וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים מוחים על הדלפת שמות הזוכים בפרסי ישראל

במכתב שנשלח ליועצת המשפטית של משרד החינוך טוענים אנשי רוח, אמנים ואזרחים שהמשרד לא עמד בתנאי תקנון הפרס. לדבריהם, הזוכים הם למעשה מועמדים בלבד משום שטרם מונה שר חינוך שיאשר את בחירתם. "אינם זכאים לקבל את הפרס"

חיים טופול. ניב אהרונסון
זוכה פרס ישראל למפעל חיים. חיים טופול/ניב אהרונסון

סערת פרס ישראל חוזרת: קבוצת אמנים, אנשי רוח ואזרחים הגישו אתמול (חמישי) ליועצת המשפטית של משרד החינוך, עו"ד שנית הראל, מכתב שבו הם מוחים על כך שהמשרד לא עמד בתנאי תקנון הפרס. במכתבם הם ביקשו למחות על הדלפת שמות הזוכים בחלק מהקטגוריות, מבלי שזכייתם תזכה לאישור שר חינוך כפי שמחייב התקנון.

במכתב טענו המוחים כי גורמים במשרד החינוך הדליפו את שמות הזוכים בפרסי ישראל בתחום השירה ואמנות הקולנוע, המשורר ארז ביטון וצלם הקולנוע דוד גורפינקל, ואת שמות הזוכים בפרסי ישראל על מפעל חיים, אסתר הרליץ וחיים טופול. זאת "תוך הדלפת נימוקי השופטים לזכייתם". על המכתב חתומים ד"ר חיים שטנגר, ניסיים דיין, רן יגיל, אהובה קרן, רחל דיין, דב קרן, אביחי קמחי, חן ישראל קליינמן, דוד ברבי והדס רוזנברג.

לקריאה נוספת:
לאור תשובת בג"ץ: האמנים דורשים לבטל את פרס ישראל בשאר התחומים
פרס ישראל בחקר הספרות לא יחולק השנה
פרופ' נורית גרץ: "השפה הפוליטית של נתניהו היא לא השפה שלי כשופטת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש עתרו המוחים לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים לחלוקת פרסי ישראל השנה בטענה שהסערה בנושא בתקשורת חשפה את שמות השופטים והמתמודדים והדבר עלול לחשוף אותם ללחצים ציבוריים. נוסף על כך, הם ביקשו להתריע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מילא את מקומו של שר החינוך, מילוי תפקיד הקצוב ל-90 יום והסתיים בטרם נבחרו המועמדים לפרס. בשל כך, הם טענו כי ההחלטה בדבר הזוכים פסולה. בית המשפט דחה את עתירתם, וכעת, משחזרו חלק מהשופטים לוועדה ופורסמו שמות ארבעת הזוכים, פנתה הקבוצה שוב למשרד החינוך במטרה לעצור את חלוקת הפרסים לזוכים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"בחירות פופוליסטיות"

עוד טענו הכותבים כי הזוכים הם מועמדים בלבד משום שטרם מונה שר חינוך שתפקידו לאשר את הבחירה. בקרב חלק מהמוחים עלתה הטענה כי השופטים פעלו מתוך מערכת שיקולים מעורבת והיו נתונים ללחץ הציבורי שנוצר. לכן, לדבריהם, רשימת המועמדים מורכבת מ"בחירות פופוליסטיות", כמו קביעת נציגות מזרחית כמו המשורר ארז ביטון.

"בנסיבות אלה הורוני מרשיי להודיעך כי הינך מתבקשת לגרום לכך שיפרסמו הודעה בכלי התקשורת על כך שהפרסומים בדבר 'זכייתו' של המשורר ארז ביטון בפרס ישראל לספרות יפה ושירה; בדבר 'זכייתו' של הצלם דוד גורפינקל בפרס ישראל לאמנות הקולנוע ובדבר 'זכייתם' של אסתר הרליץ וחיים טופול בפרס ישראל על מפעל חיים, אין בהם כל אמת ויסודם בטעות", נכתב במכתב שנשלח באמצעות עו"ד חיים שטנגר. "כל עוד הם לא יאושררו בידי שר החינוך, אם וכאשר ימונה בידי ממשלת ישראל, אין זכאים אישים אלה לקבלת פרסי ישראל בתחומים אלה, על כל המשתמע והכרוך מכך".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully