וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בטביעת ספינת דיג רוסית באוקיינוס השקט

2.4.2015 / 9:30

ספינה ועליה 132 אנשי צוות טבעה סמוך לחופי חצי האי קמצ'טקה. 54 איש טבעו למוות ועוד 15 נעדרים. סיבת התאונה עדיין לא ברורה - ייתכן שהועמס על הספינה מטען חורג או שהקרח פגע בגוף הספינה

ספינת דיג רוסית. AP
הספינה טבעה בים אוחוצק, 250 קילומטרים מדרום לעיר הנמל מגדן/AP

לפחות 54 אנשי צוות נהרגו הלילה (חמישי) בטביעת "דלני ווסטוק", ספינת דיג רוסית סמוך לחופי חצי האי קמצ'טקה שבמערב האוקיינוס השקט. עוד 15 אנשי צוות נעדרים במים הקפואים ו-63 מהם כבר חולצו. הסיבה לשקיעת הספינה עדיין לא ברורה. על ספינת הדיג היו 132 איש: 78 אזרחים רוסים ו-54 אזרחים זרים ממיאנמר, מאוקראינה, מליטא ומוונאוט. היא טבעה בים אוחוצק, 250 קילומטרים מדרום לעיר הנמל מגדן.

"מבצע החילוץ נמשך, אנחנו מחפשים עדיין אחרי 15 נוספים", מסר קפטן ויקטור קלפיקוב, מתאם מרכז החילוץ הימי באזור. "בשלב זה אנו לא יודעים מה הסיבה לטרגדיה הזאת".

סוכנות הידיעות הרוסית TASS ציטטה את סגן ראש מחוז קמצ'טקה, שאמר כי ייתן שהצוות הפר את חוקי הבטיחות כשהעמיס מטען חורג על סיפון הספינה. "על פי המידע הראשוני שבידינו, הספינה טבעה כאשר היו עליה 100 טונות של רשתות דגים", אמר סרגיי חברוב. סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה מקור אנונימי שטען כי ייתכן שקרח רב שהצטבר באזור פגע בגוף הספינה, שטבעה תוך 15 דקות.

לרוסיה יש היסטוריה עגומה בתחום הבטיחות באוויר, בכבישים ובים לנוכח הזנחת הטיפול בתשתיות מצד הרשויות ומעשי שחיתות. ב-2011 טבעה ספינת תיירות ישנה וצפופה יתר על המידה בנהר הוולגה, ועל סיפונה היו 130 בני אדם.

עוד ידיעות מהעולם
צרפת: על קו הסיום מול איראן, המטרים האחרונים הכי קשים
הסנאטור הדמוקרטי שהתנגד לשיחות הגרעין הואשם בשוחד
גל טרור באיסטנבול: מחבלת נורתה למוות מחוץ למטה המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully