וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שנה: החונטה הצבאית בתאילנד ביטלה את המשטר הצבאי

1.4.2015 / 18:42

המלך אישר את בקשת ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה לבטל את התקנה שאסרה על כינוסים פוליטיים ברחבי המדינה. עם זאת, סמכויות רבות יישארו בידי הצבא, שיוכל לעצור אזרחים ללא צו בית משפט ולהשאירם במאסר

ראש החונטה הצבאית של תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, אוקטובר 2014. AP
ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה/AP

החונטה הצבאית בתאילנד הודיעה היום (רביעי) כי המשטר הצבאי שהוחל בממלכה מאז ההפיכה לפני כעשרה חודשים יבוטל. ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה, שעומד בראש הוחנטה, הגיש אתמול לראמה ה-9 מלך תאילנד בקשה לבטל את החוק, שיוחלף בתקנות חדשות שישאירו סמכויות נרחבות לצבא. המלך אישר את ביטול החוק, שאסר על כינוסים פוליטיים והעניק לצבא סמכויות נרחבות.

"ביטלנו את המשטר הצבאי ברחבי המדינה", מסרה החונטה, שבשמה הרשמי נקראת "המועצה הלאומית לשלום ולסדר", בהצהרה בטלוויזיה. "אין צורך יותר במשטר הצבאי. המלך אישר את ביטולי החל מה-1 באפריל". הצבא ביצע את ההפיכה ב-22 במאי אשתקד והדיח את ראש הממשלה יינגלאק צ'ינוואט אחרי חודשים של הפגנות נגד ממשלתה בבנגקוק הבירה, שבמהלך נהרגו כ-30 בני אדם.

לקריאה נוספת
רמטכ"ל תאילנד: בחירות חדשות – רק בעוד יותר משנה
אחרי ההפיכה: ארה"ב משעה הסיוע הצבאי לתאילנד

הצבא ישאיר בידיו סמכויות נרחבות באמצעות תקנת חירום מיוחדת. לפי סעיף 44 בחוקה הזמנית של תאילנד, כוחות הביטחון יוכלו להמשיך ולבצע מעצרים ללא צו בית משפט ולהחזיק אנשים במעצר ללא הגשת כתב אישום נגדם. "הסעיף יאפשר לתפוס כל אחד שיפר את החוק ולהעביר אותו לצוותי החקירה למען האינטרסים של הביטחון הלאומי", נמסר בהצהרה של החונטה.

השימוש בתקנות החירום הביטחוניות עוררו חשש בקרב ארגוני זכויות אדם, מפלגות ואנשי אקדמיה מפני כוח בלתי-מוגבל שיהיה בידיו של השליט צ'אן-אוצ'ה. עם זאת, הסרת המשטר הצבאי תקל על ענף התיירות, שעליו בין היתר מתבססת כלכלת הממלכה. הענף עדיין מתאושש מההשפעות של ההפיכה, לאחר שהמשטר הצבאי מנע מחלק מהתיירים לרכוש ביטוח נסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully