורך הפורטל, אמר שלא ברור לו מה בדיוק הוביל להדלפה כפי שהאישום מתאר, אבל ציין שאין לו ספק שאלמקת ניצל את תמימותו של הלאל. "הוא אולי עשה מעשה טיפשי, אבל לא משהו בזדון", אמר חסיין. "זה מאוד כואב ויש כעס גדול על מה שאלמקת עולל, הוא הפיל ילד תמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סודקי אלמקת מואשם שהעביר מידע על פעילות צה"ל בגולן. ערן גילווארג
"הלאל לא נולד כשאלמקת ישב בכלא וייתכן שכל הדיבורים האלה עבדו עליו". סודקי אלמקת/ערן גילווארג

עורך דינו של חלבי, באסל פלח, התייחס אף הוא לפרשה. "החייל אמר שהגיעו חבר'ה למוצב שבו הוא שמר, הם הזדהו בתור כתבים", סיפר פלח. "החייל אמר 'דיברתי איתם, אפילו יותר מפעם אחת כולל בטלפונים, עשיתי טעות חמורה שדיברתי איתם. אמנם מסרתי להם קצת על הפעילות של צה"ל, אבל לא ידעתי שהם קשורים לארגונים עוינים, הם בכלל לא הזדהו כך. אפילו לא חשדתי בזה, אם הייתי חושד לא הייתי מדבר איתם'".

לדבריו של פלח, גרסתו של חלבי תואמת את גרסת הפרקליטות, לפיה האנשים שעמם שוחח הלאל הזדהו בפניו בתור כתבים, וכי לא הוא לא ידע שהם שייכים לארגונים עיונים. יתרה מכך, מכתב האישום עלה כי מי ששלח את הלאל לשוחח עם אותם אנשים היה המפקד שלו. עוד אמר כי לאחר שהם הזדהו בתור כתבים דוברי ערבית, "המפקד אמר להלאל לגשת אליהם ולהגיד להם בערבית לעזוב את המקום".

"החייל לא מואשם בריגול, הוא מואשם בהוצאת מידע"

"החייל התנדב לשרת שם בגבול, הוא היה אפילו פרח טייס. המשפחה שלו כולם לוחמים בצה"ל, הוא ממש לא קשור לדברים האלה", סיפר פלח. "הוא בן 19 והוא יותר משנה בצבא. הוא תומך בפעולות של צה"ל, הוא בא ממשפחה לתפארת והוא פטריוט". לדבריו של פלח, הלאל הודה כי עשה טעות בשיקול דעת.

"החייל לא מואשם בריגול, הוא מואשם בהוצאת מידע", ביקש פלח להסביר. "הם לא יכולים להוכיח שזה סיוע לאויב כי הוא לא ידע שזה אויב. מדובר באזרח שמזדהה בתור כתב והמפקד אומר לחייל ללכת ולפנות אליו". "אין ספק שהמידע שהועבר", סיכם פלח. "אבל מה שהוא העביר זה משהו שגם אני יכולתי להעביר אם הייתי עומד במרחק של שני מטר מהמוצב הזה. זה לא שטח צבאי סגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully